Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:46:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tvättmaskinsbekymmer igen  (läst 17211 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2016.09.09 - 11:28:09 »

Haru ingen egen?  :rolleyes:

Kan ju hända att det är öppet, men den är för lågt för nåt speglande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #16 skrivet: 2016.09.09 - 16:13:23 »

Jo, jag har en egen. En stoor frontmatad. Har för mig den tar typ 9 kilo, om jag inte missminner mig. Men den har jag aldrig behövt skruva på . Ännu. Så den har jag ingen aning om hur den ser ut. Men den vi hade innan var öppen undertill. I alla fall delvis.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2016.09.09 - 19:24:32 »

Men i så fall borde ju pincetten ligga på gilvet under. Fast den kanske fastnat på nåt. Ska sticka in en galje under och se om jag känner nåt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2016.09.09 - 20:39:04 »

Detta är inte roligt kan jag förstå. Har du kanske inte något med en magnet som du kan binda ett snöre i och sen försöka fiska upp pincettten??
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2016.09.09 - 21:30:45 »

Jag har ett antikt redskap som är super. En jättestark magnet på ett ledat skaft. Men jag tror inte den går ner mellan trumman och höljet på maskinen och dessutom lär väl trumman vara magnetisk.

Nu ska jag gå och prova med klädhängaren. Glömde (hämtade ju en hundbok på posten ju!).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2016.09.09 - 21:43:14 »

Nä, den är nog inte öppen under. Det var väldigt lågt. Fick prova flera hängare innan det var en som fick rum. Det kom bara ut damm och det var inget som tog emot heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2016.09.10 - 00:54:13 »

Fan, nu blev det komplicerat! Elgiganten har 20% på alla vitvaror till på Söndag.  :sosad:

Nu är jag sugen på den här. Vet ingenting om den mer än att den går in (aningen mindre än den jag har nu) och att den är frontmatad som ska vara hållbarare.
http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/SW31K6121/electrolux-compactcare-tvattmaskin-sw31k6121#tab-specs
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2016.09.10 - 00:57:36 »

Men va fan! "Kan endast köpas via collect store". Kan man inte få inbärning, installation och bortforsling dårå?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2016.09.10 - 01:00:46 »

Men den kommer upp under Produkter i mitt varuhus. Det kanske bara menas att man inte kan beställa den på vanligt sätt över nätet då?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2016.09.10 - 10:16:13 »

sånt där har jag ingen aning om...  jobbigt nu, svårt att bestämma sig antar jag!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2016.09.10 - 11:33:59 »

Kanske åker ut och kollar idag. Det är Kulturnatt och jag ska på en grej, men jag hinner nog båda. Jag inser ju att det bara är en tidsfråga nu innan min maskin går helt sönder. Med tanke på pincetten kanske den gör det med en läcka också och det bör väl undvikas. Om den där frontmatade verkar bra och det går att hänga om luckan så den funkar hos mig kanske jag köper den. Annars blir det svårare. De har så få toppmatade nu och mest av de märken jag redan provat och som går sönder.

Orelaterat, det hände nåt konstigt i natt. Hade flera mess från en bekant när jag vaknade. Ett från tretiden i natt. Han undrade vad jag ville, varför jag ringt. Det hade jag inte gjort, vi har aldrig ringt varann, bara messat några gånger. Men när jag kollade loggen var där 6 (!) avbrutna samtal till honom inom loppet av 1 minut vid tretiden i natt. Jag somnade ungefär då, så antagligen låg telefonen på laddning. Har varit med om någon gång att telefonen ringt upp av sig själv när den legat i fickan. Antar att skärmen kommit på och att skärmen fått kontakt med låret och rörelserna slumpat sig så att ett samtal kopplats. Men 6 ggr på en minut?!?!

Jäkla obehagligt. Han tror väl jag är en knäppgök nu. Ingen jag känner väl.  :ignore:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2016.09.10 - 20:50:50 »

Jaha. Då var man fattig igen då.  :sneaktongue:

Jag lät mig (väg-)ledas av försäljaren. Berättade om min otur med kortlivade maskiner. Han tyckte inte den frontmatade, utan en av de två maskiner de hade med 5 års garanti. Ljög han inte för mig så ska garantin täcka förslitningsskador, det är bara sånt som uppenbar klumpighet som är undantaget, typ att man tvättar jeansen med en stor gråsten i fickan. Den ena var en Whirlpool, men det märket har jag ju redan dålig erfarenhet av, så jag valde den andra, en Elektrolux. Fick inte 20% för den var redan kampanjvara och den rabatten var högre.

http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/TW41K7138/electrolux-tvattmaskin-tw41k7138

Rätt nöjd faktiskt. Den har sån där ångfunktion och det verkar ju rätt bra. Men försäljaren hade inte snurr på detaljerna riktigt, den har 1300 varvs centrifug och han sa 1200, men det är ju bara positivt. Sen missade jag själv att den är på 7 kg. Har haft 6 förut. Vet inte om det är bra eller dåligt. Bra kanske, för jag tvättar ju mot bättre vetande trasmattor och sånt. Och ibland har jag faktiskt önskat något större, men för det mesta skulle mindre räcka.

Gissa vad som kommer att gå sönder efter 5 år och en dag! Kanske ska man felanmäla veckan innan för säkerhets skull. :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2016.09.10 - 20:58:49 »

Ha ha! Jag var visst väldigt snabb att besluta mig där. Han hann inte komma med de tunga argumenten. Den har ju kolborstfri motor också. Det är mycket hållbarare om om jag förstått det rätt är en sån maskin mycket tyst utom när den centrifugerar så klart.  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #28 skrivet: 2016.09.11 - 14:47:52 »

Jag såg recensionerna (hela två stycken!) och de var ju bra. Jag tror oftast mer på användarrecensioner än försäljare. Det blir npg bra det där! Får du den uppburen och installerad och tar de med sig den gamla när de går, så är det riktigt bra!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2016.09.11 - 17:16:43 »

Det är lite märkligt för jag kollade på pricerunner och det är bara en butik listad för den maskinen - Elgiganten.  :sneaktongue:

Jo, det är klart de måste installera o.s.v. Men det tar de ju betalt för. 6137 blev det totalt. Och så 250 till för att jag måste ha extralång slang. Fick ju hela 700 på försäkringen också. :whistle:

Det är fasiken dyrt att ha tvättmaskin. Även om den här håller 5 år då, så blir det ju en dryg tusing om om året , ungefär 100 per månad.

Köpte min första sommaren 08. 11400 sammanlagt. Så de har kostat mig drygt 1400 per år. Plus kostnader för att dra in el på toa och lite rörmokerijobb.

Jag vill ha en hyreslägenhet!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544