Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 22:30:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Smakråd  (läst 4015 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.10.20 - 23:34:16 »

Måste ha en ny jacka. Den jag har var megastor från början och det var väl en 15 kilo sedan jag köpte den. Vill ha en skaljacka eller annan typ av något så när vind- och vattentät historia utan stoppning. Vet ni någon som inte är dyr får ni gärna tipsa.

Håller mig till Engelsons lågprisvarianter annars eftersom jag räknar med hoppas på att jag inte ska kunna ha den så länge. Då finns det framför allt två modeller, Bas och Siljan.

http://www.engelsons.se/jackor/bas-skaljacka
http://www.engelsons.se/jackor/vattentata-3/skaljacka-siljan

Jag antar då att Siljan är bättre på något vis efter som den är dyrare och har fått ett riktigt namn. Men den enda skillnaden jag ser är att den har en bröstficka mer och är lite annorlunda sydd samt yttertyget är polyamid medans Bas är i polyester. Vad är det för skillnad på det?

Jag behöver bara en bröstficka för mobilen, men prisskillnaden är så liten så jag skulle ändå välja den som jag antar är bättre kvalité, Siljan. Men den finns ju bara i två fula färger. Den blå färgen är egentligen snygg, men med vinterblek hy ser man nog ut som ett dagsgammalt lik i den. Den gröna är lite tråkig och jag har haft så många gröna skogsmullejackor. Bas finns i röd som jag gillar och kan även tänka mig den skrikgröna - inte för att den är snygg utan för att sån färg är bra på cykeln.


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1 skrivet: 2015.10.22 - 11:54:35 »

Ser väl  inga uppenbara fördela med varken den ena eller den andra men snyggast var nog den i blått med flest fickor och fast luva. Jag tycker inte att blått är oklädsamt när man är blek. Jag borde ju veta som har varit blek varje vinter i hela mitt liv.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.10.22 - 15:34:46 »

Har haft en vinterjacka som var lite åt turkos som var fin och mörkbblå har jag förstås haft, men jag tycker just den här blå ser väldigt kall ut.

Nu har jag ivf tillfälligt bestämt mig för att jag inte ska ha nån jacka. Jag får klara mig tills jag gått ner en storlek till. Sen kom jag också på att jag vill nog inte ha en skaljacka ändå. Tycker inte de funkar riktigt, man blir svettig i dem. Vill nog hellre ha en gammaldags som bara är vindtät lite vattensvstötande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.10.23 - 06:12:41 »

 :lmao:
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #4 skrivet: 2015.10.23 - 10:23:40 »

Definiera skaljacka? Softshell vet jag att jag svettas i, faktum är att jag svettas i vind/regnjackan också så det enda jag inte svettas i är min vindjacka som jag köpte begagnad för 80 spänn, ngt flådigt märke men den fick jag sprayimpregnera på axlarna eftersom det regnade igenom.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.10.23 - 12:40:47 »

Skaljacka är en sån där tunnare funktionsjacka. Softshell är ju lite stoppad. Båda har sånt där jäkla membran som ska göra dem vattentäta utifrån men låta dem andas. Det är BÅG. Men blir blöt inifrån istället. Men det finns väl grader i helvetet.

Goretex har jag hört ska funka bättre, men vem har råd med det liksom?

Ivf insåg jag att varför gå omkring och svettas när det inte regnar när man kan ta på sig en regnjacka när det gör det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6 skrivet: 2015.10.23 - 13:22:33 »

Vad har du för storlek nu? ifall jag skulle springa på ngt...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.10.23 - 13:50:45 »

XL typ. Vissa jackor verkar jag kunna klämma mig i dam 44 enligt storlekstabellen. Det är magen som är problemet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544