Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:57:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tvättmaskinsbekymmer igen  (läst 17219 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2016.09.11 - 21:03:26 »

Nu har halva pincetten kommit ut.  :lulz:

Det var ett jäkla rasslande när den tvättade, men jag stålsatte mig och lät den hålla på. När den var klar satt den här inkörd mellan trumman och plasten. Som ni ser var det ingen liten pincett. Himla synd på den faktiskt. Kirurgiskt stål sen före kriget och grepp som en bulldogg.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2016.09.12 - 13:42:08 »

Så synd! Men grattis med nya maskinen. Är förvånad att dom går så fort sönder hos dig. Min har jag nu minst 8 år och den fungerar ännu bra.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2016.09.12 - 16:41:34 »

Ja. Jag borde ju tvätta mindre än de flesta iom att jag bor själv. Jag sa det till försäljaren, men han sa att det inte är det det beror på. Så då kan man ju undra vad det är.

Jag tvättar iofs trasmattor och sånt, men det borde ju belasta upphängningen och kanske motorn och det är ju inte såna fel jag haft.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #33 skrivet: 2016.09.13 - 21:05:20 »

Grattis till nya maskinen. Hoppas att den håller längre än de tidigare. Dum fråga jag vet :blush: men när du tvättar trasmattor så låter du väl inte maskinen centrifugera? 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2016.09.14 - 22:07:07 »

Joo, det gör jag.  :blush: Skulle inte kunna hänga dem annars. Då dryper de ju av vatten. Ska man inte centrifugera alls eller kan man köra på lågt varv?

Men jag tror inte det är det det beror på att maskinerna gått sönder. Första gick det hål på för att idioterna som installerat den glömt nåt skit inuti. På ersättningsmaskinen var det elektroniken som dog. Och den här alltså den lilla platflärpen som ska hålla igen luckorna i trumman.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #35 skrivet: 2016.09.16 - 15:03:47 »

Hur kom pincetten ut? Vilken väg? Du var inte orolig att den skulle skada tvätten?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2016.09.16 - 16:38:36 »

Nä, tvätten kommer den nog inte åt, den är ju utanför trumman. Bara orolig att maskinen ska börja tokläcka som den första gjorde. Skänkeln satt inkilad mellan trumman och plasten. Upptill alltså, inkilad mot bakre väggen på maskinen.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2016.09.20 - 14:03:16 »

Nu har den kommit och första tvätten är i. Inte tycker jag den rymmer nåt mer än den gamla. Standartvätt veckans lakan + handdukar och så ett par kökshanddukar och några trosor, sen såg den lagom full ut. Precis like mycket som jag fick i den gamla. Men tyst är den!

Men givetvis blev det krångel. Sa till att jag behövde extra lång slang monterad. De hade slut på lagret, så det skulle vara snabbast att de skickade den direkt till mig. Han frågade om jag hade långt till posten. Det har jag inte. Men de skickade med DHL vilket är trekvarts promenad. Nu cyklade jag ju, men ändå. Sen vägrade killarna byta slang, de fick inte göra sånt! Det gjorde de minsann förra gången, också Elgiganten. Det krävs specialverktyg som jag inte har och jag vet inte hur det ska vara heller, så det så. Dessutom  hade de stora problem att montera slangen för invatten också - med bara händerna. Är inte säker på att det sitter som det ska. Är såna där ämnliga plastkopplingar så jag vet inte om jag törs ta en skiftnyckel/tång och dra åt. Har ringt och beklagat mig och de skulle ringa från butiken. De för skicka hit nån och fixa det annars blir jag sur. :angrywife:
Nu sitter den korta slangen spänd från maskinen till tvättstället. Förutom att den är i vägen tror jag inte det är bra att den sitter så. Har för mig att den ska gå upp en bit först så det blir fallhöjd liksom. Har nåt med pumpen att göra. Jävla krångel med allting.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2016.09.20 - 16:05:20 »

Måste säga att Elgiganten löste det väldigt smidigt, snabbt och utan krångel. De har ringt flera gånger och på fredag kommer de och fixar. Sånt är viktigt, tycker jag. Saker kan skita sig, det är hur de reder upp det om det händer som är väsentligt.

Mycket nöjd med maskinen än så länge ivf. Lite jobbig att förstå sig på, touch display o.s.v. Men det är så tyst! När man tvättar hör man bara vattnet som svischar omkring, inga mekanska ljud alls. Centrufigen är också väldigt behaglig, bara ett vinande ljud som inte är högt alls. Inte hoppar maskinen heller, bara vibbar lite. Borstlös motor FTW! Det här blir nog bra till sist. :inlove:

Kanske lönar sig att lägga lite mer också. Den här kostar ju drygt 7000 normalt. Det är nog snäppet mer än jag gett förut.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2016.09.20 - 21:12:56 »

Invattenslangar brukar nu för tiden ha såna plastkopplingar. Vad jag gör om jag måste få loss den är att lägga en bit trasa under tången, då fungerar allt fint fint och plastet tar ingen skada.

Jobbigt med mindre långa slangen. Hoppas dom klarar allt som det ska på fredag!

Och SKÖNT Med tyst maskin. Fast jag brukar inte bry mig om sånt  :lulz: Är en nackdel också, jag hör inte om något är fel på maskinen.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2016.09.20 - 21:48:05 »

Nä, för dig kvittar det ju. Men dina grannar kanske ser det annorlunda.  :tongue:

Har redan tillåtelse från grannarna att tvätta sent om jag vill, de måste gå in på toa för att höra och tycker inte det är störande. Men nu kan jag göra det utan att skämmas.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2016.09.21 - 13:58:16 »

vad skönt!

för mig kvittar det men jag tänkter på grannarna också, tvättar inte sent på kvällen och nätterna.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2016.09.21 - 16:56:26 »

Det är nästan ingen som har egen maskin här, jag var först och nu är det en till. Därför tyckte jag det var viktigt att ta reda på hur mycket den hördes.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2016.09.21 - 18:54:23 »

Förresten, ni som är så hemma på tvättmaskiner, gör det nåt om den inte står i våg? Den lutar tydlig åt ena sidan. Tydligen hade en inte ställbara fötter därbak. Eller ivf sa idioterna det. Kanske bäst att kolla.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2016.09.22 - 13:24:50 »

Min måste stå i våg. Bättre för motorn.  Men fråga imorgon när dom kommer. Jag tror alla tvättmaskiner har ställbara fötter...
Loggat



Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544