Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 13:07:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: God Jul  (läst 4055 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« skrivet: 2014.12.24 - 12:13:15 »

God Jul allihopa!  :x_reindeer:    :wave:  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014.12.24 - 12:19:56 »

God jul!  :snowhappy: :snowman_sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2014.12.25 - 09:45:07 »

GOD JUL!!! :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.12.25 - 13:45:15 »

En riktig god jul önskar jag er som ätit allt som LCHFguden har förbjudit :)
Och kommer att göra det sen igen. Det blir kalkon och potatismos och litet andra saker.  Så får det bli!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.12.25 - 19:54:44 »

Idag har jag varit borta och ätit risgrynsgröt och typ 3 knäckemackor och en skiva sån där jättegod tysk kaka som jag glömt vad den heter, den är mörk, söt och tung som bly och det är fullt med torkad frukt och sprit i den. Nu är jag jättehungrig och måste få mig lite riktig mat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2014.12.25 - 21:49:46 »

jag har ätit risgrynsgröt, godis, choklad, mera godis, potatismos, "kokta päron"  (en holländsk rätt, väldigt hårda päron kokas och äts till maten) och tiramisu.

Så det så, det var gott!.

Få se hur det blir imorgon :)

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2014.12.28 - 02:02:59 »

Och jag käkar skinkmackor till lunch. Visserligen glutenfria ditosar. Men ändå. Och risgrynsgröt. Och saffranskaka med massor av socker i. Och idag firade vi födelsedagar så det blev marängtårta med björnbärssylt i. Jag är ständigt hungrig. Men det är ju inte vad man äter mellan jul och nyår man blir fet av. Sägs det. Utan mellan nyår och jul. Fan vet. Men jag hoppas det är så.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2014.12.28 - 02:20:19 »

Jag bläddrade 10 sekunder i Expressens LCHF-bilaga i affärn idag. Ögonen föll på frökex vars största ingredienser var rågmjöl och potatismjöl. Helt OK med mig, men varför lovsjunger LCHFare den blaskan om det är sånt den bjuder på?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #8 skrivet: 2014.12.28 - 15:26:06 »

Jag har den tidningen och jag undrar också över de frökexen. Det var ju Paleo tydligen men jag trodde att Paleo också uteslöt gluten. ???
 Men annars hittar då jag många bra recept i tidningen och får inspiration. Är ju ingen ovan matlagare men ibland tryter fantasin. Och jag för min del kan ju sålla agnarna från vetet, så att säga. Men om man är ny på LCHF så är det nog inte lika lätt.
Sen kan jag ju tycka att det är synd att Expressen fokuserar på snabb viktminskning men det säljer väl lösnummer förstås.  :sad:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 22 databasfrågor.