Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:30:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vi måste skärpa oss!  (läst 4691 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.11.06 - 01:25:20 »

Vi tjockisar alltså. Förresten insåg jag att trots att vi har übermånga underforum har vi inget om viktminskning. Fast det kanske hedrar oss?  :confused3:

ALLA vi som behövde gå ner i vikt har lagt av eller gått ner oss i våra olika träsk av för mycket mat, för mycket godis, för mycket dålig karaktär och lathet, vad det nu är. Ary, Mynlen, fetsmart, jag... ja, det är kanske bara vi som är kvar (de som övergivit oss är säkert JÄTTETJOCKA nu! :devil:).

KOM IGEN! Det funkade för oss förut när vi var på allihopa och tävlade och stod i. Det kanske är svårt att få upp den stämningen igen, men kunde vi inte hitta på NÅGOT i alla fall. Det är nästan två månader kvar av året. Vi kunde försöka att allihopa väga mindre den sista december än vi gör nu. Eller nåt annat. Kom med förslag.

Jag tror vi behöver draghjälp av varandra. Jag gör det i varje fall. Har liksom ingen motivation kvar.

Är ni med?  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #1 skrivet: 2016.11.06 - 08:10:19 »

Problemet är väl att vi fortfarande trevar oss fram och har inte hittat "det enda rätta sättet" ännu
I alla fall är det så för mig.

 :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2016.11.06 - 13:30:53 »

Väger in i morgon bitti - bring it on!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.11.06 - 16:47:21 »

Men vad ska vi göra då?

Subbis, jag glömmer att du vill gå ner. Ser dig som smal.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #4 skrivet: 2016.11.06 - 19:11:46 »

Nä jag är tyvärr överviktig räknat både i BMI och i magfläsk.
Jag skulle vilja gå ner ca 5 kilo även om vikten inte är det magiska utan mina träningsmål är viktigare.

Mitt första mål en armhävning klarade jag för drygt ett år sedan, eller om det är ännu längre sen...
Jag har varit uppe i minst tre strikta och nästan 5 om man räknar även den sista på gränsen.
Mitt andra mål att göra en chins (brett grepp med handflatorna bortvända) har jag kämpat med länge.

Tyvärr har jag haft problem med en armbåge sen i somras vilket gjort att jag inte vågat köra vare sig armhävningar eller träningschins (med gummiband alltså). Det känns verkligen jättedeppigt för det var verkligen en ansträngning att klara armhävningarna.

Min strategi har annars varit att strunta i vikten och kämpa på med styrketräningen och när jag är nära att klara en chins på egen hand möjligtvis göra ett dietförsök då. Fast jag har iofs kört potatis till lunch en dag i veckan innan semestern och det gjorde ett par kilo men sen kom både semestern och armbågen i vägen. Funderar på att ta upp det igen på nåt sätt. Jag hatar verkligen att räkna kalorier och jag är väldigt rädd om min sömn som är hyfsad just nu.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2016.11.06 - 20:24:13 »

Oj. Armhävningar och chins. Det kan man bara drömma om. Jag var ju så glad förra hösten att jag lyckades ta mig ner på golvet och göra plankan, även om det kändes i knän och armar. Tror det var mycket ovanan. Har ju inte varit på golvet eller marken på decennier, inte van att balasta knän o.s.v. på det sättet. Nu törs jag inte ens försöka. Väger mer och svagare i armarna och skitstel i ryggen och benen. Är väl fortfarande lite rädd om armen och axlarna också. Musklerna i axlarna knyter sig jättelätt även om jag inte har ont hela tiden längre. Får ont i nacken av att bära tunga matkassar o.s.v., något jag aldrig fått förr. Så man blir lite harig att ställa till det så det blir värre igen.

Men just ja! Frågade sjukisen om det där med att göra pullups liggande med en stång över två stolar eller liknande, som vi hittade på den där träninssajten. Han sa att det borde träna samma muskler, även om så klart inte lika mycket. Så det ska jag göra. Måste ner till vikten jag hade innan armbrottet först bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6 skrivet: 2016.11.07 - 06:42:18 »

Ja precis, jag drömmer ju också bara om att göra chins  :whink:

Och det stämmer. Övningen med stång på stolar tränar samma muskler.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2016.11.07 - 14:34:24 »

Jag vill också träna!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2016.11.07 - 21:24:51 »

Hm...  draghjälp är nog en bra ide.

Jag har varit mer stressad än jag visste om sista tiden och det gör att allt med i viktväg går åt helvetet. Jag har (hade) så mycket ont i axeln att jag kom  mer o mer efter på min utbildning och då blir man undermedvetet stressad så att smärtan håller i längre än vad man vill. Förra måndagen har jag avtalat med mina lärare att jag tar ett halvtår vilopaus av utbildningen. Det gick bra eftersom vi just nu byter till nästa "del". Den delen kan jag vara med i nästa grupp som börjar i december. Inte så dåligt alls. Och denna vecka har jag knappt suttit vid datorn och det var SKÖNT. Och stressen går ner.

Så jag måste skärpa mig. Ska väl väga mig imorgon...

fast jag vågar inte!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2016.11.07 - 22:02:13 »

Kan trösta dig med att jag vägde 93 idag.

Ja, man kan inte banta om man har för mycket andra bekymmer. Och det är svårt om man är ute i farten också. Man ska må rätt bra men bara sitta hemma framför datorn, det är idealet.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #10 skrivet: 2016.11.08 - 08:01:00 »

Jag hejjar på er här från läktaren! Jag kan piska er emellanåt också om det känns bättre.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #11 skrivet: 2016.11.10 - 11:27:16 »

Jag är ju dopad.....  :eeek: Ska snart väga mig i varje fall!  :bg:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 23 databasfrågor.