Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 22:10:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Genetiskt disponerad att bränna fett eller kolhydrater  (läst 4012 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.04.18 - 19:22:40 »

Min läkare ringde just och vojade sig över mina kolesterolvärlden. Jag ska också voja mig, men väntar tills jag fått hem papperen.

Han nämnde ivf något intressant. Man har tydligen intresserat sig för att en del får så himla bra kolesterolvärlden på lågkolhydrat medan andra tvärtom får sämre värden. Nu finns det en teori att man är genetiskt disponerad att bränna antingen fett eller kolhydrater. Ganska spännande, men ändå lite tveksamt väl. Borde det i så fall inte bero på ursprung? Verkar konstigt om det är helt slumpmässigt.

Dessutom, de som får högt kolesterol på lågkolhydrat får väl extremhögt som jag har uppfattat det. Doktorn tog ju upp det apropå mina värden som enligt min egen tolkning är dåliga men inte extremt så. Men det kanske är fel. Beträffande mina värden har de varit lite upp och ner och jag har öht inga värden sedan före lågkolhydrattiden, så det går ju inte att säga hur de har förändrats av kosten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1 skrivet: 2016.04.19 - 19:42:22 »

Det beror väl på vilken teori som är sann av de alla... Enligt en dokumentär där de jämförde enäggstvillingar och deras vikt anses ju någon variant av trauma kunna "slå på" fetgenen, skulle ju kunna vara likadant med kolesterolgenen - gissningsvis...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2016.04.19 - 20:13:27 »

Jaha, i så fall har jag förklaringen till mitt tillstånd. Hur slår man av skiten igen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #3 skrivet: 2016.04.19 - 20:38:55 »

Ingen lösning såvitt historien förtäljer... Vill du att jag letar reda på dokumentären?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2016.04.19 - 21:11:49 »

Jaha, det är alltså bara att ge upp dårå. Ja gärna, om det inte är för krångligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #5 skrivet: 2016.04.19 - 22:30:32 »

Hittar inte just nu sorry.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.022 sekunder med 22 databasfrågor.