Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:07:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tvättmaskinsbekymmer igen  (läst 17204 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2016.09.22 - 14:18:37 »

Fick efter många turer tag i ett nummer till Electrolux som funkade.  :whistle:

Han sa att så länge maskinen inte hoppar/vandrar runt är det ingen fara. Det är tydligen hoppandet som belastar upphängningen. Nä, den har bara hjul därbak. Det skulle funka bättre om jag vred den 90 °, men då blir det trängre framför tvättstället och jag kommer nog åt sämre när jag ska plocka i och ur också. Har ju sån där liten toa där man når väggarna om man står mitt i rummet.

En kil under hjulet var inte lämpligt och de hade ingen färdig lösning. Så man måste i så fall tillverka någon slags sned platt själv. Även om jag gör det är det säkert svårt att få det rätt iom att golvet är så litet och har fall mot en golvbrunn blir det ju lite som en väldigt grund tratt, det lutar i alla riktningar mot brunnen. Tror inte det funkar med en platta som är jämt högre i ena kanten, för då kommer det att halta nån annanstans.

Risken är väl att om det blir någ fel på den kan de kanske skylla på detta och vägra ersätta. :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2016.09.22 - 14:40:32 »

Den lutar väl inte jättemycket, men iom att man kan jämföra med kakelfogen ser man ju.



Och här är varför jag inte vill vrida den. Det är ännu trängre i verkligheten. Vidvinkeln på mobilkameran förlänger ju avstånden.  :lol:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2016.09.23 - 14:07:02 »

inte så farlig lutning!!! fin maskin!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2016.09.23 - 14:20:30 »

Jag tycker den är jätteful! Inte själva maskinen, men panelen. Den verkar ivf gedignare än tidigare. Luckorna i trumman och mekanismen är stadigare o.s.v.

De har varit här och fixat nu. De sa också att lutningen kvittar bara maskinen inte står och skakar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #49 skrivet: 2016.09.24 - 15:31:38 »

Vad härligt med en så tyst maskin! Vår slamrar och har sig och ibland får man ställa tillbaka den någon cm när den har vandrat iväg lite.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2016.09.24 - 19:08:06 »

Borstlös motor FTW!  :headbanger:

Konstigt att ingen försäljare sagt att de blir tysta, bara hört att de håller längre. Jag hör inte ens när den är klar därifrån jag sitter för den mesta. Hela centrifugeringen passerar alltså obemärkt. Iofs piper den ett antal gånger, vad de olika gångerna betyder vet jag inte, men det är så svagt så jag hör inte det heller.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #51 skrivet: 2016.09.24 - 20:32:18 »

Nästa får nog bli en sån borstlös om de finns frontmatade. Men jag hoppas det dröjer. Våran är inte så gammal. Däremot måste vi nog skaffa en ny torktumlare. Vi råkade glömma blöta handdukar i den i påskas, en hel vecka, och jag får inte bort mögellukten. Har provat ättika i en dyblöt handduk som fick centrifugera. De blev bra. Eller nästan bra. men sen har det kommit tillbaka, så jag vill inte använda den. Eller så ersätter vi den inte utan nöjer oss med att lufttorka på sträcket. Får fundera lite.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2016.09.24 - 22:30:04 »

Ja! Det finns många fler frontmatade öht ju. Mycket lättare att hitta.

Mynlen kanske har nåt knep om möglet. Har du förresten testat hårda bandage - klorin?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #53 skrivet: 2016.09.25 - 09:47:04 »

Nej, klorin har jag inte provat. Du menar att jag dränker in ett badlakan i skiten och låter den varva runt i tumlaren till det är torrt? Det låter jätte giftigt! Det blir till att öppna vädringsfönstret på vid gavel och stänga av rummet med plastband under processen.  :lol: Hmmm, det kanske skulle fungera....

Nu tror jag iofs att tumlaren är på väg att ge upp oavsett. Den låter fruktansvärt när man drar igång den. Det är något vinande och brummande ljud som är hemskt jobbigt att höra på. Så något mår inte bra i den, alldeles oavsett mögelangreppet. Vi har haft det ljudet bra länge nu, varje gång tror man att nu är den sista stunden kommen, men näe, den snurrar vidare och grejerna blir torra och handukarna fluffiga. Men det är klart att man skulle kunna testa en kloringenomkörare.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2016.09.25 - 20:12:37 »

nä, annat än ättika vet jag inte heller. Irriterande. Kanske ändå dags för en ny som sliter mindre på allt? :)

Loggat



Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544