Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 17:07:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: City Gross går mot strömmen  (läst 6141 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.08.02 - 04:57:06 »

Tycker det finns en viss trend att inte exponera godis så hårt längre inom handeln. Vad gör City Gross då? Jo, de lanserar City Gott! Jag brukar inte uppröras speciellt av att det finns godis i butikerna, inte ens av att det finns mycket godis eller att hyllorna sitter lågt. Men på något sätt tycker jag det är att gå över gränsen att försöka bygga sitt eget för barn extra lockande pepparkakshus. Nu är det ju inte ett pepparkakshus utan någon slags borg. Men borgen är jättestor och som synes är montrarna designade för att tilltala barn.

Börjar jag bli rabiat nu som upprörs av sånt här?  :confused3:





Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1 skrivet: 2015.08.02 - 13:03:34 »

Nej det är inte du som är rabiat. Tycker också att det går till överdrift. Tonvis ,med godis.  :smack:
Kan de inte propagera för något nyttigt istället!?! Godis lär ju ungarna få i sig tillräckligt utan ansträngning.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2015.08.06 - 20:53:31 »

Jomen! Godis offensiv i allra högsta grad. Fick sms från citygross att om jag handlar för 100 kronor kan jag köpa max 2 kg lösgodis för 39,90 per kilo. Precis vad jag behöver!  :crazy: :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.08.06 - 22:36:51 »

Jaså? Jag fick halva priset på alla GB-glassar. Pinnar och strutar alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.08.08 - 02:01:35 »

Jomen! Godis offensiv i allra högsta grad. Fick sms från citygross att om jag handlar för 100 kronor kan jag köpa max 2 kg lösgodis för 39,90 per kilo. Precis vad jag behöver!  :crazy: :clapping:

Att man resonerar/prissätter godis per kg känns helt vansinnigt för en gammaldags person som jag... Länge hade jag en tanke om att bekämpa "dumhet" varhelst i samhället den visade nosen - jag har gett upp, det får gå åt helvete med folk som inte använder hjärnan - lite rått... men det är som en tsunami, man får försöka att hålla sig själv och de allra närmaste flytande så gott det går... kan vara utmaning så det räcker, bara det...

INGEN kan *egentligen* vara okunnig om att kilovis med godis tillgängligt (för barn dessutom..) är fullständigt vansinnigt!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.08.08 - 13:02:29 »

Priset skulle vara per hekto, menar du? Det var väl det en gång? Men det är ju det där med jämförpriser också, de är ju per kilo t.o.m. för kryddor. Men det anges ju inte så i reklamen!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2015.08.09 - 00:28:10 »

Jag tycker även jämförpriser borde anges per kvantitet som är relevant för en "normal" hantering.

Vad f-n är priset för torkad oregano förresten?...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.08.09 - 00:36:06 »

Det är sant. Det vore mycket bättre. Svårt att avgöra om 1761 kr/kg är signifikant dyrare än 1598 kr/kg när man köper 20 g...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544