Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:50:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förbättra greppet på textil  (läst 26239 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.03.23 - 20:27:18 »

Finns det något man kan behandla textil med som gör att det får bättre grepp, blir mindra halkigt? Jag har ett par jättebra handskar i sånt där funktionsmaterial, men de är hala som ålar. Mobilen riskarar att ploppa upp som en isbit och de är också svåra att cykla med. En del handskar har ju gummerad insida. Tänkte om det fanns nåt man kunde spraya på så de blir så. Har fler saker jag skulle vilja behandla i så fall.

Har försökt googla men hittar bara halkskydd för golv och skor.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015.03.24 - 13:42:37 »

jo men halkskydd borde ju fungera lika bra på handskar tycker jag!  :nod-yes:  tänker på det där materialet som man hade under de så kallade "Halksockorna" när man var liten.. vet att det ska finnas att köpa då flera virk och stickgrupper brukar tippsa om det för nygjorda sockor eller raggisar  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.03.25 - 05:40:21 »

Jo, Sockstop eller något sånt heter det.

Finns också att köpa i små söta former. Som "paws" djurfotspår.
Men det som även används till halkskydd på raggisar osv är.... silikonkitt eller hur heter det nu hos er. Sån där silikonmaterial man sprutar längs badkar och kaklet osv.

Fast jag tror det blir för tjockt, Sockstopp kanske går att få tunt nog i smala ränder eller så.

http://www.lankava.se/Sock-Stop
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.03.25 - 05:56:34 »

Tackar, tackar! Man ska göra ränder typ, inte försöka täcka ytan alltså? Blir det som gummi ungefär?

Nån idé om vilken typ av affär som kan tänkas ha? Var ju inte så dyrt, finns nog flera saker som kan behandlas, men vill inte betala frakt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.03.25 - 05:58:09 »

Ah! Det är latex. Perfekt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.03.25 - 06:29:32 »

Glöm min fråga. Hittade det billigare här http://www.skapamer.se/sock-stop-c-2068_459_953_493 . Under 100 med frakt, så jag slog till.

Det kanske är smart att göra såna där små prickar. Borde vara lättare att få snyggt än ränder va? Hoppas det funkar. Har flera handskar som jag inte använder för att de är för halkiga på cykeln. Inte bra att glida på bromshandtagen eller inte få grepp på växelreglagen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2015.03.25 - 13:12:59 »

 :thumbsup: ja precis de där var det jag tänkte på ja!  :nod-yes: många som säger att det fungerar utmärkt. men för att vara på den säkra sidan så kna det ju vara klokt att prova med ett par vantar först.. och se hur det funkar liksom  :blush:  prova också olika mönster när du håller på.. kan tänka mig att det blir olika "grepp" beroende på mönstret.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.03.27 - 16:26:14 »

Det där var ju riktigt roligt! Jag gjorde prickar. Om 12 timmar ska det vara torrt, så jag kan testa handskarna i morgon. Det är textil alltså, inte skinn. Fingervantar, kanske man ska säga då. Fast de hette löparhandskar när jag köpte dem. Det ser jättebra ut. Hade det inte kommit bubblor ibland och splattat till det hade det t.o.m. blivit snyggt.

Flaskan räcker till många saker helt klart. Om den inte torkar förstås. Korken ser inte supertät ut. Kanske ska linda in flaskan i en plastpåse eller två.

Funkar det är det helt klart värt en hundring för mig. För jag har flera par såna där funktionshandskar som jag köpt (på postorder) utan att tänka på att de är hala. De här sista vara väldigt trevliga, för de har två mobilfingrar och så har de signalgul ovansida och det gillar jag. Mycket för signalfärger numera. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2015.03.28 - 06:55:59 »

Får tacka igen. De blev suveränt bra. Greppet är perfekt! Var rädd att det skulle hugga liksom, men det gör det inte. Håller man löst så kan man fortfarande glida, så det känns precis som om man inte hade några handskar på sig alls. Hade dem på när jag dukade fram porslin till frukosten och känns de bra när man håller i glas så ska de nog funka att cykla i också. :thumbsup:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2015.03.28 - 07:13:28 »

 :yay: :clapping: :thumbsup: vad suveränt bra!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2015.03.28 - 07:34:13 »

Ska testa dem idag. Det ska bli SOOOOOOL!  :inlove: Och hela 7 grader varmt.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2015.03.28 - 12:31:26 »

väntar med spänning på din rapport!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2015.03.28 - 19:14:25 »

Funkade perfekt! Dessutom var handskarna väldigt sköna. Hade ju inte provat dem heller förut. Inte jättevarma, men tillräckligt för en dag som idag. De ska ingå in min nödutrustning som alltid ska med. Det kan bli kallt om händerna ibland på kvällen även på sommarn. Köpte en mössa samtidigt, beanie typ, i sånt där tunnt funktionsmaterial som också ska ner i nödpåsen. Den är knallorange. Snyggt va?  :cool_big:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2015.04.07 - 18:20:37 »

 :thumbsup: snyggt och funktionellt!  :thumbsup:
snygga prickar fick du till också, är inte förvånad att det blev bra grepp av dem!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2015.04.07 - 21:54:01 »

Jo. Kunde de nu också börja göra hanskar i halvnummer igen så vore jag glad. Inte ens skinnhandskar finns i halvnummer längre, inte här i stan ivf. Jag har 7½ och alla mina handskar är för långa i fingrarna som framgår av bilden. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544