Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 01:21:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hökarna skor sig på eko  (läst 3386 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.12.20 - 09:36:21 »

Jag retar mig så oerhört på att eko ha blivigt en trend, på ett negativt vis alltså. Det har blivit något man kan kokettera med, visa upp som bevis på att man är inne och PC. Och handlarna vet att utnyttja detta.

Min ICA har börjat sälja ekologiska kryddor. Jättebra va? Men kolla priserna. 38:90 för en liten burk mald vitpeppar! Skulle gissa att merkostnaden på c:a 30 kronor inte är något som motiveras av det högre pris den indiske bonden får för sin peppar.  :whistle:

Samma ICA har övergått att sälja enbart ekologiska bananer och det ska de ha cred för. Hi och hej så sjönk priset till i stort sett samma som vanliga bananer kostade förut. Här är det volym som gäller tydligen. Dessutom syns det ju inte lika tydligt på bananen som på kryddburken att den är eko, så trendnissarna är nog inte lika villiga att betala överpris. :goggle:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2014.12.27 - 02:23:27 »

Nästan samma här. Kraviga bananer, men inte samma när det kommer till kryddorna. Något jag iofs struntar i, då jag beställer hem från Borgeby. Vet inte huruvida deras kryddor är ekologiska, men de är iaf förbenat goda och fräscha.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014.12.30 - 01:04:21 »

Fast det går åt rätt håll ibland också. I vinter har de sålt eko-apelsiner för 20:- på den dyra ICAn nära mig. Det finns billigare vanliga apelsiner, men dyrare också. 20 är helt OK tycker jag och då kan man göra likör på skalen också. :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.023 sekunder med 22 databasfrågor.