Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:27:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bikarbonat till allt  (läst 27971 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.11.26 - 14:30:21 »

Har kört bara det och såpa i flera år och toan ser inte värre ut än vanligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2014.11.26 - 21:22:14 »

har man ställen på toan där det inte är vatten hela tiden och fläckar kan man fukta toapapper med ättikan och propsa på ställlet och låta det sitta en stund så det löser upp det.
Loggat



Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #17 skrivet: 2014.12.11 - 19:15:32 »

Om man vill ha tips på vad man kan använda bikarbonat till så bara måste ni läsa Britt-Marie var här av Fredrik Backman.

Helt underbar tycker jag!  :inlove:

Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #18 skrivet: 2014.12.11 - 19:49:45 »

Jag lyssnade på den boken på Storytel. Mycket inspirerande!  :flirting: Även om jag tycker att Britt-Marie överdrev lite kanske. Att sitta och intesova en hel natt bara för att soffan var täckt med bikarbonat kändes sådär friskt...

Nu har jag ju faktiskt kört bikarbonathårtvätt i drygt två veckor. Hårbotten känns torr och kliig. Men det äckliga gegget i hårbotten är borta. Förra veckan tvättade jag bara två gånger. Körde på enbart varmt vatten emellan. Och så har jag skaffat en borste med svinborst för att fördela ut sebumet i håret. Den river gött i hårbotten även om Mynlen inte tycker att jag ska göra så. Det går inte att låta bli. Det kliar för mycket ännu. Jag provar någon vecka till. Om inte klådan har gett med sig då får det vara. Då måste jag hitta något annat.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.12.11 - 20:54:48 »

förstår dig! det är bäst att låta bli men om det inte går så går det inte. Svinborste  är bra sägs det....

Jag kom på att jag ett tag använde denorex shampoo, det hjälpte bra mot svedan och klådan! Luktar tjära och menthol...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014.12.11 - 22:57:12 »

Vad gör Britt-Mari med bikarbonaten? :goggle:

Apropå det där med toan vi pratade om förut, men kan blanda såpa och ättika också. Det blir rätt bra. Alltså hälla i både och, du behöver inte blanda innan.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #21 skrivet: 2014.12.13 - 15:22:03 »

Ett tips angående äppelcidervinägern! Använd citronsaft istället.  :whink:

Mitt hår börjar lätt lukta av ÄCV om jag är ute i fuktig luft eller om det blir lite blött om det regnar. Mindre kul att gå omkring med sån lukt i håret bland folk.  :lol:

Fast jag kanske inte sköljde håret tillräckligt läge efter vinägern.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2014.12.13 - 17:24:05 »

Men häll i lite olivolja också så kommer du ju att lukta som en fräsch sallad!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #23 skrivet: 2014.12.13 - 19:20:43 »

Men häll i lite olivolja också så kommer du ju att lukta som en fräsch sallad!  :biggrin1:

 :lulz:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2014.12.14 - 10:11:55 »

-bikarbonatklag- Och så ska man göra pepparkaksdeg och upptäcker man inte har bikarbonat kvar.. och det finns inte att köpa i vanliga affärer. Suck. blir säkert inte förrän på tisdag jag kan gå vidare, och till dess sockrar nog sirapsblandningen sig. :( Eftersom jag redan blandat i smöret vet jag inte om det är så smart att värma igen. Vi får se hur det blir!
-bikarbonatklag slut-
Loggat



Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #25 skrivet: 2014.12.14 - 17:56:14 »

Men häll i lite olivolja också så kommer du ju att lukta som en fräsch sallad!  :biggrin1:

Jag tänker inte prova.  :lol:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #26 skrivet: 2014.12.15 - 14:55:37 »

-bikarbonatklag- Och så ska man göra pepparkaksdeg och upptäcker man inte har bikarbonat kvar.. och det finns inte att köpa i vanliga affärer. Suck. blir säkert inte förrän på tisdag jag kan gå vidare, och till dess sockrar nog sirapsblandningen sig. :( Eftersom jag redan blandat i smöret vet jag inte om det är så smart att värma igen. Vi får se hur det blir!
-bikarbonatklag slut-

Innan jag fattade vad det stod!  :lmao: Ställ hela klabbet i kylen så går det nog bra att värma det försiktigt i vattenbad sen när bikarbonatet har återuppstått. Det tror i af jag.

Citron i håret! Men för skjutton! Det vill jag prova! Har du testat det själv? Jag kan gissa att det kan ha en lätt blekande effekt om man har för mycket, eftersom det är ett beprövat (men kanske inte rekommenderat) sätt att bleka håret. I  med citron och sen sitta i solen med skallen. Men citron och honung, som är lite mjukande för håret. Det kanske är da skit!

Olivolja är kanske gott. (fast det tycker faktiskt inte jag) Det kan jag inte ha i håret. Det färgar mitt vita hår så det blir gult.  Annars är det en bra variant att göra inpackning. Men kokosolja är bättre.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2014.12.15 - 19:29:01 »

hittade något som förmodligen är bikarbonat det ska jag testa sen :)

ang olivolja. jag tyckte inte heller det var gott förr fattade inte detta prat om olivolja. Men sen jag fick förmånen att smaka på RIKTIG god olivolja är jag frälst. Har inget att göra med olivolja man kan köpa i vanliga matvaruhadeln som eeh vad heter dom märken nu..  Men riktig extra vierge.. smakar som en solig sommardag. Jag lovar. Jag har nu en flaska på 1 liter som kostar 8 euro, (80-100 kronor) men den är suverän på sallad. Med litet balsamvinänger och flingsalt... mmm

kokosolja fungerar också bra men ta LITET och "bre" ut det över håret i lång tid. tar du för mycket får du nästan inte bort det ur håret.. Sari har testat det :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2014.12.15 - 20:11:29 »

När jag körde kokosolja tog jag en klick i första schamponeringen och sen en schamponering till utan olja. Av just den anledning Mynlis nämner. Men det var ju med riktigt schampoo då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2014.12.16 - 05:39:22 »

Sari har långt hår, en tsk max var det... 
Loggat



Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544