Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 18:46:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: dages rätt !  (läst 152039 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #330 skrivet: 2011.09.24 - 17:14:37 »

jo, säkert går det nog. Men kanske att IKEA har det runt jul.... svensk julskinka säljer dom då. Och julmust. E

Men är det verkligen viktigt med kylförvarning HELA tiden?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #331 skrivet: 2011.09.24 - 17:50:47 »

Tror inte det är så farligt om du ska använda den på en gång. Det är ju vinter och de flesta utrymmen paketet skulle vistas i är säkert inte uppvärmda. Det är väl mest risk för det i ändpunkterna, d.v.s. postkontoren.

Vet ett gårdsmejeri som skickar smör och ost med vanligt postpaket men inte under sommarn och det går tydligen bra. Men det är väl inte lika känsligt på det sättet, mer att det kan bli äckligt än farligt.

Det finns väl kyltransport också, men det blir säkert för dyrt för ett par burkar anjovis.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #332 skrivet: 2011.09.24 - 21:23:54 »

paket levereras hem här i holland. Hamnar sällan på postkontor...  fast om den hamnar hos grannen och postmannen glömmer att lägga en lapp i min brevlåda hos vilken det är så.. tja.
(hände grannen, jag trodde han var på semester så hans paket låg här i 2 v.. :))

Hm jag ska fundera. Har ju litet tid kvar...  för jag vill bara äta det till julen. Annars kan jag göra en vegetarisk janssons, har receptet någonstans som NÄSTAN smakade som janssons! Vet inte fraktkostnaderna är värt det egentligen.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #333 skrivet: 2011.09.24 - 21:27:52 »

Lämnar de paketet till vilken granne som helst bara? Vad läskigt! Kanske inte med dina grannar, men det finns ju potential så att säga.

Skickar man som brev kostar det nog inte så mycket. Nu kom jag på att det finns ju en sajt som säljer typiskt svenska varor till svenskar i förskingringen. Knäckebröd och Kalles kaviar och sånt där. De kanske har? Men vad sajten heter, det har jag glömt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #334 skrivet: 2011.09.24 - 21:31:17 »

Titta här hittade jag! Det var inte den sajten jag tänkte på dock.
http://www.scandinavianstuff.com/sv/svenska-matvaror/ansjovis
De skickar som vanlig post. Blir säkert billigare om du per någon köpa åt dig här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #335 skrivet: 2011.09.24 - 21:57:38 »

åh ja en sån sida fanns. Men jag tyckte det var idiotiskt dyrt.

och nej, posten lämnar inte till vilken granne som helst och man kan ange att det INTE får lämnas hos grannen. Eller man anger att det är ok :)

Där jag bor är det ok, jag brukar vara postkontoret till nästan alla i gatan här :)

Fast... kanske jag nu förstår varför jag aldrig fått paketet med guldklimpen som skickats till mig  :lulz:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #336 skrivet: 2011.09.24 - 22:20:30 »

Var anger man det? En lapp på dörren?

Bara att säga till om du vill ha nåt skickat, men jag antar att du har kontakter redan.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #337 skrivet: 2011.09.25 - 09:38:54 »

 :rose: Puss på dig men ja, jag har kontakter. Så det ordnar sig nog. Iallafall brukar Linneas pappa komma just före julen, men jag glömmer oftast att jag vill ha ansjovis... får skriva en lapp

Man har ingen lapp på dörren, fast det kan man göra också om man vet mans ka få ett paket. Den som skickar i NL får kryssa för en ruta om det får lämnas hos grannen eller ej. Vet alltså inte hur det är med utländska paket, inte tänkt så mycket på det.

Förresten, vissa brevbärare är roliga. När Linnea var nyfödd fick jag ett paket av en kompis med en pippidocka. Nog hade han eller hon ringt på dörren, men jag sov nog eller nåt, för han hade stoppat paketet genom kattluckan som satt på bakdörren... :) mao, paketet var levererat!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #338 skrivet: 2011.09.25 - 17:09:56 »

Om man inte är hemma och de inte får lämna till grannen och man inte har nån kattlucka då, vad gör de då? Försöker x antal gånger och sen går paketet i retur.

Man borde ju kunna skriva på själva paketet att det får lämnas till grannen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #339 skrivet: 2011.09.25 - 21:16:20 »

dom kommer en dag till, och om man inte är hemma så får man en lapp i brevlådan att man kan hämta den efter en viss dag och tidpunkt och måste hämtas innan XXX datum annars går den retur.

ja man kan ju göra så. Om brevbärare kör ut med paket vill säga. Det görs ju inte längre i sverige, då är det meningslöst med ett sånt meddelande. Och nej, kattluckan är ingen standardmethod man får göra. Men det var på landet hahahaha..
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #340 skrivet: 2011.09.25 - 21:46:15 »

Jaha, men det är som här då. De kör ut om avsändaren betalt för det (eller man ringer och ber dem - och betalar). Här är problemet portkoderna. De som kör ut tillhör inte posten så de har inte brevbärarkoderna. Alltså får man alltid lapp... Det finns ju aldrig nåt ställe att ange portkod när man beställer! Och då får man dessutom gå till "postens företagscenter" som är utlokaliserat till ett industriområde och hämta, det kommer inte till vanliga stället.  :clubhead:

Det är så sjukt. Amazon t.ex. verkar alltid skicka med utkörning när det inte är böcker - trots att det är fri frakt! Det innebär att det tar minst en dag extra innan jag får avin och sen får jag gå rätt långt för att hämta, vanliga utlämningsstället är precis bredvid. Kan vara marigt om det är nåt stort som är svårt att bära. Löjl!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #341 skrivet: 2011.09.26 - 05:45:42 »

 :angrywife: vid andra budfirmor är det samma, lågt i industriområde och vetefan hur man ska dit ibland..
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #342 skrivet: 2011.09.26 - 19:14:22 »

Dagens rätt : spenatsoppa av egen spenat!!
Jag vet inte om jag har gjort soppan någonsin själv.
Jag kunde inte smaka av den riktiga varianten som jag gjorde av grädde  åt familjen,
men min egen gjort av havremjölk fick godkännt, så jag anar att den med riktiga råvaror var jättegott!

Minstingens konstant kommentar för vego-rätter kom även denna gången omedelbart:
" Finns det inget kött alls????? Hallååå, var finns MAT?"
Han lugnade sig ner ett par grader när jag sade att det finns kokt ägg som man brukar käka med spenatsoppan.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #343 skrivet: 2011.09.26 - 19:24:03 »

Det är jättegott!  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #344 skrivet: 2012.12.15 - 15:55:06 »

LCHF?

Dagens lunch:
glutenfri havrebröd med metwurst
två kanelbullar
en finsk julstjärna
julmust

 :crazy:
Loggat
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544