Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 11:58:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: ICAs falukorv - mild och söt i smaken!  (läst 5211 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.01.22 - 00:08:44 »

Men herregud, är sockrade charkvaror ett försäljningsargument nu?  :huuh:




Är den ny den här korven? Jag har inte sett den förut, men jag köper inte falukorv så ofta, så jag kanske missat den. Det var extrapris, så jag köpte ett par. Det är inte mer kolhydrater i denna än i andra falukorvar (4.5 g varav sockerarter 0.5), men det är första gången jag sett att de skryter om att de har druvsocker i.  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2015.01.22 - 12:22:11 »

Jag vet inte heller om den är ny. Fast vi äter korv med jämna intervaller. Men jag känner inte igen den.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.01.22 - 12:53:24 »

Den kostade bara 15 för 800 g, så det kanske var introduktionspris. Men det stod inget.

Ivf tycker jag ICA har jäkligt konstiga små budskap och namn på sina prylar. Jag menar, har någon ätit en falukorv som varit för stark? Och varför skulle man vilja att den är söt? Deras löjliga namn I Love Eco har så avskräckande effekt på mig att jag säkert missar bra saker. Jag blir irriterad och negativ bara jag ser det.  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.01.22 - 12:55:04 »

Äter den just nu och faktiskt tycker jag att den är lite för salt.  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2015.01.22 - 17:19:24 »

JAg tror de smyger in grejerna. Så att folk ska tro att det är en gammal goding och då glömma att kolla vad det innehåller. Jäkligt fult.  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544