Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 15:48:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Är det normalt...  (läst 1817 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« skrivet: 2015.08.21 - 22:16:01 »

Är det normalt i sverige, att om man bor en eller några nätter hos någon, släkt eller vänner, att betala matpengar?

Jag har aldrig hört om det, men min mamma påstår att man ska göra det i sverige. Hon har flyttat från Svedala för ca 50 år sen och verkar ibland ha vissa ideeer om hur det är i sverige som inte stämmer längre :)

Jesper är på väg till stockholm nu... börjar han med http://ki.se/en/utbildning/4bp10-masters-programme-in-bioentrepreneurship

Men innnan han kan flytta i lägenheten måste han bo hos vänner och släkt några dagar så mamma sa att det var väldigt viktigt att ge matpengar, för det MÅSTE man göra i sverige..

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015.08.21 - 23:51:49 »

Nej, det tycker jag inte. Däremot kan man nog gärna bidra med något. Typ köpa en eller ett par flarror vin eller föreslå att man köper och lagar middag någon av dagarna. Det beror ju lite på om det är så att säga envägs utnyttjande eller om de man gästar också brukar gästa en själv. I det senare fallet skulle jag inte ha en tanke på det, men om jag t.ex. skulle be att få sova hos någon för att jag hade ett annat ärende i deras stad, pja, då skulle jag nog bidra med *något* eller köpa en present kanske, men absolut inte erbjuda pengar. Det är nog förolämpande, faktiskt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.08.22 - 07:35:04 »

Ja just det. Självklart tar man med sig något, eller lagar maten en eller flera ggr om man är där litet längre tid.





Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 23 databasfrågor.