Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.29 - 01:30:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 25   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: dages rätt !  (läst 176162 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #150 skrivet: 2008.10.19 - 18:56:13 »

Ren i kål  :lol:

Bild finns i bloggen  :wave: och recept finns här på fetbobba!

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #151 skrivet: 2008.10.21 - 20:19:23 »

Kokt lamm i sky. Sur grädde med pepparrot till.  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #152 skrivet: 2008.10.21 - 21:11:41 »

Lax med citronpepparsmör, coleslaw och broccoli
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #153 skrivet: 2008.10.22 - 21:28:44 »

Kokt sik och krämig äggröra

Mycket buljong blev det till frysen...

 :lol:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #154 skrivet: 2008.10.23 - 02:16:33 »

Fiskskrov... :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #155 skrivet: 2008.10.23 - 15:49:55 »

 :sad:

 :bearhug:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #156 skrivet: 2008.10.23 - 17:54:45 »

Jag gjorde ugnstekt kyckling, stoppade bacon under skinnet, kryddade med S&P samt vitlökspulver och så in i ugnen 80min på 175 grader. MUMS!

Har sparat alla rester och fryst in, när jag samlat ihop en redig hög ska det kokas buljong här igen.  :lol:

Denna gång ska jag reducera det så mkt jag bara kan och frysa in i istärningspåsar, då blir det lättare att ta precis så mkt man behöver.  :clapgrin:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #157 skrivet: 2008.10.23 - 18:01:48 »

Röra på en halv lök stekt i redigt med smör, redig näve kycklinglever, liten näve kycklinghjärtan, lite S&P och pressad vitlök.  :drool:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #158 skrivet: 2008.10.23 - 18:17:20 »

Kycklinghjärtan!  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #159 skrivet: 2008.10.23 - 18:22:06 »

Men Hemul då!!!  :laugh:

Hjärtat är också en muskel. Kycklinghjärtan är bara massa saftigt och gott muskelkött. Prova så får du se.  :whink:

Jag brukar köpa ett halvt kilo (nåt sånt) på Willys och frysa in i mindre portioner. Jättepraktiskt och mycket gott.  :flirting:

Kycklinghjärtan!  :cry:

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #160 skrivet: 2008.10.23 - 19:40:39 »

Majskycklingfilé, smälte valnötsost i CF, blev urgott. :lick: :drool:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #161 skrivet: 2008.10.23 - 19:46:29 »

@Bookia  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:  :club:

Jag är ju ledsen för att jag inte får tag i det ju! 

Jag tycker vi ska bearbeta Bosarps. Om de inte kan packa med inkråmet med kycklingen (hållbarheten?) så borde de väl kunna frysa det och sälja separat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #162 skrivet: 2008.10.23 - 20:14:14 »

 :redface:  Hemskt ledsen Hemul. Jag hänger inte med här på forumet nu när jag har fullt upp med skolan, det är tenta P snart. (Ja, jag borde eg plugga nu)

Coop Forum har börjat ta in Bosarpskycklingar här.   :yay:  De är verkligen gigantiska.  :clapping:  Får ta och testa någon dag.

Du får skälla lite på din närmaste affär, kycklinghjärtan är av märket Kronfågel (tror jag) och det har jag sett säljas även på vanliga Ica butiker. Förhoppningsvis är de lyhörda. Men man vet aldrig.

Jag hittade en härlig gammal, seg och fettig plockad fryst höna på Willys i Linköping. Blev förvånad när jag såg att märket var Skaraborgsfågel. När jag kom tillbaka till Skövde, bad jag min lokala Willys ta in de hönorna också. Det bör ju gå tycker man, ännu kortare transportväg och allt det där. Men tjejen jag snackade blev sur för att jag ens föreslog ngt så dumt. Det är nämligen så att "sortimentet skiljer åt mellan olika Willys butiker och det som säljs i Linköping går nödvändigtvis inte att få tag på i Skövde".

Om det hade gällt halv styckad ren som finns att köpa på Willys i Luleå men kan vara lite svårare att få tag på i Skövde, då hade jag gått med på det. Men Linköping och Skövde? Skaraborgsfågel?????  :neutral:

Jag gjorde en fantastisk god hönssoppa på den hönan, alla höjde den till skyarna. Det godaste de någonsin har ätit. Men det blir ingen mer hönssoppa som det ser ut nu.  :shake_head:

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #163 skrivet: 2008.10.23 - 20:30:38 »

Vet du att jag läste häromdan att Bosarps är Sveriges ENDA producent av ekokyckling! Förutom riktigt små uppfödare, av husbehovstypen.  :shock:

Det är geografin som bestämmer. Innan jag såg den dyra hönan på invandrarbutiken hade jag ärligt inte sett en höna på 15 år. Samma med inälvsmat. Nötlever kan väl finnas, men där går liksom gränsen. Vet inte vad det är. Vi är som någonslags låtsasstorstad. Närheten till Stockholm gör att utbudet här är rätt dåligt på många områden, men man tycker ju inte det skulle påverka livsmedel. Folk åker väl inte till Sthlm och shoppar middagsmat. Eller gör de? :goggle:

Citat
(Ja, jag borde eg plugga nu)

Nää.  :shake_head: Du borde vara här. :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #164 skrivet: 2008.10.24 - 19:59:40 »

Idag köpte jag ÄLGFÄRS ett helt kilo, trots priset 90:-. Så i kväll blev det älgfärsbiffar med kantarellsås och brysselkål. MUMS. Ett par fantastiska entrecoter  :cow: till i morgon. Och fläskben  :pig: till bulljong för bara 5:-/kg. En stor bit falukorv av bästa sort till nästa vecka och jättegod rökt nötrulle i tunna skivor gott att vira in osten i. 
:strut: :tasty: :strut:  :clapping:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 25   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544