Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:35:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Frukosttips  (läst 2599 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.06.16 - 15:20:53 »

Nä, ingen smoothie här inte.  :tongue:

Har lite svårt att få i mig så mycket fisk som jag vill så ibland gör jag försök att äta det till frukost. Makrill är ju alltid gott, men det blir lite dyrt i längden. Av en slump åt jag ättiksströmming (på sill), kokta ägg och en klick CF. Nu har det varit stående frukost i flera veckor.

Det låter som om det ska vara äckligt (tycker jag) men det är precis tvärtom - supergott ihop! Testa! :inlove:


 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015.06.16 - 15:26:50 »

Och ja, det är socker i lagen. Stevia gör sig icke besvär här. Men jag tar betydligt mindre än i vanliga recept, mindre än hälften, bara att smaka sig fram.

Lustigt det där med stevia förresten. Till inlagda rödbetor funkar det super, tar bara stevia till det. Och det är ju samma lag. Märkligt är det. Tror inte det beror på kött kontra veggo för till kålpudding tar jag stevia + lite sirap och det blir hur bra som helst. Dillkött funkar också med en blandning av socker och stevia.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544