Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:07:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tvättmaskinsbekymmer igen  (läst 17201 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.09.05 - 17:42:57 »

Blir så trött. Maskinen har funkat alldeles umärkt bara jag kommit ihåg att skjuta för den plastplattan som håller igen luckorna till trumman manuellt. Så såg jag att det stack ut prylar där kring mekanismen. Först var det bara ludd jag lyckades pilla bort, men sen var det en massa hår som var fastsnott. Antagligen från daghunden jag hade. Hon hårade nåt hemst.

Jaha, säkert därför den slutat fungera tänker jag och tar då fram en antik medicinsk pincett som jag räddade från en gammal förstaförbandslåda som stått på vinden sen kriget. En sån där lång en, men än 1 dm, superbra. Börjar dra loss håret - och tappar pincetten som åker ner bakom trumman.

Har tvättat några gånger och det har gått bra - tills idag då fruktansvärt rassel uppstod så jag fick stänga av maskinen. Så nu är min undring, brukar det finnas nån inspektionslucka så man kommer åt att pilla ut saker som ligger under trumman eller måste man meka sönder hela maskinen? Vill inte dra fram den i onödan för jag har svårt att klara av det själv.

Mest sur över den förlorade pincetten faktiskt. Den var suverän till allt möjligt. Efter dagens olåt lär den inte vara brukbar även om jag får ut den. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.09.05 - 18:17:01 »

Var det inte nån av er som sa att frontmatade maskiner håller bättre än toppmatade? Hittade den här maskinen som inte har större yttermått än den jag har och samma kapacitet. Skulle bli trångt att öppna luckan, men det går.

http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/SW31K6121/electrolux-compactcare-tvattmaskin-sw31k6121#tab-specs
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2016.09.05 - 19:17:11 »

Men snacka om otur!  :sad: Såna toppmatade kan jag ingenting om. Men mina frontmatade har jag fått baxa fram och skruva bort alla plåtar på för att kunna komma åt pump och vad det nu har varit jag har behövt komma åt. Electroluxen har ju fått bra recensioner. Men du behöver kunna huka dig vettigt framför den för att fylla på och tömma. Får du plats med det? På förra stället vi bodde på hade vi en pytteliten frontmatad i köket. Det gick det också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.09.05 - 19:56:07 »

Nä, jag kommer att köra ändan i tvättstället, men det går. Låter inte som nåt ja vill ge mig på då, att skruva isär den menar jag. Svår ställning för mig och att ta hit nån kostar ju en tusing. Ävla skit med allting.

Jag ska ringa till firman som föreningen använder. Vi köper både maskiner och service från dem. De säljer nog inte hushållsmaskiner, men jag kanske kan få lite tips. Är jag som har hand som sånt, så man blir lite tjenis.  :whink: Och så kan jag ju alltid ringa Whirlpool och fråga hur man kommer in i den.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2016.09.05 - 21:30:03 »

Du kanske helt enkelt kan lyfta upp och skaka på den så den ramlar ur.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2016.09.05 - 23:30:57 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2016.09.06 - 10:22:54 »

Nä, jag är ledsen, men jag har inga bättre förslag.  :shake_head:

Du skulle inte ha plats för en frontmatad i köket då? Den lilla som du hittade? Det är en seriöst ställd fråga alltså. Bara försöker hjälpa dig att tänka utanför boxen lixom.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2016.09.06 - 13:01:52 »

Kan du lyfta en tvättmaskin du?  :rolleyes:

Nä, köket törs jag inte ha den. Trägolv med breda springor. Min första gick det ju hål på att det sprutade ut massor med vattan. Dessutom skulle det krävas nån slags ombyggnation. Har ingen bänk jag kan ställa den under.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2016.09.06 - 20:46:29 »

Kan inte du det?  :lol:

Nä, trägolv är inge bra. Vi hade plastmatta i vårat förra kök.

Kan du komma åt med att kika underifrån med en spegel då? Om din maskin är öppen undertill kanske du kan komma åt om du lyckas luta omkull maskinen... Men dra ur stickkontakten eller proppen innan!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2016.09.06 - 22:53:56 »

Kan de vara öppna därnere?  :max-shock:

Törs nog inte göra det utan hjälp. Och någon sådan har jag inte att tillgå just nu. Fan också. Billiga maskiner finns bara av de märken jag redan provat. Sen kostar allt över 5000. Vi har ju tvättstuga, men det känns oöverstigligt att börja böka med den igen. Måste ner i källarn för att se om det finns ledig tid, sen ner för att lägga i maskinen, ner för att plocka ur och hänga, ner för att hämta. 4 ggr upp och ned för 4½ trapp. :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #10 skrivet: 2016.09.08 - 11:28:52 »

Tänk vad mycket gratis vardagsmotion du får! Men du som har inflytande får väl se till att ni får ett dataanslutet bokningssystem på webben.  :smile:

Ja, den kan mycket väl vara öppen nertill. Med en liten spegel kan du ju snabbt kontrollera det utan att behöva lyfta den det minsta lilla. Plus en ficklampa kanske.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2016.09.08 - 11:34:53 »

Skojaru? Det är ½ cm luft under och mörkt. Hur ska jag se nåt med en spegel?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #12 skrivet: 2016.09.08 - 12:00:24 »

Nähä! Vilken jäkla skitmaskin du har skaffat! 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2016.09.08 - 12:17:09 »

Men alla är ju såna! Det är ingen industrimaskin!  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #14 skrivet: 2016.09.09 - 10:41:32 »

Nämen, jag trodde faktiskt att de där små lätta skulle kunna vara öppna undertill. Mindre material. Och om något börjar läcka ska det rinna ut på golvet. Så trodde jag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544