Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 06:37:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bild på mitt magfläsk!  (läst 5962 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.09.20 - 14:04:57 »

Jo, nu ska ni få se!  :laugh:

Alltså, hur fasiken kan man göra något sånt här utan att märka det? Det är värre än det ser ut på bilden. Av förklarliga skäl kunde jag inte fota framifrån så det syns som bäst. Det är som ett spikrakt snitt, lite djupare än det ser ut och omgivet av utgjutningar, så visst tryck måste ha förekommit och det är ganska långt som synes. Upptäckte det för att det var en massa blod på framsidan av trosorna (som var fullständigt hela). Det gör inte alls ont.Hur kan man få ett skärsår utan att kläderna går sönder?  :crazy:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015.09.20 - 19:01:18 »

Fast egentligen är det ärret efter fetmaoperationen jag genomförde i hemlighet då när det gick bra.  :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.09.21 - 14:33:17 »

FUSK!!!!!


Konstigt, har ingen aning om hur du gjort det. Har det inte varit en eller annan zombie i farten??
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.09.21 - 14:39:54 »

You think I'm sexy?

Jo, en kompis och jag enades om att den enda logiska förklaringen är att någon tagit sig in här på natten och försökt knivhugga mig men misslyckats.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.09.21 - 14:44:46 »

undrar bara hur den personen lyckades komma i närheten av trosorna.

Nej jag tror du kan ha "glidit" förbi något som stack ut litet. Inte tillräckligt för att märkas men ändå att det blev ett sår. Har haft det en gång också, på benet. jeansen syntes inget på men på benet hade jag ett blodigt sår. det går att få sår genom tyg!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.09.21 - 14:57:12 »

Tror du? Vi tänkte att jag måste ha varit naken och då var sängen enda möjligheten. Och att det börjat blöda igen senare när jag var påklädd alltså. Det enda jag kan tänka mig att jag går emot härinne är diskbänken eller en fönsterbräda och de är inte vassa. Klär för det mesta på mig när jag går ut.  :whistle:

Men du har rätt! Har också haft såna rispor på benen utan att byxorna haft skador. Kanske är det någon slags spets som bara sticker ett litet hål i tyget som går igen sen och sedan dras tyget liksom med när skinnet rispas.

Hela veckan har varit fylld av små missöden. När jag skulle leka den nakne kocken och stekte mogonfläsket utan att vara fullt påklädd måste det ha stänkt på mellangärdet. Det gjorde inte heller ont, men senare såg jag att jag hade stora röda utslag och trodde jag drabbats av ännu en barnsjukdom. Först när det blev blåsor fattade jag.

Sen lyckades jag nästan limma ihop fingrarna med superlim. Ny tub. Stack hål på den och stod och väntade på att det skulle börja rinna. Då kände jag att det hettade på fingrarna på handen jag höll prylen som skulle limmas i. Det hade redan runnit. Det var tunnt som vatten och lika klart så jag såg det inte i kvällsbelysningen. De tre fingrarna i mitten var helt täckta och satt ihop. Fick isär dem genom att bända med den andra handen. Hade det gått några sekunder till tror jag det hade varit kört och jag hade varit tvungen att åka till akuten och skämmas. Jäklar vad fort det torkade! Var rätt läskigt för var jag var inte säker på om skinn drogs bort, men det gjorde det inte. Inte fick jag bort limmet heller. Hade bara bensin härinne och det hjälpte inte. Men det bröt nog ner limmet lite ivf, för dan därpå kunda jag dra bort det mesta som skinn som flagar.

Fick även bitar av hushållspapper fastlimmade på båda händerna och på prylen. Jag hade sinnesnärvaro nog att slita till mig en bit papper för att skydda den andra handen när jag skulle bända isär fingrarna nämligen.  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2015.09.21 - 15:22:02 »

oj vilken vecka!

jag funderade på.. trosor brukar vara töjbart material så om det sticks ett hål i tyget som sen "följer med" kan det se ut som om tyget inte haft något att göra med det. Var det blod i sängen?

superlim är för jäklig, jag vet. Brukar köpa dyrare tuben nu så att risken för fastlimmade fingrar är betydligt mindre. 

läste just att aceton borde fungera för att få bort det.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.09.21 - 15:51:55 »

Ja, det var så jag tänkte. Är säkert så när brallornan inte skadas också.

Smart tub! Mitt var 3 pyttetuber i en förpackning. Tyckte det var smart, så det håller sig fräscht. Men jag hade glömt hur superlim är. Nästa gång blir det plasthanskar på!

Tänkte också på aceton och tror jag har det, men hittade bara bensin. Har fler lösningsmedel i källarn, men det hade tagit för lång tid att gå ner dit och gräva.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2015.09.21 - 17:22:25 »

jo, dom där 3 i en förpackning hade jag också ofta.  men det blev för jobbigt i längden :)

Den här håller sig bra längre också pga bra lock.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2015.09.21 - 17:54:20 »

Plockade upp dem i en tiokronorslådan på grossen. Limmet var faktiskt bra, så funderar nästan på att köpa en förpackning till. Ska dit nu tänkte jag och lösa in idiotavin från Radiotjänst.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2015.09.21 - 21:06:55 »

limet är det absolut inget fel på, du har ju testat det nu!.

Men jag använder det mest vid smycken tillverkning då blir det jobbigt med lim som rinner överallt.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2015.09.21 - 21:09:40 »

Det kan jag förstå. Nästa gång tror jag jag ska hälla en pöl på ett papper eller nåt och sen applicera det medelst en tändsticka eller liknande. Att försöka få dit bara lite med pipen är nog ingen bra idé.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #12 skrivet: 2015.09.28 - 14:36:24 »

Nästa gång Hemulen går sönder kan vi ju limma, har jag hört att de gör på vårdcentralerna.  :flirting: :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2015.09.28 - 14:50:18 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2015.09.28 - 14:57:17 »

men.. ary har rätt! Vissa sår limmas med .. just det sekundlim! Om man själv har ett sår men inte vill gå till läkaren kan man prova med sånt lim.
Loggat



Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544