Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 14:39:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag och min medicinboll och Jungle Gym  (läst 32415 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2015.02.28 - 17:56:18 »

Ska ha 55 enligt den här sajten, om den nu är vederhäftig.
http://www.balansboll.nu/ - under Tips & råd

Tror jag slår till innan det tar slut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2015.02.28 - 18:07:20 »

Kunde inte hålla mig. Fan vad allt kostar! Fast billigare än gym ändå. Nu kommer du väl att säga att jag valde fel bara för att jag var ivrig och rädd att det skulle ta slut!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #17 skrivet: 2015.03.01 - 10:25:21 »

På Rusta finns en Pilatesmatta i storlek 185x61x1,5 cm, mörkgrå, 179 kr. Sen finns det en Yogamatta i storlek 173x60x0,35 cm, cerisrosa, 99 kr. Jag har Pilatesmattan och tycker att den är lagom tjock. Den krullar upp sig lite men jag vänder sidan som krullar sig neråt och jag tycker att det funkar bra.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2015.03.01 - 15:32:20 »

Jaså? Jag hittade bara den för 99:-. Fast den jag köpte var ju 2cm så det var nog bra ändå.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2015.03.02 - 19:06:40 »

 :lmao: Du skulle absolut ha köpt den större pilatesbollen.  :crazy:

Närå, men jag tänkte råda dig att ta tillräckligt stor för att kunna sitta gränsle på bollen som på en häst, och ändå kunna dra upp fötterna från golvet och hålla kvar.

Alltså, varje gång jag ser trådnamnet läser jag " Jag, min medicinboll och DjungelJim" och får ganska intressanta bilder i skallen.  :lick: :sex:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2015.03.03 - 00:00:35 »

Jungel Jims medicinbollar?  :lick:

Får se hur det går med bollen. Jag tror det kommer att dröja mycket länge innan jag kan annat än bara sitta på den, men jag tyckte det var värt att prova ivf. Och kanske det finns någon övning där jag kan ligga på mage över den eller så.

Ivf så funkar medicinbollarna jättebra! Eller bollen, har ju bara en än så länge. Blir bara mer och mer förtjust i det. Jag ser fram emot att göra det, inte som med hantlarna att det gäller att få det gjort. Har fått muskler både här och där och jag har också börjat göra en ryggövning som jag varit rädd för att göra ens obelastat och det har gått bra, ta i trä. Får nog vara försiktig så jag inte går ut för hårt bara. Med ryggen alltså. Resten pallar.

Det braigaste är att man känner sig liksom mjuk och varm efterråt. Inte stel och varm som man kan göra med hantlar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2015.03.04 - 05:29:20 »

 :clapping: :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2015.04.13 - 14:38:40 »

Jag har fått ännu mer mucksler. Just sayin'.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #23 skrivet: 2015.04.13 - 19:39:01 »

 :worshippy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2015.04.13 - 20:00:01 »

Det är sant. Svårt att se på sig själv, men triceps har bullat upp rejält och så har jag fått bröstmuskler. Inte så mycket på mitten, men nedanför nyckelbenen liksom. Där var det benigt förut och nu är där något tjockt som inte är fett. Kanske slipper jag bananbrösten om jag fortsätter. De sa ju det på den där träningssajten.  :biggrin1:
Så tror jag att lårmusklerna ökat av knäböjningarna också. Svårt att avgöra iom cyklingen, men större har de blivit och jag cyklingen har det ju varit mindre av under vintern. Kännar att jag är starkare på cykeln i uppförbackar och så också, så det är ju kul att märka något i praktiken. :nod-yes:

Ska utöka övningarna efter hand, tänkte jag. Men jag tror jag hittat ett koncept som funkar för mig. Det här är både roligare och enklare än hantlarna. Det blev så jäkla många övningar man fick göra, tog tid ju. Principen är att köra varannan dag men inte hålla stenhårt på det. Om jag cyklat långt och kommer hem sent eller har något annat för mig så skjuter jag på det helt enkelt. Det blir ivf minst 2-3 ggr i veckan. Känns mycket bättre så här, inget tvång liksom.

