Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 10:27:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uäck! Flugägg!  (läst 4111 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.08.20 - 18:55:30 »

Fy fan fan äckligt! Tog fram ett sånt där flintarevbenspjäll ur frysen för ett par timmar sedan och la på ett fat på köksbordet. Sen stack jag ut och gjorde lite ärenden. Brukar göra så. När jag kom hem satt en fluga på spjället, men det tänkte jag ju inte närmare på. Men när jag skulle steka spjället såg jag...  :puke1: :puke1: :puke1:






Usch. Visste inte ens att de såg ut så där. Trodde de stack in nåt rör och la yttepyttesmå ägg inne i köttet. Men så här ser de tydligen ut.
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=159791.0

Jag försökte skära bort, men det var svårt för det är ben precis under där. Sköljde och gnuggade under kranen. Nu ligger det i stekpannan. Jag fattar ju att det inte är farligt och att det inte kan vara larver i köttet redan, men det vete sjutton om jag pallar att äta. Vi får se.

Rötmånad! Men det har det ju varit förr och flugor får man ju in lite då och då. Aldrig varit med om detta förr. Har ni?  :confused3:

Fy satan. Nu blir det uppochnervänd bunke över köttet i fortsättningen!



Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.08.21 - 09:24:57 »

jag har haft det en gång, för länge länge sen. Hade en skål med varmkorvar ur burk framme, det var tydligen en glappa i locket för när jag ville använda dom fanns det massa med flugägg.

Och häromsistens kryllade det av flugägg och laver i min soptunna jag har i köket. Fördelen är att den är sanerad nu igen :)

bläää.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2016.08.21 - 13:25:33 »

Larver i sophinken har jag fått någ gång. Men aldrig sett färska ägg så här. Är ju egentligen märkligt att det inte händer oftare. Den här årstiden har man ju ofta nån fluga inne även om man bor i stan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.08.21 - 15:17:21 »

dom lägger bara på rått kött har jag för mig. Jag hade nog litet kött i sophinken, avskuren bit av kyklingen. Jag använder allt men om Linnea lagar mat skär hon bort små bitar med senor och fett...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2016.08.21 - 16:50:15 »

Flugjäveln som irriterat mig en vecka är osynlig nu. Så klart för att jag tagit fram flugsmällan och är redo.  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544