Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:20:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fråga doktorn  (läst 12621 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.10.12 - 22:25:51 »

I senaste avsnittet får man lära sig att med fetmaoperation går man ner till normal vikt och håller sig där. Det är konstaterat. Så nu vet ni det. :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1 skrivet: 2015.10.13 - 19:23:56 »

 :lulz: :fork_off:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.10.13 - 19:36:23 »

Fick tid för min lipomoperation idag. Kanske skulle ha bett dem snörpa av lite när de ändå är i farten.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #3 skrivet: 2015.10.13 - 20:19:51 »

Ja vad fasen, en magsäck mer eller mindre vad kan det spela för roll.  :flirting:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.10.14 - 05:54:58 »

så kul att du gör samma fusk som jag nu  :lick:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.10.14 - 14:11:07 »

Fick tid om 2 veckor redan, men jag ringde och ändrade så det blir i början på december istället. Om jag förstod doktorn rätt så blir det rätt stort ärr så en period då man är mindre aktiv verkar bättre. Ivf var doktorn genast med på noterna när jag frågade om det var lämpligare efter svampsäsongen. Nu har jag ju inte kommit ut något alls, men det kändes ändå bättre att skjuta på det ifall det skulle bli brittsommar med otroligt väder... :whistle:

Det vet ju du, Mynlis. Hur mycket man känner av det efter, menar jag? Jag tänkte att bära rycksäck, skrapa mot grenar och behöva duscha kanske inte är bra aktiviteter i början. Mitt sitter ju högt upp på utsidan av överarmen, precis där man bumpar emot om bumpning uppstår.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2015.10.14 - 14:30:33 »

Nja för det första sitter mitt på insidan av låren där kommer inte så många ryggsäcksband ..   :hm-hm: och för det andra hade jag otur med såret den ville inte sluta sig.

Det är så att dom tog bort en del skinn också, typ en () form  och förmodligen tog han någon cm för mycket. Det syddes såklart men sen fick jag inte så länge hård virad förband om det, tror det skulle gjort susen. Tryckförband heter det tror jag. Nu var det bara lösa "plåster"  så det håll sig öppet.

Mycket ont hade jag inte. låren stötte mot varandra men det var förband emellan. Och mitt andra lår är ganska mjukt.

Tror du inte ska oroa dig för mycket, du kan mycket väl skydda det med något. Bra med litet mindre aktiv period håller jag med om. jag satt mest på soffan då, men det var pga det fortsätte komma fukt ur två ställen. Men röra för mycket hade nog inte gjort det bättre.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.10.14 - 15:09:58 »

Nä, jag oroar mig inte för att det ska göra ont så där i allmänhet. Det var mer att jag tänkte att jag kanske inte får duscha och att det kanske kan vara svårt att bära tunga svampkorgar (ha!) och att det kanske är risk att slite upp det med ryggsäcken eller om jag tar emot mig när jag bumpar emot ett träd.

Fast en grej är jag lite orolig för. Jag kan bara somna på höger sida, samma när jag ligger och läser. Det kan bli lite påfrestande om det inte går. But I shall overcome, för att travestera en känd person.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2015.10.15 - 09:59:28 »

så tänkte jag också. Men det är bara 1 eller 2 nätter.

Jag kan bara somna om jag ligger på sidan/mage, men när jag hade höftproblem (graviditeten och efter det) och diskbråcken kunde jag ibland bara ligga på rygg. Man vänjer sig litet och slumrar till ändå.  Okej, pigg är man inte dagarna efteråt men det har ju ändå hållits på med kroppen som behöver all energi till att laga brutaliteterna som gjorts mot kroppen, så lugnt ska man ta det ändå!

har alltså lärt mig att det ordnar sig ändå och så plötsligt sover man som vanligt igen och har inte ens märkt att det gick så bra igen.

Nu för tiden ska det just duschas sår för då läker dom bättre. Det finns t.o.m. sätt där dom ska hålla såret fuktigt.

Annars finns det ju en slags "arm" påsar som man kan ha när man har gips för att kunna duscha!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2015.10.15 - 14:39:58 »

Jaså, ska man duscha nu? Så bra då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #10 skrivet: 2015.10.15 - 17:21:44 »

Det finns jätte bra kompresser som  man kan duscha med. Det använde jag när blindtarmen hade karvats ur och det tog 6 veckor att läka.

Men jag tror att det var bra att du sköt på det ändå. Det är en operation och du kan vara påverkad av den en vecka efter, oavsett om du har ont eller inte i själva såret. Kroppen har fullt sjå att läka serru. Det vet jag efter armbågeoperationen och handoperationen. Bägge blev bara pyttesmå sår, men det påverkade hela kroppen. Men jag är ju lite sjåpig också. Det kanske inte du är.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2015.10.15 - 20:42:32 »

Oj då. Påverkar hur då? Bli man trött, ur slag? Ska inte sövd ivf. I så fall hade jag inte gjort det, för det är jag skraj för. Och det skulle ha känts onödigt när bullen varken är besvärande eller särskilt missprydande eftersom jag aldrig har kortärmat. Skillnad om den suttit mitt i fejan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2015.10.16 - 14:37:28 »

Kroppen behöver all energi till att läka såret så ja, trötter kan du bli. Det är nog mest det som är det jobbigaste, om du inte får ont eller så vill säga.

Första ggn jag tog bort en knöl blev jag inte sövd heller, var ganska interessant att märka att bedövningen fungerade bra :)

Jag är inte rädd för att bli sövd, har haft det flera ggr :) Det är ganska skönt egentligen...

Loggat



Ary
Gäst
« Svara #13 skrivet: 2015.10.16 - 14:39:55 »

Med tanke på storleken på bullen hade det nog sett konstigt ut om du haft den i ansiktet....  :crazy:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2015.10.16 - 14:50:47 »

 :lulz: :lulz: :lulz: :lulz:
Loggat



Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544