Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 06:45:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: En ingenjörs kattguide  (läst 20403 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2015.11.10 - 23:31:12 »

tänk, det är faktiskt något jag ångrar. Att jag inte skaffade en kisse till min förra hund. Han var ju tokig i katter. Fast det skulle varit jobbigt på somrarna. hundar kan ju hänga med på äventyr, inte katter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #46 skrivet: 2015.11.17 - 20:32:11 »

Fast katten klarar sig själv några timmar medan du och hunden flänger på äventyr.

Stackars Murphy är en riktig fegis. Isa har span på honom så han vågar knappt andas. Jäla skit! I morse vågade han inte gå på toa nere. Så då skulle han gå på toa uppe. Precis då var jag inne på människotoan, och hans toa står utanför. Men han blev väl skraj av något ljud jag gjorde. Spolade ju vatten och hade mig. Så då kutade han in till dottern och pissade i hennes säng. Ja, jag antar att det var därför. Isa ligger i hallen hela tiden nu, bara för att hon har fri syn på nästan hela bottenvåningen därifrån, och lillskiten kan inte överraska henne bakifrån heller. Så nu har jag flyttat toan nere så hon inte ser den från sin plats. Hon har nämligen roat sig med att smyga på honom när han använder toan. Riktigt elakt! Hoppas det inte blir fler olyckor nu. Han har redan haft några när han var ny här. Men nu var det ju flera dygn sedan, så vi trodde att det var förbi med det problemet. Han skulle behöva var mycket kaxigare så han kunde säga ifrån när Isa dummar sig.

Han verkar dessutom ha rena guldfiskminnet. Vi kan bli hur bra kompisar som helst på kvällen. Men på morgonen känner han inte igen oss och springer och gömmer sig igen. Imorgon kommer han vara skraj för mig igen. Maken har inte tålamod med för många missöden till. Och jag undrar hur det ska gå att ta med honom när han är så känslig för minsta lilla. Han kanske skulle trivas bättre i en familj som inte har katt sen tidigare. Och definitivt inga småbarn. Det är nog spännande med att vi är fem här hemma.

Men nu ligger han åtminstone ovanpå soffan istället för under, nu när jag sitter här. Man får njuta av den lilla friden, verkar han tänka.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2015.11.17 - 20:43:57 »

Det ordnar sig nog. Kan ni inte dela på dem lite iland, så att Murphy t.ex får vara med dig och titta på TV utan risk för atacker från Isa? Så han får vänja sig vid en person i taget liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #48 skrivet: 2015.11.18 - 06:48:36 »

Jomen så blir det automatiskt när Isa går ut. Jag tror också att det blir bättre. Men det är lite av stilen två steg framåt och ett bakåt stup i kvarten. Så vi kastas fram och tillbaka mellan hopp och mindre hopp... Idag ett par steg framåt igen. Maken fick kela lite nu på morgonen.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2015.11.18 - 13:48:46 »

Hmm.Kanske skulle ni begränsa utrymmet för kissen till en början? Så den bara har t.ex. köket att vänja sig vid istället för hela läskiga huset och inte kan gömma sig lika lätt? :cat:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #50 skrivet: 2015.11.19 - 11:14:42 »

Det gjorde vi i början. Han fick vara i ett sovrum. Vi kan inte stänga köket. Den öppna planlösningens förbannelse. Vi hann avverka två sovrum och ett badrum innan vi begrep att han blev stressad av att vara instängd. Sen han fick vara ute och springa i huset som han vill blev det ett stort steg framåt. I morse ytterligare ett stort steg framåt. Igår kväll sa han emot Isa när hon var kaxig, och idag på morgonen var hon betydligt lugnare emot honom. Nu har han en toa på alla planen och vatten och mat utplacerade på flera håll med. Dessutom blockerade vi så han inte kan gömma sig så långt in under soffan. Så små steg framåt blir snart ett större dito.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2015.11.19 - 14:55:10 »

men va bra :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2015.11.22 - 09:37:06 »

det låter som om han snart är herre i huset hos er :) vad bra nu upptäckte han blev stressad av att stängas in!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #53 skrivet: 2015.11.22 - 19:37:43 »

Ja, det är skönt att det verkar fungera nu. Isa däremot är en lömsk typ. Igår hur lugn och fin som helst. Tittade bara på honom. Men idag blev det riktigt livat, med skrik och morr och en omkullvält golvstående högtalare. Hon välte den när hon gjorde ett språng med riktig fart mot Murphy. Hon är nog störd av att lillkillen r lite modigare och framme mer. Vi försöker gosa så mycket som möjligt med henne när hon är inne. Och igår satt hon lääänge i mitt knä på kvällen. Hon som aldrig vill sitta knä annars. Hoppas det är en tendens som kommer hålla i sig.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2015.11.22 - 20:05:36 »

Det blir nog bara bättre och bättre. Ha ha! Heter han Murphy på riktigt nu? :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #55 skrivet: 2015.11.23 - 19:52:36 »

Nä, tyvärr. Fick tummen ner på det namnförslaget. Han heter Rasmus. Fast jag tycker Murphy passar så himla bra.  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2015.11.23 - 20:36:05 »

Jag med! Fast Rasmus är fint det med, har det på min lista också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #57 skrivet: 2015.11.24 - 14:22:54 »

Rasmus är fint, och han har redan gjort skäl för namnet, när han rymde ut genom Isas kattlucka och var borta några timmar. Fast det var bara sista en och en halva timmen vi visste att han var borta. Vi visste bara inte säkert att det var ute han var. Men han kom ju hem igen, och satt och jamade utanför luckan och kunde inte komma in. Berättade jag det? Helt makalöst. Vi hade ju bara haft honom någon dag. Isa fattar fortfarande inte att hon kan gå in den vägen. Bara ut. Fast nu har vi blockerat den vägen för bägge vägarna och katterna, för vi vågar inte låta Rasmus fjanta ut och in hur som helst ännu.

Det var en missräkning när vi köpte luckan. Jag trodde att den var låsbar i bägge riktningarna för katter som inte har blivit inprogrammerade på den. Isas chip är ju inläst, men inte Rasmus, så då trodde jag att luckan skulle vara låst i bägge riktningarna för Rasmus. My mistake....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2015.11.24 - 17:37:27 »

Åh, den läser chipet! Vad smart!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #59 skrivet: 2015.11.24 - 18:18:48 »

Ja, det är det. men det hade varit ännu smartare om man hade kunnat välja vilken katt som får gå ut genom luckan.  :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544