Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 11:21:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: ÄR NÅGON KVAR HÄR????  (läst 11790 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #15 skrivet: 2016.01.21 - 19:52:16 »

Cykla borde inte smärta heller då. Fast det är fel årstid.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2016.01.21 - 20:49:36 »

Nej, det skulle funka. Men inte att få upp cykeln ur källarn. Får inte ens försöka. Max 1 kg fick jag lyfta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #17 skrivet: 2016.01.22 - 02:16:48 »

Men hur länge gäller det?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2016.01.22 - 06:04:45 »

axeln var det jag menade ja. och att lyfta armen åt sidan gör väldigt ont hos mig också, litet uppåt också. Jag trodde att det var en muskel men det var alltså senan.


skit också att du inte får cykeln ur källaren! Du behöver litet roliga saker du kan göra. Antar promenader inte är så säkra nu...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2016.01.22 - 10:28:37 »

Vilken sena är det? Gör det ont för dig om du för armen åt andra hållet också? Om du tänker dig att du ska tvätta dig under armen men sträcker handen vidare förbi kroppen, på motsatt sida alltså.

Än har övningarna inte hjälpt. En av dem kan jag inte göra som man ska för det gör ont. En av dem känns rejält över skuldrorna, så den ska jag nog behålla sen också. Gillar den. Stående rodd med sånt där gummiband. Man håller armarna rakt framåt och sen drar man händerna tillbaka mot sidan av kroppen, vid midjan, samtidigt om man frider händerna inåt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2016.01.22 - 10:35:35 »

Men hur länge gäller det?

Minst till nästa röntgen, senare delen av nästa månad. Men det är klart att jag måste ju klara mer och mer lite gradvis. Övningarna jag fått belastar nog med mer än 1 kg. Fast jag vet inte om den sjukgymnasten läst journalen. Han kanske tror att det är mer läkt än det är. Borde kanske ha frågat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2016.01.22 - 11:55:36 »

senan som går från axeln i mitten ner till armbågen. Som om man följer axelkonturen typ.

Jo den där övningen gör ont också. jag hade fått en övning, ha handen bakom ryggen vid midjan och sen med andra handen "dra" den litet mer. Men jäklar så ont det gjorde och det blev värre!  Så jag slutade.

f.ö. var jag hos min husläkare nyss. Och fick en spruta i axeln. Den gör just nu inte ont för det var bedövning och kommande 3 veckor ska det bli bättre sänger han. 

sjukgymnaster SKA läsa journaler!!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2016.01.22 - 16:11:09 »

Var till sjukgymnasten på sjukhuset idag. Tänkte avbeställa, men jag kommer snart upp i frikort igen ivf, så what the häck liksom. Var ju totalt värdelöst. Men hon sa att hon inte skulle ha satt mig på några gummisnoddsövningar så här tidigt med tanke på det där med max 1 kilos belastning. Så nu vete fan vad jag ska göra. Ringde andra sjukgymnasten och bad honom ringa mig, men det lär ju inte bli förrän efter helgen. Kör nog på men tar det lite försiktigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #23 skrivet: 2016.01.22 - 20:54:53 »

Du kan ju välja själv hur hårt det ska bli med gummisnoddarna. Du ska nog egentligen bara göra själva rörelsen med knappt något motstånd alls.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 23 databasfrågor.