Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 19:51:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag tror jag har bestämt mig men är lite rädd  (läst 8945 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2015.07.13 - 20:29:51 »

Om du ska ha en som kan springa så kan Irländsk setter vara ett alternativ. Min salig farsa tog hand om en sån en gång (räddade från en kolerisk ägare). Just den hunden hade antagligen fått så mycket stryk att den var lite "koko", sprang följaktligen "som en tokig"...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2015.07.14 - 02:38:59 »

Det är väl bra om den kan springa, men det är inget jag sagt nåt om. Det var Mynlis idé. Jag vill bara en aktiv, alert, smart och ofånig hund som får rum på pakethållarn så jag slipper släpa på en trailer.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2015.07.14 - 02:47:08 »

Förresten har jag råkat ut för kortbedrägari igen. De har plockat över 10 papp. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2015.07.14 - 10:10:10 »

Åh fan, det är inte kul!!!

 Nja jag menade inte springa hela tiden men du gav- för mig- intrycket att det var viktigare för dig. Nu skriver du om att den kan hoppa på pakethållaren, nu börjar jag fatta.

*trög*

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2015.07.14 - 13:59:41 »

Klart jag tänkt att den får springa bredvid när den vill och det är lämpligt med tanke på trafik och underlag, men ingen jycke utom möjligtvis en slädhund eller vinthund klarar att springa mil efter mil, så det är viktigare att den får rum på pakethållarn än hur långt den kan springa. De flesta vägar här är inte lämpliga för en hund att springa på ivf.

Kanske måste jag ändå skaffa en trailer. Svårt att ha både hund och svampkorg på pakethållarn t.ex.... Men även om jag gör det vill jag inte använda den mer än nödvändigt då det verkar jobbigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2015.07.14 - 14:08:52 »

Åh fan, det är inte kul!!!

Jag har redan fått tillbaka pengarna! Så nu kan jag betala räkningarna som var orsaken till att jag gick in på banken igår! :clap_jump:

Den första killen jag pratade med på banken var nog inte så van. Han sa att det kunde ta runt 5 veckor innan ärendet var behandlat. Han sa också att jag måste polisanmäla och ange det ärendenumret när jag reklamerade till banken, vilket jag också måste göra själv på sajten. Förut har de bara tagit alla uppgifter och fixat allt. Men formuläret hade inget fält för polisanmälan så jag ringde upp igen och fick prata med någon annan. Det visade sig att polisanmälan inte alls var nödvändig och de ville inte ens ha mitt ärendenummer, så killen kanske hade fel om resten också.

Skönt att slippa gå att oroa sig ivf. Man gör ju det även om erfarenheten säger att banken ersätter. Har ju hänt mig några gånger, men så här mycket har det aldrig varit förut. 11188.05 var det totalt. Det är mer än min månadpeng.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2015.07.14 - 15:30:57 »

Tur att det löste sig så fort med pengarna!

Men om pensionen går ner, då kanske det är bättre att satsa på en omplacering? Då slipper du omkostnader för allt som valpar ska ha. Kastrering, vacciner och annat tjafs. Plus att du får bättre koll på hundens kynne och lynne.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2015.07.14 - 18:47:09 »

Nä, jag vill ha en valp! Skulle kunna tänka mig att ta hand om en vuxen hund om det var en hund jag redan känner och gillar, men inte så gärna annars.

Det var ingen fara med pensionen heller. De kunde inte säga exakt, men det kommer att bli ungefär samma pengar. De har samma gränser för vad som är skälig levnadsstandard o.s.v. så om man har låg sjukpension så rör det sig bara om minimala skillnader hit och dit.

Dessutom har jag fått veta att jag varit felupplyst i alla år! Igen. Förskringskassans felaktiga upplösningar har kostat mig massor redan förut. De har ju sagt, vid flera tillfällen att jag får ha högst 20000 utan att bostadstillägg och garantiersättning påverkas. Det är FEL. Har man under 100000 på verkas inte bostadsbidraget och de andra delarna påverkas inte alls, oavsett hur mycket man har! Så har har man sparat i madrassen helt i onödan! :bang_head:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #23 skrivet: 2015.07.16 - 20:38:17 »

Men det kanske var lika bra. Du hade väl bara börjat spara i fonder och bränt rubbet på Telia eller något annat skit. Det var bättre att du köpte dig en cykel.  :flirting:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2015.07.16 - 21:37:48 »

Jo, men det är lite enklare att spara på banken. Det är inte det jag förlorat pengar på, för inkomst av kapital straffar sig däremot hårt, så investera hade inte varit någon idé om jag inte lyckats så väl att avkastningen översteg bostadsbidraget.

Det är andra saker de felupplyst om som gjorde att jag först inte fick någonting och sedan alldeles för lite. Detta pågick alltså ett antal år och jag fick leva under existensminimum. Man får retroaktivt högst 3 månader vid sådana tillfällen. Att lämna fel information är inte ett tjänstefel, så man kan inte göra ett piss åt det. Därför blir jag förbannad över att de gjort fel med detta också!

Det borde finnas någonstans man kunde vända sig för att få hjälp med att reda ut vilka regler som gäller, men vad jag vet gör det inte det. Kuratorer och sådana är helt värdelösa på praktiska ting.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544