Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:05:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Syra, syra, syra!  (läst 21537 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2017.02.11 - 20:35:47 »

Här ska ni få se på grejer! Har aldrig gjort någon sån här superblandning förut. Har mer smaksatt med nåt annat än huvudingrediensen. Jag tog för mycket morötter, det förstod jag redan från början, men idén att blanda rivna morötter med bitar av olika grönsaker var bra. Det är otroligt mustigt! Ska defintivt göras igen.

Var rejält nervös när jag lyfte på locket, för den har satsen var ovanligt dyr. Hade för mycket av allting, men det är ju svårt att veta hur mycket det blir när man rivit och hackat. Var knappt att det fick rum i största krukan (7-liters). Sen var det ju dyrare grejer än jag har använt förut, allt ekologiskt.

Det blev baksug i krukan också, fick fylla på i vattenlåset hela tiden på slutet. Vet inte varför det händer och vad man ska göra åt det. Det var vatten nästan ändå upp när jag gläntade på locket. Men som tur var hade det inte blandat sig så mycket med resten utan låg liksom ovanpå. Jag öste bort överskottet först. Som syns är den överblivna saften från resten mycket mörkare (vänsta flaskan). Så så utspätt blev det nog inte.


morot
blomkål
paprika
äpple
tomat
bönor
vitlök
vitkål (bara lite, för att inte dominera)

 


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2017.02.13 - 00:28:03 »

I dag åt jag. Mums! :tasty:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2017.02.13 - 07:06:56 »

Nu har jag gått ner mig i syrningsträsket igen. Men jag utvecklas faktiskt och syrar annat än vitkål. Morötter är numera storfavorit. Så enkelt. River på en sån där manuell Moulinex. Sen kan man smaksätta som man tycker. Morötter med massor med vitkål är super. Vitkålen blir mild, som när man bakat hela klyftor i ugnen och åtminstona jag kan sätta i mig många utan att bli kinkig i magen. Morötter med färsk ingefära fick jag recept på av Sindri på KiF. Urgott. Blanda sådana morötter med äppelmor till revbenssjällen - att dö för.  :inlove:

Så pinsamt. Jag råkade läsa första inlägget i tråden och jag har genomgående skrivit vitkål när jag menar VITLÖK! Morötter med massor med hela vitkålklyftor tror jag inte blir så fantastiskt...  :redface:

Rättade till det i första inlägget.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544