Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 08:08:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: En ingenjörs kattguide  (läst 20383 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #15 skrivet: 2015.10.29 - 21:45:26 »

Självklart!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #16 skrivet: 2015.10.30 - 16:40:55 »

Mynlen, har inte du redan två? Var ska ni ta katten ifrån? En unge eller någon vuxen?

Det blir intressant i jul när vi åker upp till mamma. 4 katter 2 hundar och 10 människor i en liten stuga. Fast vi ska inte bo där, bara fira där. Vi bor i en stuga några hundra meter bort. Tror katterna får hållas där också. Nya kissen får nog inte ens gå utan koppel då. Bara Isa, som hittar i området.

Mynlen, har du testat tejptricket än?  :hmm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #17 skrivet: 2015.11.02 - 19:59:16 »

Åhå! Och lagom till att vi ska hämta nya kissen har gamla kissen hamnat i slagsmål och fått opereras och ha lampskärm! Första gången någonsin hon råkar illa ut, och så ska det ske nu!  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2015.11.02 - 21:29:03 »

typiskt! murphys lag. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2015.11.03 - 05:48:38 »

nya kissen får väl heta Murphy då... stackars kisse!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2015.11.03 - 06:11:31 »

det var faktiskt ett förbannat bra namn!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2015.11.03 - 06:42:19 »

Haha! Ja det var det. Fast en aning olycksbådande kanske....  :rolleyes:

Stackars Isa kommer inte till ro. Hon är van att gå ut, så hon vankar från det ena fönstret till det andra. Och lådan avskyr hon, men nu blev hon tillslut tvungen att pissa där i alla fall. Jag riktigt såg hur förödmjukad hon kände sig.  :sad:

Den stackars Murphy har ju ine haft någon rolig start på livet. Han föddes in i en jätte stor flock där han blev hunsad och inte fick någon egen plats, så han började kissa inne och ha sig. Sen han kom till katthemmet har han inte kissat annat än på lådan. Men han har inte fått lära sig att världen är en bra plats att vara på, så det ska vi lära honom nu. Och så går Isa och blir skadad och är skit sne på allt och alla precis nu.  :so_mad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2015.11.03 - 07:12:28 »

det ordnar sig nog med mycket kärlek.

träffade en otroligt fin border collie med matte härom dagen. enormt stor, trodde det var en vanlig collie på håll. han var så lugn och kelig. inte alls så där nervig och med stirrig blick som de flesta bc man ser. ägaren fick honom först i två-treårsåldern. han hade varit fruktansvärt misshandlad i sitt första hem och rädd för allt och nu var han så otroligt fin och förtroendefull. matte sa att det enda som var kvar var att hon inte kunde lyfta en käpp i hans närhet, t.ex piska mattor. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #23 skrivet: 2015.11.04 - 17:06:23 »

Stackars vovve!  :shock: Man vill inte ens tänka på vad han råkat ut för stackarn... :worried: Nu har vi skjutit upp hämtningen av Murphy till på söndag. Isa ser ut att läka fint, så då kanske hon har sluppit ur tratten.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2015.11.04 - 17:12:23 »

jupp. men det löste sig med luve. så det kör det nog för kissen också.

smart att vänta säkert!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #25 skrivet: 2015.11.04 - 20:02:04 »

Jag har haft två border collies. De var inte nerviga och de hade inte stirrig blick. Jo, när de vallade kor var de helkoncentrerade och stirrade på korna men inte annars. Den ena hade förresten stirrig blick när jag hade bakat chokladkaka. Hon var helt galen i det. Visste inte då att hundar inte får äta choklad. Men hon blev inte sjuk så vi hade ju tur.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2015.11.04 - 20:31:11 »

ha ha! chokladstirrare! :lulz:

jag menade bc som hålls som sällskapshundar. de brukar vara rätt nerviga, de jag träffat ivf. de är väl underaktiverade.

det där med choklad - min jycke åt choklad, lök, druvor och säkert en massa annat giftigt också. mjölk fick han med. inga problem. det var enklare när man inte visste vad som var giftigt. :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #27 skrivet: 2015.11.05 - 20:33:58 »

Ja, en border collie ska man inte ha som sällskapshund, de ska valla! Men de blev sällskapshundar iaf. när vi slutade med jordbruket. De var 7 år gamla då, det kanske gjorde sitt till. De fick mycket motion (och vi också) och vi lekte mycket med dem.   Vi hade 5 katter också, i ladugården. De fick dricka vanlig mjölk. Visste inte att katter inte tål laktos. Men mina gjorde det ändå. Jag hade jämt mjölk stående i en skål till dem. De var hur friska som helst.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2015.11.05 - 20:53:58 »

tror inte riktigt på det där med laktos. tror det är som med oss. en del kan bryta ner det, andra inte. hundar har ju levt med oss lika länge som vi haft kor eller längre, kanske katter också. varför skulle de inte ha anpassat sig? kan gott tänka mig att det kan skilja mellan raser ockå. och sen tror jag det påverkar om de fått mjölk sedan de var små också.

hunden fick långt ifrån varje dag. kunde gå veckor, ibland kanske månader emellan. ändå inga problem. lite av nödgrej om det var slut på hundmaten. en torr brödskalk och mjölk är ju jättemarrigt ju! eller som extra kalas. gröt och mjölk var lyxmat tyckte han. katten däremot tålde det inte alls. sprutdiarré, långvarig. hon snodde mjölk om hon kom åt, så det var vältestat. :whistle:

förresten min fågel snodde också mjölk. tror ivf det var mjölken hon ville åt. hon tjuvade ur min temugg. tålde det. tror inte de heller ska göra det (parakit). det var sött när man såg henne sitta på kanten och ta sig en slurk. mindre sött när hon hunnit vända sig om och hade rumpan över muggen och man inte kunde vara säker på om hon kanske givit lite återbäring. :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #29 skrivet: 2015.11.06 - 20:40:35 »

 :lulz:
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544