Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 10:08:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad heter det?  (läst 42350 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2016.10.07 - 00:30:55 »

Men det skulle man ju förr också.

Lackfärgen luktar bajs förresten. Eller snarare kiss. Ammoniak.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #61 skrivet: 2016.10.07 - 00:41:26 »

Va! Vad vidrigt! Hela tiden? Eller avtar det när ytan torkar lite?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2016.10.07 - 01:38:04 »

Det är väldigt svagt. Kände det inte när jag strök första gången, men andra gången kände jag när jag stod med näsan över. Det stinker alltså inte ner lägenheten. Lösningsmedel luktar gott, tycker jag. Men starkt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #63 skrivet: 2016.10.07 - 11:44:05 »

Uh, tur att du inte är doftöverkänslig i alla fall. Jag har svårt för kemiska dofter. Blir gärna migrän av sånt.

Men det är roligt att göra saker så det blir fint!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2016.10.07 - 12:03:34 »

Nu är det snart klart. De korta hyllorna är klara. De långa är bara grundade. Ska lacka ena sidan nu och andra sent ikväll och andra lagret i morgon. Sen måste de nog stå några dar innan jag törs ställa grejer på dem, men jag får bort dem från köksbordet ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2016.10.07 - 13:38:22 »

Men vilken idiot jag är! Jag har ju tillgång till en lokal, en slags förening, där det är helt OK att hålla på med sånt här. De har en hel lada inredd som snickarverkstad/cykelverkstad. Alldeles nära mig också. Jag skulle så klart ha tagit dit hyllorna. 2 femminuterstripper med cykeln bara. Där kunde jag ha stått ute och slipat och jag kunde ha målat allt på en gång. Då hade det varit klart på två dagar och jag hade sluppit sanera köket från slipdamm.  :bang_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #66 skrivet: 2016.10.08 - 00:28:54 »

Jahapp, så kan det gå när man är ivrig.  :tongue:

Men bra kämpat oavsett! Det har gått ganska fort från att du började till nästan färdigt nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2016.10.08 - 01:02:03 »

Hmmm. Har hållt på och målat en vecka tror jag. Bara för att jag är dum i huvet.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2016.10.08 - 09:05:41 »

fördelen är att köket är extra rent nu när du fått rensa hela köket :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2016.10.09 - 00:50:20 »

Vadå? Här har inte rensats någonting.

NU är i varje fall sista penseldraget draget. I morrn kan jag ivf lyfta ner dem från köksbordet och luta dem mot en vägg eller nåt så jag får tillbaks min arbetsyta. Så här korkat kommer jag aldrig mer att bete mig. Går väl an att göra det inne om det är ett litet bord eller nåt, men inte nåt som tar så här stor plats.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2016.10.11 - 23:17:35 »

Ni ska väl få se hur det blev när det väl blev färdigt också. Ni fick som ni ville, det blev vita hyllor. :lol:


  


Men det var verkligen irriterande att jag satt listerna på bakre väggen fel. Det innebär att jag måste göra hyllhöjden väldigt låg på en hylla om jag ska ska kunna stapla gurkburkar på varandra på alla de andra hyllorna, som jag gjort till vänster. Där räcker höjden på alla hyllorna för det. Blä. Det kanske ser rymligt ut nu, men allt är inte inne än och jag har inte plockat svamp på två år, det är förklaringen. Mycket möjligt att jag gör om det faktiskt, men inte nu. Behöver nog sånt där husfix då också.  :tongue:

Det bästa är att jag börjar se vad jag har i vanliga skafferiet. Och lite skönt att det inte står svampburkar som bokstöd i alla bokhyllor också. :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2016.10.11 - 23:24:50 »

Tycker ni jag ska sätta såna där spetsar på hyllkanterna?  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #72 skrivet: 2016.10.12 - 20:38:48 »

Wow! Snyggt.  :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2016.10.13 - 16:03:18 »

Tackar!  :lol: Gjorde jag nu samma sak med vindsförrådet skulle jag inte ha några förvaringsproblem mer. Men det är myyyycket större. :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #74 skrivet: 2016.10.14 - 15:29:02 »

Åh, vad fint! Jag blir alldeles grön av avund! Men sabba inte intrycket med några jäkla bollfransar!  :club:

Jag tycker absolut att du ska fixa det andra förrådet också. När du har klarat det, kommer du klara att fixa köket också. Då har du liksom övat klart.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544