Just ja, de skickade en ny medicinboll och den här håller luften, så det ordnade sig. Har inte orkat pumpa upp den hårt än, men den är ivf full men mjuk och har legat där ett bra tag nu så den är nog OK. Lustigt, det är första gången jag reklamerat och då var det varor från flera ställen samtidigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2015.04.28 - 00:16:09 »

Jag har för första gången i mitt liv gjort plankan!  :cool_big:

Stående på knä, steg 1 i Sissons instruktionsfilm. 15 sekunder pallade jag. Jag gjorde det två gånger. Men den sidstående varianten väntar jag nog lite med, tills handlederna stärkts. Trots den korta varaktigheten känns det faktiskt i magmusklerna. Blir nog bra det här.  :smile:

Invigning av gymmattan också. Tack Sorla för att du sa att jag skulle ha en tjock. Det kändes ändå i knäna och speciellt i handlederna, men en hel del är nog ovana också. Går säkert bättre efter några gånger. Var faktiskt inget större problem att komma ner på golvet och upp igen. Ovana där också. Jag kan ju faktiskt åla under gärdesgårdar och taggtråd när det kniper.  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2015.04.28 - 01:16:47 »

Och så har jag hittat två utegym som jag åker förbi ibland, det ena rätt ofta. Nu känner jag inte riktigt för att stanna och gymma där när jag är på väg någonstans och inte på vintern heller, men jag ska ivf prova pullups några gånger. Det är den enda som fattas för mig av Sissons övningar. Får jag bara prova lite kanske jag kommer på nåt sätt att göra det hemma. Och overhead press. Den videon har han tagit bort. Misstänker att man kanske kunde skada sig, men det det såg inte direkt farligt ut. Men det går ju att göra med hantlar. Det ska jag lägga till nästa gång. EN hantelövning ska jag väl palla, då behöver jag ju inte byta vikter i alla fall.  :bg:

TILLÄGG: Jag la till det nu.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #27 skrivet: 2015.04.30 - 14:24:37 »

Men härligt Hemul! Starkt jobbat! Du är ju grym!

Men får du ont i handlederna av sidoplanka! Den gör man väl på armbågen precis som vanliga plankan?

Sidovarianten har jag svårt för. Det gör ont i knäna av sidobelastningen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2015.04.30 - 14:51:00 »

Armbågen? Sisson gör båda på rak arm. Jag får alltså ont i handlederna av vanliga plankan. Därför jag inte törs testa med sidovarianten då hela tyngden kommer på bara en hand. Men det kanske bara är så länge man är på nybörjarnivån, på knä, som man ska göra så? Måste kolla på videon igen.

Jag gjorde dagen efter också och då kunde jag stå längre. Magmusklerna skulle orka mycket längre, det är alltså handlederna som inte gör det. Tänkte att jag gör varje dag så länge det är så här kortvarigt. Borde ju stärka handlederna. Igår blev det inget, för jag var ute och fågelskådade och stod still i regn och blåst i ett fågeltorn i nästan 4 timmar. Var vidrigt att cykla hem alldeles stel. Så jag hade fått nog redan där liksom.

Ivf är det häftigt att känna hur mag- och stjärtmuskler liksom knyter sig. Jag trodde att man skulle behöva göra det medvetet, men det kommer ju automatiskt när man kommer i rätt ställning.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2015.04.30 - 14:57:10 »

Ja, det är nästa steg.  Sista stegen är på underarmarna och tårna. Men då gör han inte på sidan och kommenterar inte varför.

Stegen är alltså händer-knän, underarmar-knän, händer-tår, underarmar-tår. Kanske är det lättare att börja på underarmarna direkt om det är handlederna som är den svaga punkten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544