Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:33:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu har jag ätit opastöriserat smör!  (läst 39018 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2008.10.14 - 11:45:32 »

Fiskolja får jag oxå i mej.

Menade om du provat att smörja med fiskolja? Jag minns när fiskolja kom så läste man om folk som smorde eksem och psoriasis och fick lindring.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #31 skrivet: 2008.10.19 - 22:11:54 »

Nej, firre äter jag både på riktigt och i kapselform. Har inte testat smörja med det.

Däremot har jag för en sisådär hundra år sen smort med fiskleverolja, ett knep som mormor kom med. Har inget minne av att det hjälpte, men jag minns att det luktade väldigt illa.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2008.11.23 - 17:21:01 »

Inte försvinner jag inte  :inlove:...

Men det gjorde han ju... Hoppas detta lockar Affe tillbaka och att han inte är dålig.  :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2008.11.24 - 15:23:38 »

Hallå go vänner...tillbaka igen...skall till S:T Göran på kirurgen för bedömning av bråcket i början på december...hoppas nu det bara är ett brock... Hade även fullt av staffar och streptococker i naveln (kratern) enligt läkaren så nu äter jag 3X500mg Heracilin/dygn i 10 dagar... kan ju säga att magen inte känns rolig med den kosten  :shy:

Nåja.. lite kul blev det i förra veckan då den gris jag beställde från Småland kom styckad och klar (28 kr/kg) mycket späck och skinka, kotletter,karré mm.... uppfödd på hushållsrester och inte ett gram pigfor...smakar helt otroligt gott :whistle:..

ha det gott
Affe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2008.11.24 - 15:53:59 »

Fy!  :eeek: Har bakerierna bidragit till värken på något sätt? Jättebra att du får komma nånstans där de vet vad de sysslar med. Håller tummarna.

Hur fick du tag i grisen? Var det privata kontakter eller nåt du kan tipsa om?  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2008.11.24 - 17:36:57 »

Jättebra pris på grisen. Kungsbyn tar 32:-/kg. :pig:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2008.11.25 - 12:04:40 »

Fy!  :eeek: Har bakerierna bidragit till värken på något sätt? Jättebra att du får komma nånstans där de vet vad de sysslar med. Håller tummarna.

Hur fick du tag i grisen? Var det privata kontakter eller nåt du kan tipsa om?  :flirting:

Privata kontakter....  Bakterierna bidrar med värk enligt doktorn samt det höga bltr bidrar med hjärt risk då Psoriasis verkar bidra till försvagade kärlväggar..... skall få blodtrycksmedicin idag... men Doktorn tyckte att jag skulle fortsätta med LCHF  :lol: Jag hade defacto efter att blivit striktare gått er 5 kg på 10 dagar  :yay:

Affe

Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2008.11.25 - 15:08:19 »

Låter ju som du fått en vettig läkare.  :lol: Hur högt blodtryck har du?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2008.11.26 - 13:44:49 »

Från att alltid ha legat på 140/70 tills nu.... 198/110 i vila :max-shock: , dock hade jag låg vilopuls 58/m... fick blodtryckssänkande medicin idag så vi får se vad som händer... Dock sade jag blankt nej till att vårdcentralens läkare ville sätta in statiner.. skall läsa på lite mer om kolestorol innan jag går med på detta...

Affe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2008.11.26 - 15:51:29 »

Det tror jag du gjorde rätt i att säga nej till. Kan inte ditt tryck ha med brocket att göra? Kan man inte få högt tryck om man har en "skada"?  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2008.11.26 - 20:41:33 »

Nobba statinerna, de ger mer biverkningar än de gör nytta. Har tagit bort mina, och de som har högt kolesterol lever längre än de med lågt.
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2008.11.27 - 11:09:20 »

Nobba statinerna, de ger mer biverkningar än de gör nytta. Har tagit bort mina, och de som har högt kolesterol lever längre än de med lågt.

Hmmm Läste att detta med högt kolesterol/längre liv endast gäller kvinnor  :shy: men å andra sidan kanske inte tjocka män med högt kolestorol är undersökta, dom är ju feta och därav inte riktigt friska  :whistle:

Jag kommer att nobba statiner ändå känns inte bra att biverkningarna sätter sig i musklerna som muskelförsvagning som följd och med tanke på att hjärtat är en muskel verkar det vara en paradox.

Affe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2008.11.27 - 11:11:47 »

Det tror jag du gjorde rätt i att säga nej till. Kan inte ditt tryck ha med brocket att göra? Kan man inte få högt tryck om man har en "skada"?  :blink:

Man kan få högt tryck av stress, skador samt smärta mm så visst finns det många faktorer...
nåja jag mår i dag mycket bättre som om en gardin lyfts från mina ögon... inte yrsel längre samt att jag känner mig piggare än på länge  :thumbsup:

Affe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2008.11.27 - 16:41:45 »

Skönt. Hoppas nu du får brocket fixat också. Varför kan de inte göra det för att du är tjock?  :fork_off:Tror de det skulle komma tillbaka?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2008.11.27 - 16:55:57 »

Skönt. Hoppas nu du får brocket fixat också. Varför kan de inte göra det för att du är tjock?  :fork_off:Tror de det skulle komma tillbaka?  :confused3:

Nu är ju fakta detta att alla sjukdommar man kan få allt från snuva till getingbett härrör sig från fetma, en kvinnlig bekant till mig som är stor fick höra när hon kom till akuten när brutit armen att hade inte hon varit så fet så hade hon klarat armbrottet bättre  :kungfu:. Det första man får höra hos VC är inte välkommen utan " du vet väl att du är överviktig" Jag brukar svara " Nähä är det sant  :max-shock:" Tror folk att man inte vet om att man är fet??? att dom gör en välgärning när dom påtalar uppenbara fakta  :crazy:

Visst kan det finnas en ökad risk vid operationer mm men dom kan ju för fasiken inte strunta i en eller  :smack_head:

Jag skall i allafall till kirurgen på S:T Görqans sjukhus i början på dec....vi får väl se om dom kan operera pga av Bassililusker eller om det läkt ut av all penicillin  :shy:

Men jag är glad som solen att jag mår bättre i huvudet nu när trycket gått ner, mer ork direkt  ...får se på måndag efter återbesöket på VC om det skall till mer medicin eller om trycket ligger bra... får även svar då på vad det kan bero på att jag även hade förhöjda värden av röda blodkroppar.... googlar man som jag kan man bli mörkrädd för mindre, Internet är en mardröm för en blivande hypokondriker som jag  :whistle:

Affe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544