Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 09:04:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad heter det?  (läst 41632 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2016.10.01 - 21:52:05 »

Ja klara't! :hurray:



Hyllorna ska målas och jag måste skaffa skruv att säkra hyllorna i konsolerna med, men det får vara så här ett tag. Orkar inte mer. Har ont i revbenen! Och det är nog idé att plocka reda på allt skräp som jag spritt ut i resten av lägenheten innan jag börjar måla och kladda.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2016.10.02 - 19:24:58 »

Vad bra det ser ut!!!  jag är ganska avis jag. :)

Tur det löste sig med frågan! Man är nog smartare än man tänker. Och ja, just såna där "dummisar" gör jag också :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2016.10.02 - 19:43:45 »

Jo, jag är nöjd. Det får rum mer än det ser ut som. Även de stora burkarna kan stå i dubbla rader och de små kan stå två på varandra o.s.v.

Jag satt listerna som var kvar längst ner mot golvlisten. Så klart smartast. Då kan man ju välja om man vill ha ett utrymme därunder eller börja lågt och samla ihop så man får en riktigt hög hylla överst. Synd att jag hade för bråttom. Men jag överlever nog.  :lol:

Men arg att jag inte gjort nåt åt det här innan är jag. Men nu är det ju bra. Ändrar jag mig och vill ha kläder eller porslin där så funkar det ju för det med.

Men satan i gatan vad saker och ting kostar! Har inte räknat ihop än, men uppåt 2000 gick det nog på. Och då köpte jag färg på Rusta och de billigaste hyllorna jag hittade. Biltemas hyllplan är förresten fina. Slätt och fint trä. Ingen anledning att betala mer. Själva konsolerna var det dyraste på hela hyllan. Tror de gick på 5-600. Skenor och hyllplan var billigare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2016.10.03 - 00:38:12 »

Bra precis 2000 spänn. 1892.40. Räknar jag med brytfärgen jag köpte för 145:- så blir det över 2000. Å så fick jag ju köpa lite redskap och grejer, men dem har jag ju kvar. Fy satan vad det skulle kosta att göra hela lägenheten!  :eek:

En dryg kvadratmeter klar. Bara 81½ kvar!  :lulz:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2016.10.03 - 01:37:41 »

Lägg även märke till den fina blå pallen, nyinköpt på Rusta för 29:90. För jag tyckte rummet behövde en pall så jag kan sitta där och meditera. :nod-yes: Det är ingen rim och reson med priser längre. Man kan få riktigt fina saker för nästan ingenting medans nåt man tycker är ingenting kostar skjortan.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2016.10.04 - 14:59:51 »

Varför skulle jag måla hyllorna? Det tar ju jättelång tid. Nu har jag grundat alla. Det tog två dar. För jag har inte en massa bockar att lägga ut dem på och papper att täcka golvet med så jag får täcka köksbordet med tidningar och ta 4 i taget. Måste ju vänta tills det är torrt innan jag kan vända på dem och innan jag kan flytta undan dem så jag kan ta nästa. Lackfärgen ska torka 16 timmar mellan strykningarna så det kommer att ta hela veckan. Och inget köksbord har jag under tiden. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #51 skrivet: 2016.10.04 - 20:48:20 »

Så fint det blir. :)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2016.10.04 - 20:58:11 »

Det var det. Innan jag slet ner allting igen.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #53 skrivet: 2016.10.05 - 11:01:31 »

Men jäklar vad snyggt Hemul! Förlåt att jag inte har varit tillgänglig, men jag tror inte att jag hade kunna råda dig till bättre än du har fixat själv. Jag får alltid ångest när något ska upp på en vägg och jag måste borra.


Ta stolar och ställ upp så du kan lägga hyllplanen på ryggstöden. Eller försök balansera dem så de kan stå på högkant och torka.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2016.10.05 - 11:56:52 »

Jag är för snål för att köpa en massa golvplast och för lat för att konka ner allt i källarn. I källarn riskarar jag också att nån börjar slipa i samma rum som mina hyllor står och torkar. Var inte så stort problem med grundfärgen, den torkar snabbt. Men nu ska jag börja lacka och där är det 16 timmar som gäller.

Fast nu har jag idéer om att borra i den dåliga väggen också. Man skulle kunna ha nåt arrangemang där för att kunna hänga brickor och större köksredskap som jag inte riktigt får rum med i köksskåpen. Det sitter en smal trälist under taket, som nog också är trä. Kanske håller den att fästa något i.

Och just ja. Jag ägnar mig inte åt korsstygnsbroderier. Hittade tavlan bland grejerna hemifrån. Det är en äldre barnlös släkting, min morfars syster, som har gjort den. Jag tyckte mycket om henne och älskade att var i deras stuga, så jag ville ha den uppe. Den är lite litterär också. "Hon kommer utför ängarna" står det. Och jag gillar Karlfeldt så...  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #55 skrivet: 2016.10.05 - 23:48:49 »

Jag funderar på om det inte finns något bra lim som du skulle kunna använda för krokar och annat till den väggen?

Broderitavlan såg jag inte först. Fick bläddra tillbaka till bilden för att fatta vad du menade.  :smile: Vissa grejer fastnar man för trots att de kanske inte är ens egentliga stil. Då är det klart att de ska ha en plats ändå.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2016.10.06 - 00:20:41 »

Ja, hänger man inget tungt så funkar nog allt möjligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #57 skrivet: 2016.10.06 - 11:00:27 »

Jomen det finns lim som är otroligt starka. Där är snarare frågan om målarfärgen på väggen håller.  :whink: Men ska du bara hänga lite krokar för ex förkläden och brickor borde det hålla, tycker jag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2016.10.06 - 13:05:45 »

Sån här vattenbaserad färg är skum. Första gången jag använder det. Diskade ur första färghinken för jag tänkte ha den att bryta lackfärgen i. Färgen på metallhandtaget var bara att skala av. Likadant med droppar jag spillt på vaxduken och diskbänken. Plastskaftet på penseln gick också lätt att få rent fast färgen var torr. Noll fästförmåga på blanka underlag verkar det som.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #59 skrivet: 2016.10.07 - 00:19:40 »

Jo, så är det nog. Det är därför man ska sandpappra innan målningen om det är blankt underlag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544