Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:39:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bikarbonat till allt  (läst 27978 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #30 skrivet: 2015.01.09 - 19:57:35 »

Jag blev tvungen att pausa med bikarbonatet i håret. Eftersom jag har vitt hår med mörkbruna inslag blev det nästan lite svintokänsla efter ett tag. Hårbotten var så torr så det knastrade. Med torrklåda istället för geggaklåda. Men nu håller sig håret fräsht i tre dagar utan tvätt. Och då kan jag fräsha upp det med enbart varmt vatten, så det klarar sig ytterligare någon dag. Så jag får väl variera mig efter vad hårbotten säger.

Jag skaffade en hårborste av svinborst, och den är riktigt bra att få ut sebumet med. Så håret blir riktigt skinande och fint när jag borstar med den.  :smile: Och den river så skönt i hårbotten. Jag vet, Mynlen, jag skulle inte. Men det är så skööönt!  :lick:

Jag testade för övrigt att skölja med citronvatten istället för ättika. Mycket bättre! Smakar gott om man råkar få i munnen. Luktar gott och har en lätt blekande effekt, så de gula tonerna i de vita stråna mattas av.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2015.01.09 - 20:00:17 »

Har du någon slags skunkfärgning? För du är väl för ung för att ha fått vitt hår.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #32 skrivet: 2015.01.09 - 20:05:31 »

Jag fick mina första vita hår när jag var 16. När jag var 20 plus började jag färga det mörkt för att behålla min mörka färg. Sen när jag var 30 plus gjorde jag tvärt om och blekte slingor för att se lite blond ut istället. Sedan 40 gör jag ingenting. Det får vara som det vill. Och det vill vara vitt. Med mörka inslag i underhåret. Det ligger i släkten. Både på mammas och pappas sida.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2015.01.09 - 20:54:24 »

Vad häftigt! Jag tycker det ser läcker ut med grått eller vitt hår på unga människor. Själv har jag inte hittat mitt första gråa strå än. Vad konstigt att det är så olika.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #34 skrivet: 2015.01.09 - 20:57:26 »

Ja, det är verkligen märkligt att det är så olika.  :blink:

Så här ser det ut nu.



*  (42.95 KB, 370x494 - visat 748 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #35 skrivet: 2015.01.10 - 18:21:50 »

Skulle kunna vara jag! Är också gråhårig. Jag hade sån frisyr för ett år sedan.  Gillade den men för tillfället har jag page som går en bit nedanför öronen.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2015.01.10 - 19:10:41 »

Häftigt! På din ava ser det ut som om du har normalt, ljust hår. Men det sticker ju inte fram så mycket så det kanske är en synvilla.

Du ser inte tjock ut förresten. Det kanske är som med Sarah Leander, att "det breder ut sig nedanför"?  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #37 skrivet: 2015.01.11 - 11:21:50 »

Jomenvisst, jag är lik Sarah Leander i mycket.  :lmao:

Beritts, mitt hår är på väg ut i längd. Så snart har jag också något pageliknande. Fast jag vet att jag inte trivs i det så jag får se om det ska få bli ännu längre, eller om det får bli riktigt kort igen. Kortare än på bilden. Tänk busigpojke-frilla. Det har jag haft några år nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....