Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 15:38:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Övningsplats för obegripliga kodstycken, BBCer och htmler  (läst 14737 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #15 skrivet: 2017.02.23 - 22:54:55 »

Om jag vill länka till vad jag har gjort, då måste jag väl ha en hemsida att länka till antar jag. Men såna finns väl gratis att få starta en sida på.

7 år! Tänk vad mycket vi har skrivit sedan dess. Flams, trams och annat allvar.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2017.02.23 - 22:57:12 »

Du kan få en fin fetbobbaadress om du vill.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #17 skrivet: 2017.02.23 - 22:59:17 »

 :clap_jump: :clap_jump: :clap_jump:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2017.02.24 - 12:11:17 »

Jo, men det är nog fultabellen jag försöker. Men programmering är visst inte min grej.  :blush:

Kolumn 1Kolumn 2Kolumn 3
Rad 1   A   B   C
Rad 2   D   E   E

Eller kanske det är det. Jag kom på det! Men det gäller att ha tungan rätt i mun.

Det som kan vara lite svårt i början, tyckte ivf jag om jag minns rätt, är att tabeller är tvådimensionella men man skriver ju i en dimension så att säga. Man måste liksom flytta på det i huvudet, som när man alltid har norr uppåt på kartan och måste vrida kartbilden i huvudet efter verkligheten, nåt som ju går galant efter ett tag. Så är det med det här också. Nåt som kan underlätta är att du kan layouta själva "koden" (fult ord) som du vill. Mellanslag och radbrytningar (s.k. whitespace) mellan tabelltaggarna spelar ingen roll. Man får ofta sin egen stil och den behöver inte se ut som jag skriver det.

Kodstycke:
<tr>
<td>...</td>
<td>...</td>
</tr>

Kodstycke:
<tr>
<td>...</td><td>...</td>
</tr>


Kodstycke:
<tr><td>...</td><td>...</td></tr>

Kodstycke:
<tr>
<td>
...
</td>
<td>
...
</td>
</tr>

Same shit.

Whitespace på textnivå syns däremot men bara som ett enda mellanslag, oavsett hur många mellanslag, radbrytningar eller tabbar det är i koden. Med textnivå menar jag inte bara text, utan allt som inte skapar "block". P är ett block, blir liksom en radbrydning före och efter. Och om du ger P en backgrundsfärg t.ex. ser du att den spänner över hela sidan, eller ivf all tillgänglig bredd. T.ex. IMG (bild) är text level och bilden liksom står på raden som ett ord och tar inte upp några extra vidd.

Kodstycke:
Hej hej!
Kommer att se likadant ut som detta.
Kodstycke:
Hej
                 hej!


Vill du hålla ordning på vad du gör kan du lägga in kommentarer. De ignoreras alltså och syns inte på sidan.

Kodstycke:
<!-- KOMMENTAR -->

Du kan också kommentera ut stycken av HTML-koden. För att testa nåt eller du kanske har nåt som bara ska synas ibland och då är det enklara att det ligger där hela tiden och man behöver bara ta bort själva kommentaren när det ska användas.

Kodstycke:
<!--
<p>
Stor månadsrea på hemstickade äggvärmare!</p>
-->

Vilket påminner mig om en avvikelse från det där jag sa om whitespace på textnivå. Whitespace direkt före och efter en tagg syns inte, bara när det förekommer i innehållet liksom.

Så, nu kan du nästan allt. Bara att sätta igång.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2017.02.24 - 19:00:47 »

Hepp.  :lol1: Jag hoppas det lugnar ner sig lite här då. Så jag hinner leka lite.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544