Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 08:44:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kisslåda  (läst 6685 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.11.24 - 01:22:16 »

Behöver höra vad ni tror om den här idén för valptoalett. Har slagit planerna på att förekomma valpen och bära ut den innan den behöver så den blir rumsren supernabbt ur hågen. 3 höga trappor utan hiss, mars och kanske en inte helt brukbar arm, plus vaknar inte ens av flyglarmet. Näe, det funkar inte.

Tidningar alltså. Problemet med det är ju att jag har gamla trägolv med breda springor i samtliga rum utom toan. Den är för liten och kisset skulle rinna in under tvättmaskinen. Hua. Å andra sidan står ju maskinen på någon slags hjul eller ben och det finns golvbrunn. Duschen har jag tyvärr tagit bort. Hm.

Det är rätt fina springor vid panelerna mot väggarna också och man vill väl ha toan i nåt hörn. Behöver alltså nånting med kanter, typ stor kattlåda eller barnbadkar. Senaste idén är att helt enkelt spika ihop en ram av brädor, 75 cm i fyrkant kanske, och spänna vaxduk eller presenning över och fästa med häftpistol. Tror ni det skulle funka? Det skulle ivf vara näst intill gratis. Plankor finns och det är dags att byta vaxduken i köket ändå. Frågan är om vaxduk håller. Sån där tunn presenning är billig, men tror inte den är starkare än vaxduk. Tjock presenning är tyvärr jättedyr och man måste köpa en stooor. Hittar inget på metervara. Några andra material kommer jag inte på. Våtrumsmatta eller nån typ av plastgolv, men det är svårt med lagom mycket där också och rätt dyrt.

På nätterna tänkte jag mig valphage av kompostgaller med samma typ av fuktisolering under. Inte så kul, men vad ska jag göra annars?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2015.11.24 - 14:31:51 »

Du tror inte att du kan ha kisslådan ute i trapphuset? Så att valpen fattar att man ska utanför dörren när det är dags, tänker jag. Annars tror jag absolut att det är en bra idé att ha en kisslåda åt hunden i början när den inte kan hålla sig. Bruakr man ha sand i lådan också? Jag har sett att de brukar ha det på Finlandsfärjan åt hundarna. Knepigt dock med storleken på baljan. Det får ju inte vara för höga kanter på den, om du vill att valpen ska kunna kliva i och ur själv.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.11.24 - 17:34:15 »

Det skulle nog inte grannarna uppskatta och sen kan den ju inte ta sig ut själv. Jo, tänkte mig smala plankor. Av nån anledning brukar man inte ha sand till hundar. Kanske för att det är dyrt, vet inte.

Några idéer om nåt billigt och lättarbetat material för fuktskydd då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2015.11.24 - 18:23:20 »

Nä, såna tips har jag inte.  :shake_head: Men skvätter det inte och rinner på tassarna om det inte finns något som suger upp kisset?  :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.11.24 - 19:22:47 »

Nämen tidningar ovanpå såklart! Plasten är ju bara för att skydda golvet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.11.25 - 06:04:16 »

det finns ju såna "backar" som man kan ha under tvättmaskinen, ifall den börjar läcka.

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_deltac-lekbak-70-x-70-cm-1387889.html

den här är 70 x 70 cm,  borde räcka i storleken.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2015.11.25 - 06:18:30 »

Den ser ju perfa ut! :dribble:

Men så ser de så klart inte ut i Sverige. De har flera, men alla är lika löjliga, inga kanter!  :whistle:
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_aurora-droppskydd-60-cm-1149134.html

Ska genast söka på andra ställen. Tack! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.11.25 - 06:22:25 »

Alla är likadana. Jättelåg kant och INGEN kant fram. Ser t.o.m. ut som om de lutar åt den kantlösa sidan. :eeek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2015.11.25 - 11:11:06 »

Ja, men det är för att vattnet ska kunna rinna ut på golvet där man ser det. Annars kan det läcka jätte länge utan att man märker av det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2015.11.25 - 21:42:26 »

Jag vill ha en sån som de har i Holland!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2015.11.26 - 08:18:10 »

blir nog dyrt att skicka.... får fundera på saken.

Men du Sorla, det är ju meningen att backen ska fånga upp vattnet, man ser det om den läcker.  Bara droppskydd räcker inte ibland.

Kanske mejla Media Markt och fråga om dom kan få in den genom deras "moder" företag?
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2015.11.26 - 13:41:56 »

Men om det står och droppar under en längre tid kanske det inte rinner fram så man ser det. Det är därför de har gjort den så att den sluttar lite framåt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2015.11.26 - 15:34:29 »

Nej, skicka är för dyrt. Men är det inte märkligt att problemet löses på så olika sätt i olika länder?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2015.11.26 - 18:14:43 »

droppar det tillräcklgit mycket så ser man det... :lol:

Jo det är märkligt. Men jag har slutat förvåna mig :)

förresten heter ert "droppskydd" och vårt "läckagelåda".
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2015.11.26 - 19:08:05 »

Aha. Kanske ska googla på läckagelåda då. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544