Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:09:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 8   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad heter det?  (läst 41623 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.09.21 - 10:50:55 »

Har en klädkammare som inte lämpar sig att ha kläder i. Nu är det mörkrum/skräpkammare med tonvikt på det sista. Mest blomkrukor och skit. Funderar att röja upp där i vinter och sätta hyllor runt väggarna. Då skulle jag ju få ett gåinskafferi där jag kan förvara alla mina burkar och köksgeråd som inte får plats o.s.v.

Tänkte på såna där konsolhyllor där man flyttar konsolerna längs en metallist med hål där man hakar fast konsolen så man lätt kan flytta om hyllorna. Men vad fasiken heter det? Kollat på Jula och liknande ställen men får bara upp konsoler som ska skruvas fast.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.09.21 - 10:59:50 »

Hittade. Man får söka på väggskena. Men det framgår ju inte vilka konsoler och skenor som passar ihop. Får väl åka ut och titta sen.
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringsystem/vaggskena-666008/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2016.09.21 - 11:46:34 »

Förresten, har ni tips om ett billigt system eller bara billiga delar så är jag intresserad. Rummet är ungefär 130 x 85, knappt 2 m högt. Utseende kvittar, men nätta grejer som inte stjäl så mycket av utrymmet är ju bra. Tänkte mig först hyllor runt om, med hörnhyllor och så. Men jag tror det blir bättre med hyllor bara på långväggarna. Då kan jag ju ställa höga saker längst in om jag vill och får lite mer golvutrymme.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.09.21 - 11:53:49 »

IKEA har så klart ett billigt system, Algot.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/11751/

Hm. Längden på listerna stämmer inte. Man kanske kan såga av den långa eller "skarva" två kortare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2016.09.21 - 11:59:50 »

Maxbelastning per hyllplan 7 kg. Pffft!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2016.09.21 - 13:56:27 »

Vilket härligt samtal med dig själv.

Jag har ingen aning om vad dom heter men du verkar ha hittat redan.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2016.09.21 - 16:54:32 »

Näe. IKEAs pallar ju bara 7 kg.

Jo, det är ju alltid så. Så fort man frågar så börjar man hitta själv. Men inget bra hittills.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2016.09.22 - 13:22:55 »

vet att det av ett märke finns extra starka "bärare" dvs dom är något bredare  och klarar mer men jag vet inte hur det heter. Fungerar det inte att ställa in hyllskåp? typ ivar eller förr hette det STEN på ikea men det heter annat nu..
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2016.09.22 - 14:43:46 »

Det är så jäkla litet, så jag tänkte det mest utrymmeseffektiva vore konsoller. Men jag har en sån lagerhylla från IKEA, den jag använde till växthus för pellargonerna, men alla känsliga har dött nu, så jag börjar antagligen med den. En modell vore att ha lagerhyllan vid bakre väggen och så sätta konsoler på ena långväggen också. Hade tänkt konsoler på båda långväggarna annars.

Är jättesugen på att sätta igång med det här nu! Men jag borde röja på vinden först så jag får in alla blomkrukor och skräp där. Annars blir det ett hav av bråte i lägenheten. Fast det är jag ju iof van vid.  :lol:

Kanske gör det ändå. Skulle få så himla mycket mer lagringsutrymme. Jag har rätt många hyllor i köksskåpen men de är höga, ända upp i tak. Jag når bara de två nedersta. Sen är det tre till ovanför. Iom att jag har svårt att stå på stegar, speciellt om jag ska balansera porslin i ena handen, används de bara för lätta grejer som jag behöver väldigt sällan. Allt blir dessutom skitigt däruppe för mellanväggarna i skåpet går inte ända upp och hänger ihop med skafferiet som har en ventil rakt ut mot gatan... Fixade jag skrubben skulle jag kunna ha ha den både som extra skafferi och porslinsskåp. Alla torkade grejer som tar en jäkla plats, stora grytor, finporslin...  :inlove:

Men det är rätt mycket jobb. Har satt upp en bred hylla på två väggar för mörkrumsgrejerna och den sitter fast med plastic padding. Är sånt där konstigt murbruk (efterkrigsmaterial). Det gick inte att borra med slagborr, det smulade ut en massa mer, såg ut som om man dängt till med en hammare. Det enda jag hade till hands var plastic padding så jag körde i det. Det har suttit i mer än 30 år, trots att förstoringsapparaten säkert väger en 15 kg.  :lol1:
När jag väl fått loss hyllorna lär det väl bli att spackla och måla så det känns lite fräscht. Men jag kunde ju börja med att få ut skiten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2016.09.22 - 14:56:14 »

Welcome to my life!  :lulz:




Det där är inte ett bra utnyttjande av resurserna, det ser jag ju nu. Nu häver jag ut skiten!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2016.09.22 - 15:45:50 »

Man är snabb ibland. 45 minuter. Och då har jag hängt tvätt också. :king:
Bara mörkrumsgrejerna kvar. Förstoringsapparaten måste jag nog ha hjälp med att bära upp på vinden. Ska se om jag kan lyfta ut den på golvet själv ivf.

Men håll med om att detta kan bli värsta lyxgåinskafferiet/porslinsskåpet/linneförrådet! 125 x 83 är det. Inte så illa. :cheerleader:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2016.09.23 - 14:13:31 »

jag håller med och är avis!

Men så ser mitt "gästrum" ut ungefär... fast 10ggr så stort och fullt  :laugh:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2016.09.23 - 14:18:27 »

Jag har ett rum till som ser ut likadant.  :shy:

Eller nä, det gjorde. Jag har fått iväg den mesta bråten så det är inte så mycket grejer nu, men det är inte fixat. Och nu får den här bråten bo där tillsvidare. Men alla krukor och grejer diskas och packas i kassar och det som ska slängas ska INTE in dit.  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2016.09.24 - 15:26:08 »

Du verkar ha en så himla spännande lägenhet!

Elfa har ett himla bra system. Tyvärr är det lite dyrt, men allt annat är bara dåliga efterapningar och försvinner så man inte kan komplettera efter 10 år. Elfa ser alltid lika ut.

Överst vill du ha en bärlist. I den hänger du hängskenor. OCh så behöver du konsoler för hyllplanen. Sen är det en smaksak om du vill ha traditionella hyllplan, eller om du tar trådhyllor. Jag gillar trådvarianten för höga hyllor, så ser man nedanifrån vad som är på hyllan. Kolla deras system. Det kanske blir överkomligt för ett så pass litet utrymme. Vi har det på en helvägg i vardagsrummet och i vår klädkammare.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2016.09.24 - 19:04:31 »

20-talshus. Det var spännande då. Inte minst spännande materialval...

Vänta nu, hänglister? Det har jag aldrig sett. Tänkte mig såna vanliga som man skruvar fast i väggen. Om jag nu lyckas borra anständiga hål i det där jäkla murbruket. Har du nåt typs om det också? Och spackla igen med plastic padding funkar ju uppenbarligen, men jag tror inte det är den optimala lösningen.

Ska kolla på Elfa. Fast dyrt är ute, men man kan ju få idéer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 ... 8   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544