Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 13:47:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Socker som krydda  (läst 4088 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.12.01 - 20:24:48 »

Min honung tog slut härom dagen. Burken var lite större än den nya som är 500 g. Jag tror nästa storlek är 700 g, men är inte säker. Hur som köpte jag den i augusti 2013. Det har alltså tagit mig 1 ¼ år att snaska i mig allt. Förutom det har det konsumerats ett antal matskedar socker i glass och så, men inte särkilt många. Även några msk sirap till kålpudding, ihop med stevia. Honungsburken är ofta framme däremot. Standard till revbensspjäll och broskben och äts nästan dagligen, åtminstone periodvis, till chèvre.

Vad vill jag säga med detta då? Jo, jag tror inte jag blir sockerförgiftad av mina excesser i sockerträsket. På ett år har jag alltså sammanlagt fått i mig uppskattningsvis högst 500 g socker (honung innehåller 82%) och då använder jag det ganska ofta. Det är 1.4 g om dagen. Man KAN alltså använda socker som en krydda som sätter guldkant på tillvaron. Så det så!  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014.12.02 - 01:20:37 »

...
Vad vill jag säga med detta då? Jo, jag tror inte jag blir sockerförgiftad av mina excesser i sockerträsket. På ett är har jag alltså sammanlagt fått i mig uppskattningsvis högst 500 g socker (honung innehåller 82%) och då använder jag det ganska ofta. Det är 1.4 g om dagen. Man KAN alltså använda socker som en krydda som sätter guldkant på tillvaron. Så det så!  :lick:

Det låter ju betryggande, man kanske skulle våga sig på att testa...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014.12.02 - 01:32:07 »

Du får väl ändå skära ner några kilo för att hamna på kryddnivån.  :tongue:


Testade runkeeper ikväll. Den är ju inte klok med kalorierna! 559 kcal tycker den att jag har bränt på 7 km promenad. Glöm det. Får inte ut lika fin statistik som du heller. Average Pace fattas t.ex. Eller kommer ditt från webben? Håller på att försöka ta mig in där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.12.02 - 03:12:07 »

Du får väl ändå skära ner några kilo för att hamna på kryddnivån.  :tongue:


Testade runkeeper ikväll. Den är ju inte klok med kalorierna! 559 kcal tycker den att jag har bränt på 7 km promenad. Glöm det. Får inte ut lika fin statistik som du heller. Average Pace fattas t.ex. Eller kommer ditt från webben? Håller på att försöka ta mig in där.

Yepp, webben!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.12.02 - 03:31:25 »

Jag kommer inte in. Jag försökte resetta pwordet, men får bara en felsida, 404.  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544