Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:35:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Konstiga utslag  (läst 13863 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.08.09 - 21:08:28 »

Jag har flera år fått någon slags konstiga utslag på magen, eller snarare mellangärdet. De ser ut som någon slags lindrigare brännskador, typ av solen eller som att jag blivit skållad, väldigt röda. I början var de rätt små men blir större och större och mer och mer besvärande. Först trodde jag de kom av friktion. Brukar spänna på mig en del grejer när jag cyklar och jag tänkte att remmarna skavt kanske ihop med att jag varit varm och svettig. Men jag fick dem även i vintras och då cyklade jag ju inte p.g.a. armbrottet.

Det är olika hur ofta de kommer, men de sitter i en vecka kanske och efterråt är huden lite brunaktig, precis som efter en brännskada. Det svider numera när jag tar på dem. Huden känns varm där och aningen upphöjd. På mellangärdet är de alltid långsmala, ett par cm breda och uppåt decimetern långa, ser faktiskt ut som om jag fått ett par rejäla piskrapp. Men nu har jag börjat få på andra ställen också. Har haft på insidan av ena underarmen. De var mindre och i princip runda. Som enkronor eller femkronor, en lite flock. Hade nyss de vanliga piskrappen på magen, de är nästan är borta, och nu har jag fått ett på indsidan av höger överarm. Det är stort och ovalt och ganska besvärande eftersom det svider när armen rör sig. Just ja, ibland får jag på ena bröstet också. Halva boobiesen blir illröd.  :shy:

De tycks komma där man har finare hud alltså. Men det kan ju vara en slump bara.

Mobilbilden har dämpat ner det hela lite. Det är ilsknare rött och som sagt aningen upphöjt, som om huden var lite svullen. Någon som haft något liknande och vet vad fasiken det är?  :confused3:






Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.08.09 - 22:19:53 »

inte den blekaste aning. På mellangärdet, just under bh:t har jag det ibland då har det skavt litet för mycket för att jag inte har på mig rätt storlek då. Då har jag en för sluddrig bh. Men om det nu kommer på armarna, mysko!!!

hoppas någon annan vet mer.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2016.08.09 - 22:46:35 »

Använder inte BH och det är inte under brösten. Det är typ mitt emellan brösten och navelhöjd, lite mer nedåt kanske.

Nu är de på magen nästan borta. Jag ska försöka bita huvet av skammen och ta en bild på dem nästa gång för de där piskrappen ser verkligen skumma ut. Har tänkt göra det länge ivf för att kunna visa min läkare nästa gång.

Förut har de inte direkt besvärat mig, men nu när de har börjat svida och bränna känns det lite mer motiverat att ta reda på vad det är.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3 skrivet: 2016.08.10 - 18:04:58 »

Allergiutslag kanske. Ett läkarbesök kanske inte skulle skada. Ta lite bilder så att du kan visa.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2016.08.10 - 23:43:33 »

Nämen hej berittis! Vad kul att se dig! :wave:

Jo, jag ska ta bilder. Tror inte riktigt på allergi iom att de kommer och går så regelbundet. Äter ju typ samma jämt, använder inga preparat bara ibland o.s.v.

Hoppas det inte sprider sig till rumpan eller baksidan på låren bara. Då blir det nog jobbigt att sitta.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #5 skrivet: 2016.08.11 - 15:47:06 »

Ja, det var ett tag sedan. Jag har visserligen kollat då och då men inte skrivit.

Hoppas att du kommer på vad det beror på så att det ev. kan åtgärdas.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2016.08.11 - 15:55:59 »

Ja, det var ett tag sedan. Jag har visserligen kollat då och då men inte skrivit.

Vafföde?  :worried:

Citat
Hoppas att du kommer på vad det beror på så att det ev. kan åtgärdas.  :smile:

Får väl se. Jag tvivlar. Får väl hoppas på att det går tillbaks till tidigare nivå iaf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #7 skrivet: 2016.08.12 - 11:25:40 »

Jag har varit så väldigt trött, anemi, fått järndropp några gånger. Dessutom tjocktarmsinflammation. Var i Spanien från 21 maj tom 19 juni och när jag kom hem igen så hade jag tid för koloskopi. En bit av tjocktarmen var alldeles grå och inflammerad så nu äter jag förutom kortison, som jag ätit sen i början på året, också Azathioprin. En medicin med läskiga biverkningar men jag kände att jag inte har något val. Hade jag inte själv sett hur tarmen såg ut så hade jag vägrat att ta medicinen. Ska gå i pension sista augusti (skulle ha gått sista oktober eg.) för medicinen bryter ner immunförsvaret och då vill jag inte vara på jobbet när höstförkylningarna börjar. Det är ju så många där så det är alltid nån som är förkyld. Jag går och lägger mig kl. 20 varje kväll och då hinner jag inte sitta vid datorn så mycket.  :sad:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2016.08.12 - 11:40:25 »

Men hjälp! Vad hemskt det låter. Vet man varför det blivit som det blivit?  :shock:

Men vad fint att du kunde ta pension lite tidigare. Och hoppas verkligen inte att du får avdrag för de månaderna! Är du sjukskriven fram till dess nu då?

Hoppas den otäcka medicinen gör sitt jobb ivf så du blir bättre snart!  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #9 skrivet: 2016.08.13 - 20:01:56 »

Jag har ju alltid haft problemmage men den blev så mycket bättre när jag började med LCHF. Förra året tog jag MSM som skulle vara så bra för allt möjligt men det var då de verkliga problemen började. Höll på i 2 mån men fick lov att sluta. Men magen har bara blivit sämre. Jag åt kortison under några veckor men fick byta till långtidskortison. Hjälpte tydligen heller så nu blev det den läskiga medicinen. Jag hoppas att den hjälper för jag vill verkligen inte äta den länge. Jag är inte sjukskriven av doktorn men jag har sjukskrivit mig själv några dar men på måndag ska jag jobba igen.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2016.08.13 - 20:54:39 »

Men fy fasiken.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #11 skrivet: 2016.08.14 - 19:43:05 »

Det är lugnt. Jag hade kunnat sluta jobba direkt men jag har valt att stanna tiden ut. Vill hinna träffa alla på mitt jobb innan jag går. Det är flera som kommer tillbaka från semestern på måndag. Sen har jag kommit överens med chefen att vara hemma på onsdag och likadant nästa vecka så hinner jag ta igen mig i mitten av veckan. Bara två och en halv vecka kvar, det borde jag klara.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2016.08.14 - 21:23:11 »

Hur känns det att gå i pension då? Rent allmänt menar jag, inte p.g.a. magen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2016.08.15 - 09:56:04 »

vag är MSM???

Häftift Berittis! hoppas medicinen gör vad den ska och det FORT!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2016.08.15 - 10:48:09 »

En organisk form av svavel, metylsulfonylmetan. Oerhört poppis tillskott. Sägs bota både ditten och datten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544