tror inte riktigt på det där med laktos. tror det är som med oss. en del kan bryta ner det, andra inte. hundar har ju levt med oss lika länge som vi haft kor eller längre, kanske katter också. varför skulle de inte ha anpassat sig? kan gott tänka mig att det kan skilja mellan raser ockå. och sen tror jag det påverkar om de fått mjölk sedan de var små också.
hunden fick långt ifrån varje dag. kunde gå veckor, ibland kanske månader emellan. ändå inga problem. lite av nödgrej om det var slut på hundmaten. en torr brödskalk och mjölk är ju jättemarrigt ju! eller som extra kalas. gröt och mjölk var lyxmat tyckte han. katten däremot tålde det inte alls. sprutdiarré, långvarig. hon snodde mjölk om hon kom åt, så det var vältestat.
förresten min fågel snodde också mjölk. tror ivf det var mjölken hon ville åt. hon tjuvade ur min temugg. tålde det. tror inte de heller ska göra det (parakit). det var sött när man såg henne sitta på kanten och ta sig en slurk. mindre sött när hon hunnit vända sig om och hade rumpan över muggen och man inte kunde vara säker på om hon kanske givit lite återbäring.