Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 21:42:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad heter det?  (läst 42396 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2016.09.28 - 19:02:05 »

Vad roligt att se hur det blir. Fortsätt det är som en bok!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2016.09.28 - 21:33:37 »

Ha! Jag förstår nog att du väntar på att det ska bli knytnävsstora kratrar i väggarna igen när jag borrar!   :sadsad:

Det kan nog bli redan i morrn det. Ska stryka en gång till innan jag lägger mig. Och en gång till i morgon bitti om det behövs. Sedan ska jag åka och köpa hälften av hyllorna. Törs inte ta allt på en gång på cykeln. Borde nog tordas sätta upp dem i morrn kväll. Det står att det tar "flera dagar" för färgen att bli genomtorr, men det kan den ju inte behöva vara. Ska ju inte gå på väggarna liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2016.09.28 - 23:42:25 »

För din skull då Mynlis. :whink:




Det skulle ju egentligen räcka så här med tanke på att det bara är en skrubb. Men jag har halva färgburken kvar fast den bara skulle räcka till tre strykningar, så jag kletar nog på ett lager till i morrn. Färgen står ju bara och torkar annars.

Men satan i gatan vad jag ångrar mig att jag inte provborrade i de andra väggarna! Tänk om det blir bombkratrar igen. Då måste jag ju börja om med spackling och målning.  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2016.09.29 - 00:07:14 »

Läste ett tips i ett annat forum om nåt som heter Husfix. En kille hade samma problem som jag, porösa väggar. Man ska gör som jag gjorde med plastic padding och man kan använda vanlig plugg. Kanske en smart idé att köpa en sån burk. Bauhaus har det och det ligger alldeles bredvid Biltema där jag tänkt köpa konsollerna hyllorna.

https://www.bauhaus.se/casco-husfix-rapid-750gr.html

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2016.09.29 - 00:38:08 »

Titta vilka häftiga krokar jag hade i taket därinne (det där blå är en tändsticksask). Dem ska jag sätta upp igen. Sånt här tycker jag är jätteroligt. Älskar gamla konstiga bruksprylar.


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2016.09.29 - 15:25:34 »

Määä! Det regnar ju bara. Då kan jag ju inte åka med hyllplan på cykeln. Ska bli bättre mot kvällen, men det brukar vara svårare att få hjälp senare på dan på de där ställena och hjälp behöver jag. Piss också.  :bang_head: Hatar att behöva vänta när jag äntligen kommit i gång med nåt. Då är risken att väntan blir lång, väldigt lång. Har en viss tröghet i systemet skulle man kunna säga.  :biggrin1:

Nu får det räcka med färg ivf. Hade det varit ett riktigt rum hade jag nog dragit på ett lager till, men nån måtta får det vara i en skrubb. Särskilt som allt kanske rasar när jag ska borra... Tror inte färgen täckte dåligt utan det var nog jag som var lite snål första strykningarna innan jag såg att färgen skulle räcka mer än väl.

Hade tänkt olja hyllorna, men har ändrat mig. Tror jag köper Rustas lackfärg och målar dem istället. Blank yta är lättare att torka av ifall nåt skulle läcka. De har bara några nyanser av vitt, men man kan ju köpa brytfärg nån annanstans (de har inte) och fixa själv. Blir för vitt om allt är vitt. Tröttsamt för små hemulögon. Men det kan jag göra sen. Sätter upp hyllorna som de är först.


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2016.09.29 - 18:38:45 »

Häftiga krokar! såna älskar jag. Den där gjord av tråd hade jag också förr här och där. gillar dom jättemycket.

Tror inte det blir för vitt med vita hyllor, du ställer ju en massa saker på som har färg. Just då är det vita lugnast för ögonen!..


Och nej jag vill inte se kratrar.. helst inte! Det är kul att se hur det växer till en fin skrubb!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2016.09.29 - 20:38:55 »

Jag tycker inte om vitt. Speciellt inte kritvitt. Hade hellre haft färg på väggarna också, men jag var för snål. Listerna skiter jag i. Dem får jag ta när jag tar det utvändiga. Blir bara konstigt att sluta på halva dörrfodret.

