Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 03:49:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad heter det?  (läst 42346 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2016.10.14 - 18:32:38 »

Men det är fullt med skit. Så är det jättekonstiga väggar. Snedtak på en sida, inget att göra åt. Brädväggar mot de andra förråden och nåt murat helvete på en vägg, alldels knaggligt, som stora bucklor liksom. Dessutom är det snart för kallt att vara däruppe. Men källarförråden har jag ingen ursäkt för. Har redan fixat dem en gång, men det lagras ju på.

Det är lustigt förresten. Det sitter en liten Luther på min axel och säger att det är syndigt att ha en massa burkar där nu när det är rent och fint och faktiskt skulle kunna användas till garderob så det blev lite ordning på kläderna. Tycker ju man borde vara vuxen nog att bestämma sånt SJÄLV, men tydligen inte.

Jag kunde ju ha torkade grejer i källarn, men där är lite fuktproblem. Tyg som ligger länge möglar. Temperaturväxlingarna på vinden är nog inte så bra och där är jäkligt sunkigt. Rasar ner en massa bruk och fågelskit och gud vet allt från taket.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2016.10.15 - 08:51:47 »

Chas Luther!! bort med dig!

Jösses vilket fint förråd, jag är avis. Tror absolut du ska ha fina virkade spetsar eller sånt. Kanske i guldlame, det ger ju ett dyrt intryck.  Eller fina glimande strass-stenar på.  :lulz:

jag tycker om små hyllspetsar fast jag aldrig haft det själv :) Men det ser ju så prydligt ut och piffar upp det litet om man tar färg.

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #77 skrivet: 2016.10.16 - 13:09:42 »

Men en brädvägg är ju rena drömmen att skruva upp konsoler på! Våra förråd består av antingen gipsväggar, eller som uteförrådet sån där vågig plåt som inte går att skruva något i utan att grannarna får vassa skruvar på sin sida av väggen. Helt värdelöst.

Kan du sätta någon form av tyg eller pressening som innertak så du slipper att det faller ner spillning och damm? Vi hade ett liknande förråd där vi bodde förut. Och ett pyttelitet frråd i källaren som hade varit pperfekt för att förvara sylt och annat. Skit att man inte har det nu! Vi har inte en chans att förvara något vettigt i matväg. Inne är det alldeles för varmt och ute blir det minusgrader. Jordkällare hade varit fint, men det går inte på vår minimala tomt, som dessutom har vatten bara någon futtig meter eller två under grunden. Man skulle få ha länspump. Fatta vad med mögel. Men man kan odla sina egna champinjoner kanske.  :flirting:

Snedtak är knepigare att utnyttja. Har inga bra idéer vad du ska göra med det. Om det är rakt en bit kan man ju ha hyllor upp till taklutningen, som en kattvind fast inte inbyggt.

Och den där Luther ska du högaktiningsfullt skita i. Han har inte med det här att göra.

Mynlen och hennes hyllspetsar ska du inte heller lyssna på.  :angrywife:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2016.10.16 - 13:30:06 »

Klart jag inte lyssnar på holländarn.  :whink:

Det skulle bli svårt att spänna nåt över. Det är som sagt rätt stort och bjälkarna går höögt däruppe. Sen  har rummet oregelbunden form också. Grannens förråd skjuter liksom in med ett hörn i mitt. Så först blir det som en sned gång när men kommer in och sen vidgar det sig.

Brädväggarna är bättre än såna som brukar vara i källarförråd, men ändå rätt veka tror jag. När grannen borrade eller spikade eller vad han gjorde i väggen välte sånt som stod lutat mot den i mitt förråd, rätt tunga grejer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #79 skrivet: 2016.10.16 - 19:13:22 »

Då kanske du helt enkelt ska satsa på stora garderober. Typ. Så att grejerna hålls någorlunda dammfria där inne. Åtminstone sånt som du vill ska vara lite dammfria. Blir det väldigt varmt där uppe på somrarna och kallt på vintrarna är det ju ett knepigt utrymme att förvara saker på. Det blir ju mest skidor, böcker och annan bråte. Sånt som man egentligen skulle kasta. Kläder blir ju känsligt om det är fuktigt och smutsigt. Möbler kan man ju täcka över förstås, om man vill magasinera dem ett tag. Men då ska man klara att bära upp dem dit också. För hiss har ni väl knappast dit upp.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2016.10.16 - 19:15:31 »

Vi har inte hiss alls. Nä, det får inte kosta en massa. Ligger back som det är. Jag har några bokhyllor över. Får börja med dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #81 skrivet: 2016.10.16 - 19:16:47 »

Du kan jag montera pressening som draperi framför dem, så slipper du få så mycket skräp på det som står i dem.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #82 skrivet: 2016.10.16 - 20:14:46 »

Har inga kläder där. Har en del i det minst fuktpåverkade källarförrådet, men bara gammalt skit som ska gås igenom och slängas mycket av. Mest prylar på vinden. Det vore fint att kunna ha typ finporslin, köksapparater man sällan använder och sånt där uppe iom att jag bara har en trapp upp, men jag tror inte det går att få det varken säkert eller smutsfritt utan att packa i lådor.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #83 skrivet: 2016.10.16 - 20:36:33 »

Håller med Sorla i det här fallet. Inga hyllspetsar. 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2016.10.16 - 21:03:29 »

Det var inte allvarligt menat!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #85 skrivet: 2016.10.16 - 23:58:03 »

Kom just på en sak. Är det nåt som hindrar att man har en frysbox på en kallvind? Jag tror inte det fryser däruppe på vintern, men det är nog nära nog. Och på sommarn kan det bli väldigt varmt, varmare än ute.

Lärde mig en gång att frysar inte ska stå kallt, för de drar paradoxalt mer ström då, men det stämmer nog inte längre för folk verkar t.o.m. ha dem utomhus.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #86 skrivet: 2016.10.17 - 06:23:40 »

I ditt fall drar den nog mer på sommaren. Om du kan ha den där beror nog på brandrisk osv. Det behöver du kanske kolla med fastightsägaren.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #87 skrivet: 2016.10.17 - 13:25:19 »

Är en frys en brandfara?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #88 skrivet: 2016.10.17 - 19:26:55 »

Ja, det är ju en elmanick med en typ kompressor/motor och startrelä som så klart kan ge gnistbildning. I dammiga och torra utrymmen är det en risk. Så jag kan tänka mig att det finns en brandrisk. Och där uppe är ingen som märker om den börjar bete sig konstigt och brummar mer än vanligt eller klickar och har sig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2016.10.17 - 20:44:03 »

Jorå, för vi hyr ut en skrubb däruppe som bostad för dyra pengar till en snubbe. :laugh:

Jaha. Tänkte inte på det. Vi har ju rökförbud och så där. Kanske inte så smart då. Jag ska ta upp det ivf. Ska inte göra det nu hur som, men när det blir dags att byta vitvaror nästa gång. Kunde vara smart med en STOOR box däruppe och en kyl-o-frys inne. Nu har jag en medelstor box som står och är ful i hallen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544