Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 14:00:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mitt husdjur  (läst 10063 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.07.27 - 15:30:03 »

Jaha, det blev ingen hund. Det blev den här istället.  :lol:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #1 skrivet: 2015.07.27 - 21:18:14 »

 :eeek: Oj då. Har du fågelskit lite överallt nu?
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.07.27 - 21:36:40 »

Det var inget.. jag hade en levande skata häromdagen inne i huset :)

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.07.27 - 23:09:32 »

Nix. Han är rumsren.  :lol1:

Det där är egentligen inte mitt husdjur, som heter Pelle förresten. Det där är Pelles dotter. :biggrin1:

För ungefär en månad sedan hörde jag ett konstigt ljud i köket i gryningen när jag satt här vid datorn. Det var en talgoxe som kommit in. Jobbigt, tänkte jag. Det brukar ju bli läskigt när fåglar kommer in. De får panik och flyger mot rutorna och det är ett helvete att få ut dem. Men nejdå. Han flyttade sig för mig, men han var inte rädd. Flög från rum till rum utan problem och slog sig ner på olika möbler. Till slut lyckades jag styra honom ut genom det öppna fönstret.

Efter en kvart hör jag det konstiga ljudet igen. Jodå, han är inne igen och nu flyger han omkring med nåt som ser ut som en nöt i näbben. Han tappar den på fönsterbrädan när han flyger ut och jag går och kollar.Det var en sötmandel. Har så klart legat i någon springa och han spottade den. Då klykade jag. Brukar alltid ha köksfönstret åtminstone på glänt när jag sover, men sedan stänger jag för det mesta, för det drar på ryggen här där jag sitter mest. Ska det öppnas öppnar jag i det här rummet istället. Han har så klart varit in och provianterat hela sommarn. Alltid står det väl nån assiett med lite smörrester eller kanske något ostflarn på diskbänken. Det var därför han var så hemtam och inte fick panik.

Så jag började lägga fram ett par mandlar på köksbordet. Varje morgon var de borta. Nu har han sin egen tallrik där det finns solroskärnor och ibland lite ost. Han tar osten först, han är smart! Numera brukar han slå sig ner på fönsterbrädan, den på insidan alltså, och brösta upp sig och kvittra en liten truddelutt när han kommer. Jag visslar lite tillbaks så han ska veta var jag är. Det verkar han uppskatta, för visslar jag inte på en gång fortsätter han tills jag gör det.

Så idag hörde jag det där ljudet igen och där flög han omkring i köket. Tyckte det var konstigt, för han brukar bara hoppa dit han ska. Jag hör klattret av hans klor även när jag ligger i sängen. Konstigt att nåt så litet faktiskt kan klampa så pass!

Ännu konstigare blev det, för när jag gick ut i köket verkade den inte hitta ut genom fönstret och flög runt lite i rummen och testade olika fönster. Inte rädd nu heller. Så satt den sig på en lagerhylla bredvid det öppna köksfönstret. Plötsligt satt en annan talgoxe på fönsterbrädan. Då började den första genast med sånt där tiggbeteende, hukade och vibbade med vingarna, ni vet. Alltså är denna fågel Pelles dotter som han tagit med på visit!

Tanken slog mig redan för ett par dar sedan, för då var det fullt med fröbitar på köksbordet och Pelle har hela tiden varit otroligt prydlig. Ingen spill alls, man märker att han varit inne bara på att det är färre frön på fatet. Men inte trodde jag på allvar att han tog hit ungarna!

Och nej, inget bajsproblem, berittis! Sedan jag började mata honom har det varit två pyttesmå visitkort, alldeles torra, såna där man kan plocka upp med fingrarna. Så det är inte talgoxarna som gör de där blafforna på utemöblerna. Det måste vara sparvarna.

Det är ivf jätteroligt! Fast hur det ska gå i vinter, det vete sjutton.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.07.28 - 10:50:12 »

Ååh vilken härlig underbar historia!!!
Talgoxar är underbara småfåglar, dom kan vara sociala och sällskapliga. Och nu ännu bättre märker jag. Sötpelle!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.07.28 - 13:20:16 »

Fast jag vet inte om jag gillar att han drar in ungarna (ungen?). Idag var det så där skräpigt igen. Tänk om det fortsätter nästa sommar. Då kanske det slutar som i "Fåglarna"!  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #6 skrivet: 2015.07.29 - 16:15:46 »

Rätt mysigt ändå att småfåglar blir så tama. Läste en gång i tidningen Land om nån liten pippi som hälsade på en gumma år efter år och hon trodde att det var samma fågel för den var så pass tam. Sparvar, trastar och måsar är hopplösa. De skiter nåt förskräckligt. Min man påstår att de siktar när de skiter för det hamnar så ofta på bilen, hehe. Och inne skulle de förorsaka en massa elände.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.07.29 - 16:54:16 »

Måsar är ganska enerverande öht med sitt skränande.

Lite märkligt är det för jag bor faktiskt på tredje våningen och det är inga träd direkt utanför, men iofs stora träd på andra sidan gatan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2015.07.31 - 10:19:18 »

 :lmao: Vilken lite rackare! Men oerhört söt! Du får inte vara kattvakter åt oss, för då blir den där frukost och dottern lunch till vår katt.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2015.08.01 - 13:05:26 »

Vår sötnos Swiffer kom häromdagen in med en.... halv PANNKAKA!!!! :)  Och sist en groda också. bläääh den levde ännu.
tur nog inga småpippisar än!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2015.08.10 - 16:54:32 »

En pannkaka! Var hade han fått den ifrån?  :lulz:

Titta, Pelle gillar smör. Undrar hur han såg ut om näbben?  :tongue:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2015.08.10 - 17:50:56 »

smörig!! :) synd du inte kunde fota honom!


Det bor ganska många barn här runtom och vi har några buskar  vid lekplatsen. Förmodligen har något barn kastat pannkakan i buskarna. jag vet inte. Konstigt var det hursomhelst.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2015.08.10 - 22:51:48 »

Han är mest in tidigt på morgonen. Gryningen kommer ju senare nu, så t.o.m. jag har oftast lagt mig. Förut kunde han komma mot kvällen också, men jag tror han har slutat med det. Han behöver väl inte mata ungarna längre, tänker jag, så behovet har väl minskat. Lustigt ivf att de där solroskärnorna jag köpte verkara vara det minst populära. Mandlar och ost föredras, men nu är mandlarna slut. Tror jag ska prova med riven kokos också, för det har jag flera gamla påsar som säkert inte är dåliga men lite torra. Undrar om de äter kokt potatis och sånt?

Har min gamla digitalkamera liggande framme med teletillsats påskruvad ifall att...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2015.08.11 - 00:21:33 »

Fett är säkert poppis. Och protein tänker jag....om han ska fetta till sig till vintern. Prova med äggula.

Pannkaka, Mynlen! Det måste ha sett himla roligt ut!  :laugh:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2015.08.11 - 01:05:00 »

Men vad då för protein? Talgoxar äter väl inte insekter och sånt? Kan ju lägge fram en bit korv också, få se. Har redan laddat med kokosflingor. Det är kul att se vad han föredrar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544