Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 22:04:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mitt husdjur  (läst 10046 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2015.08.11 - 05:57:00 »

På sommaren äter talgoxar främst insekter och spindlar som de fångar genom att plocka dem från löv.[ Wikipedia; https://sv.wikipedia.org/wiki/Talgoxe

men du kan ju bäst ge den talg... :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #16 skrivet: 2015.08.11 - 11:12:46 »

Äggula var som sagt mitt förslag. Om du inte vill börja leta insekter att ge den.  :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2015.08.11 - 13:19:43 »

Jag trodde inte de åt insekter! Då ska jag prova med något sånt. Kokt äggula menar du eller?

Idag har han inte varit inne. Nu är jag orolig. Det har bara hänt en gång förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #18 skrivet: 2015.08.11 - 14:31:47 »

Ja, kokt äggula lite smulad i lagom munsbitar. Mumma för pippi. :lick: Hoppas jag.  :confused3:

Han kommer nog snart. :there:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2015.09.06 - 05:17:37 »

Pelle kommer inte längre. Det har hänt en gång förut, men då var det bara två dagar och jag trodde han var död. Nu har det varit över en vecka. Vet inte om det hänt honom något eller om han helt enkelt inte behöver extramat längre när ungarna är stora, men jag tycket ju ändå att han borde föredra det här "lätta" matstället.

Hans slutade komma i samband med att jag hade storröjning i köket ett par dagar och hade travat upp en massa grejer från skåpen både på köksbordet och fönsterbrädan, så jag tänkte att han blev skrämd av att det inte var sig likt. Men jag tycker att han borde ha kommit tillbaks sen om det var det.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2015.09.06 - 10:11:22 »

det kanske finns tillräcklgt med andra goda insekter. Bara att avvakta. Blir det kallare igen så kanske han dyker upp igen!.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2015.09.06 - 13:10:31 »

Det ÄR kallare. Nä, tror inte det. En fet ostbit måste ju vara värd massor med små knott och alltså åtråvärd. Och nån risk tror jag inte han tyckte det var att komma hit, då skulle han väl inte ha tagit med ungen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2015.09.06 - 21:14:38 »

 :sad:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2015.09.06 - 21:28:58 »

Vet. Det är jättetråkigt. Trodde jag skulle få ha honom kvar länge, kanske t.o.m. i vinter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #24 skrivet: 2015.09.08 - 18:30:29 »

Vissa fåglar flyttar in i skogen till vintern och kommer tillbaka igen på våren. Han kanske har flyttat han med?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2015.09.08 - 18:39:42 »

Nä, han är nog uppäten!  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #26 skrivet: 2015.09.11 - 05:27:15 »

 :byecry: :hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544