Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:30:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Indragna bidrag för tjockisar  (läst 2508 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.02.18 - 07:58:33 »

Hörde detta på P1-morgon. I Storbritannien kan överviktiga numera få sina bidrag indragna om de vägrar gå med på behandling.
http://www.di.se/artiklar/2015/2/15/ersattning-dras-in-for-overviktiga/

Vår lokale kommunpolitiker Stefan Hanna intervjuades. Han tyckte det var en superbra idé. Att en läkare som också intervjuades och var emot idén påpekade att det inte fanns någon behandling att erbjuda och att vi inte hade resurser för det bortsåg han helt från. Den mannen har gjort så många korkade uttalanden genom åren att det är rent otroligt, vissa har han t.o.m. fått pudla för.

Man kan bara höra något slags intro fast det står att det är 55 minuter. Kanske har inte programmet hunnit läggas ut än? Inslaget borde komma i slutet ivf.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/504922?programid=1650

Hm. Tanken att i framtiden är kanske fetmaorperation en av de bahandlingar man inte kan vägra om man är beroende av bidrag inställer sig ju.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2015.02.18 - 13:49:51 »

Ja det var min spontana tanke med. Riktigt skrämmande! Och hur ska de definiera övervikten som bidraget ska baseras på?  :puke1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.02.18 - 13:51:58 »

Men vad säger du? Kan man få bidrag baserat på övervikt? Var kan jag ansöka?  :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2015.02.18 - 13:55:46 »

Kejrå. Frånvaron av övervikt då.  :club_idiot:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544