Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2020.02.24 - 17:20:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dubbelmoral  (läst 1226 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 18

Antal inlägg: 1595

« skrivet: 2015.11.26 - 20:40:08 »

Det är inte nån jätteaktuell artikel (21014) men jag råkade snubbla över en av Durianriders video där han tar upp David Asprey - han med fettkaffet ni vet.
Han tar tydligen både Metformin (diabetes_typ2_medicin) och Providgil - eg en medicin för narkolepsi men verkar dessutom fungera som nåt slags uppåttjack.

Citat
His typical days begin with a sleep report via email detailing his heart rate, temperature and movement overnight, followed by half a litre of “bulletproof coffee” and a high-fat diet with vegetables and protein.
“I don’t pay attention to food (around him), that’s kind of liberating for me. I don’t notice bagels; the juiciest piece of bacon and I still don’t want it, I’m actually satifisied. As a guy who weighed 300 pounds that’s huge,” he said.
A controversial part of his repertoire includes taking prescription drugs like Metformin (used for diabetes patients) and Providgil (for narcoleptics) to boost his brain power and stay focused — something definitely not recommended by health professionals.

http://www.news.com.au/lifestyle/fitness/bulletproof-executive-dave-asprey-on-the-bizarre-world-of-biohacking/news-story/313873a3a515431b3e45b25c9d29ac38

I videon får man se bitar från en TV-inslag med DA där han slutar ta Providgil under tre dagar och man mäter hans kognitiva förmåga som blir ruskigt dåliga. När han sen tar en tablett så verkar den efter bara 17 minuter (kanske lite överdrivet) och han känner sig "som en människa" igen. Han skulle hellre dö än sluta med pillren konstaterar han.

Lowcarbarna säger att socker är knark men att käka knark i pillerform är OK? Snacka om dubbelmoral!  :puke1:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7_QinA60D2U" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7_QinA60D2U</a>
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator

Smörklickar: 62

Antal inlägg: 30861

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015.11.26 - 21:37:01 »

Han lider alltså inte av narkolepsi? Vet inte så mycket om honom mer än det där med kaffet, men jag kollade lite på hans sajt nyligen och blev lite illamående av joxet i hans webshop och det ganska massiva säljbudskapet på sajten. Man han kanske aldrig utgivit sig för att vara något annat än en krämare. :whistle:

Förresten träffade jag en kille för en tid sen som faktiskt lever på soylent! :lulz: Hm, lite relaterat är det väl? :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU! | Fat is the new thin.
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 18

Antal inlägg: 1595

« Svara #2 skrivet: 2015.11.26 - 21:45:40 »

Förresten träffade jag en kille för en tid sen som faktiskt lever på soylent! :lulz: Hm, lite relaterat är det väl? :confused3:

Va, finns det på riktigt att köpa?  :shock:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.11.26 - 21:49:50 »

Oh ja! Det finns t.o.m. varianter. Men jag vet inte om den här killen köper eller blandar själv. Inte säker på om det är det urspunliga soylent eller någon senare variant han äter heller. Ska fråga om jag träffar honom igen.
https://www.google.com/search?q=soylent
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU! | Fat is the new thin.
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.11.27 - 01:54:40 »

Jag tror att D.A. bränner sitt ljus i alla tänkbara ändar... Ger inte intryck av att vara hälsosam på något enda sätt!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.11.27 - 02:04:57 »

Till skillnad mot oss! 
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.087 sekunder med 23 databasfrågor.