Jag kanaliserade energin till att börja fixa badrumshyllan när jag inte kunde åka och köpa hyllplan. Ja skäms, men jag har haft som en bräda av spånskiva som vilar ovanpå kaklet bara i hur många år som helst. Obehandlad spånskiva alltså. Nu har jag ju färg över, även om det är fel typ av färg, så jag har spacklat upp den. Hinner nog stryka på ett lager färg ikväll också. Bra att ta i tu med saker när man redan har ångan uppe och alla grejer är på plats.  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2016.09.30 - 19:53:09 »

absolut!
Loggat



ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2016.09.30 - 20:08:35 »

Tänkte rekommendera husfix, men såg att du redan spacklat. Fina grejer tyckte vi när vi renoverade lgh i 40-talshus.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2016.09.30 - 21:13:35 »

 :cheeky:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2016.09.30 - 21:17:49 »

Tänkte rekommendera husfix, men såg att du redan spacklat. Fina grejer tyckte vi när vi renoverade lgh i 40-talshus.

Nä, spacklet var bara för att fylla de gamla hålen. I den väggen tänker jag inte borra. Husfix är ifall det blir kratrar i de andra väggarna. Det var så klart slut, så de sålde på mig något dyrare som skulle vara samma sak men starkare, för golv igentligen.

Men bakre väggen var bra, behövde inte använda det. Det var nåt löst skit första centimetern, men sen var det sån där stenhård, svart "bakelit". Fick lov att använda slagborr. Hålen drog sig lite iom att det var löst ytterst, men inte värre än att det stämde med skenan även om ett par skruvar sitter lite snett. Återstår att se vad det är för material i den tredje väggen. Hua.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2016.09.30 - 21:54:25 »

det där ser ju toppen ut!!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2016.09.30 - 22:38:52 »

Jag vet! :hurray:

Men tror du inte att jag gjorde fel! Kolla upptill hur listerna sitter. Jag satt upp den vänstra först. Sen gick det ju inte att mäta från taket hur högt den högra skulle sitta eftersom det är ett meningslöst hål där. Så jag tog en trälist jag hade liggande och la den ovanpå den vänstra listen, såg till att den var i våg med ett vattenpass, drog ett blyertsstreck längs med trälisten, kollade noga att toppen på den högra listen var i nivå med strecket, markerade första borrhålet och kände mig jättesmart, värsta hobbyfixaren. Först när jag satt på konsolerna såg jag att det såg konstigt ut. Jag hade dragit strecket OVANPÅ trälisten som låg ovanpå den vänstra hyllisten och strecket kom alltså halvannan cm för högt. Den högra listen sitter högre.  :shy:

Nu slumpade det sig så att om jag flyttade ner konsolerna ett snäpp på högra sidan så blev hyllorna i våg i varje fall. Häpp! :laugh:




Tur som en tokig! Tror jag låter det vara även om nedersta hyllan inte blir så låg som jag tänkt. För riskabelt att borra nya hål så nära de första. Då får jag nog börja om och fylla de gamla hålen med sånt där husfixsurrogat och nån måtta får det vara.

Det där är så typiskt mig. När saker och ting funkar, då går det undan och jag missar just på de grejer som inte borde vara något problem, det jag mycket väl vet hur man gör. :clubhead:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2016.10.01 - 00:49:24 »

Nu behöver jag råd igen. Jag satte ju listerna alldeles fel, oavsett att de inte sitter i samma höjd alltså.  :lol:

Jag borde ju givetvis att satt listerna så långt ner som möjligt, dikt an mot golvlisten. Då hade jag ju kunnat ändra hur jag placerar hyllorna maximalt. Haft en hylla ända därnere eller lämnat plats för att ställa nåt under.

Nu är frågan, ska jag sätta så, på det smarta sättet, på långväggen? Eller blir det konstigt när både hyllorna inte är i nivå? Menar inte utseendet utan funktionen. Inser att jag inte tänkt igenom detta alls. Beträffande hörnen tänkte jag ju att hyllorna är i nivå så de går ihop där, att hörnet täcks liksom. Men vad är det som säger att man vill ha det så? Vill jag ha en extrahög hylla på ena väggen kommer jag ju knappast att vilja flytta hyllorna på andra väggen så det blir likadant.

Så alltså sätta listen ända nere vid golvlisten på långväggen? Eller?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544