Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 23:24:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Reflexkoppel sökes  (läst 16373 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.11.17 - 05:56:05 »

Och jag var trött..  så kan man också läsa det. Aha! :) bra att veta!

Det var ganska roligt, jag var där inte så länge. Men kille jag mejlat med i säkert 6 år om västarna hade jag inte träffat på riktigt än. Så han utbrast: Är DU Ewa? jag trodde du var mycket äldre, du är ju bara 20 *FLIN* kändes ganska kul!.

Det var först en demonstration av en av hundarna, verkligen en av bästa jag sett. Men i publiken satt ju en hel del signalhundar också.  Så när ett demonstrationsljud gjordes blev alla hundar uppspelta.  Iofs får dom inte skälla om det är ett ljud men med så många tillsammas blir det nog litet svårare att signalera rätt.

3 västar ska sys denna vecka!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2014.11.17 - 07:42:24 »

Vad kul! Både västarna och komplimangen.

Men du, skulle inte en sån där signalhund vara något för dig? Du gillar ju hundar. Jag antar att de är "gratis", som här?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2014.11.17 - 14:03:50 »

nja inte helt gratis såklart men till en stor del.

jo jag stod på väntlistan för ööh 8 år sen eller så, när jag började sy västarna. jag skulle få en dalmatiner, och hundvalpen var vald av tränaren (f.ö. en döv kille, fast han är inte med nu längre). Sen visade det sig att just den valpen var... Döv.  Sen har jag pratat mycket med andra som hade en signalhund men vill man ha en måste man spendera ganska mycket tid med den också, den behöver ha litet träning varje dag. Och det orkade jag inte med då, 3 barn, ensamstående mamma och en hund som kostar tid och ork.

Kanske om Linnea inte bor med mig längre. Men även då, hunden borde få följa med till jobbet och det går tyvärr inte med jobbet jag har nu. Kanske om jag tjatar men jag behöver inte hunden för att utföra mitt jobb.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014.11.17 - 15:46:31 »

Vad tråkigt. Hoppas på att du kan ha en så småningom ändå.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.12.18 - 00:08:39 »

Mynlis, var köper man såna där reflexresårband? Hittar inte. Alternativt nån slags kardborrband med reflex på, men det ska vara rejäl reflex och inte bara en liten bit.

Jag köpte ett par såna där styva reflexband, såna där som själva virar sig kring armen. Som jag trodde satt de inte så bra och jag har dessutom redan tappat den ena. Jättekonstigt, för jag måste ha tappat dem i huset. Satt på jackan när jag satt på mig den och när jag satt mig på cykeln var en borta. Kollade överallt där jag varit, men icke. Nu har jag ivf vant mig vid att ha reflexer på armarna och tycker nog det är bra, men jag vill ha resår som sitter kvar!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014.12.18 - 15:59:28 »

reflexRESÅRband vet jag inget om.  Vad menar du med rejält och inte en liten bit.. bredden eller längden?

ja dom styva grejerna är inget att ha det håller jag med om.

http://www.textilpresentia.se/sybehor/reflexband

billigt är det inte tyvärr.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2014.12.18 - 19:09:13 »

Jo, ibland sätter på en smal liten reflex bara på en bit av bandet så reflexen måste vara vriden åt rätt håll för att synas. Har så på ett par kardborrband som jag köpte för att hålla in byxorna. funkar ju för det, men reflexen har jag inte stor glädje av. Och de är för korta för att alternera som armband ivf (tjock fluffig vinterjacka).

Det kanske inte finns färdiga såna resårreflexer. Är det svårt att sy själv? Jag menar så det inte bubblar sig och veckar sig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2014.12.19 - 18:30:09 »

Vad jag skulle göra då är : Sy ett band med reflex och ha i en bit med resår. Inte resår helt runtom och ingen reflex på resåret. Det skulle inte bli vackert och hålla sig fint.  Typ om omkretsen till armen är typ.. 40 cm skulle jag ta en bit reflex på 35 cm och ha en bit resår på 5 cm mellan. Ska du ha det runt armen är det ju att ha resåret så det sitter under armen, mot kroppen.  där kommer ändå inte så ofta ljus...  Om du mäter rätt då borde dom sitta kvar även när du tar av dig jackan och tar på igen.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2014.12.20 - 04:58:04 »

Jag förstår. Men då måste man ju ha flera. Typ ett par för barärmat och tunn jacka och ett par för tjock jacka. Men var köper man själva reflexerna då? Har sybehörsbutiker sånt?

Beställde ny kedja precis, från en stor engelsk cykelsajt. De hade en enda reflex, och det var samma typ som den jag tappade bort, även om inte samma märke. De såldes styckvis, så jag köpte nästan en för att komplettera den jag har men så insåg jag att det nog inte var så smart. Dåligt med så klent utbud, tycker jag. Synd, för jag var redan uppe i fri frakt.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2014.12.20 - 09:40:59 »

fråga i sybehörsaffär, dom kanske har. Det jag använder till hundvästarna är ganska tunt, det måste syst på kraftigare band.

Det du kanske kan göra är  ett band med kardborr, och en slags ögla.  så du kan dra åt den som du vill . Få se om jag kan förklara. Jag har en "armbågsgrej" när jag har ont i armbågen som är konstruerad så kan  ta ett kort om du vill.

Banddet är med en plast ögla i ena sidan, (kvadratisk plastögla) och på andra sidan är den tillräckligt lång   att kunnas trä genom den där öglan. Har vassa kardborret på spetsen (ca 2 cm ungefär) och mjuka delen på en längre bit så att man kan justera.  På utsidan av "spetsen" sitter också reflex så att det blir mycket reflex som syns,  och på bandet också såklart.  För komfort det kanske kan sys en bit resår i också. förslag mellan bandet och öglan.

Säg till om du vill ha kort men då mejlar jag dig den när jag hinner och får du lägga ut. Flytten är i morgon så jag har inte tid att fiffla med bilden för att få den mindre. 
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2014.12.20 - 09:42:01 »

förresten finns det olika kvaliteer i dom där "självrundade" reflexer.  Men jag gillar dom inte heller.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2014.12.20 - 09:50:28 »

Mina var Shimano... Ändå var de flärpiga. Nä, jag köpte inte Shimano för att flasha. De var på rea på en sajt och dessutom fraktfritt, billigaste jag fick tag på. Fast de var rätt snygga. Gula med Shimano i blått.  :biggrin1:

Fattar hurdana band du menar. Men då ska man hitta såna också. Det är det som gör att det är enklare att köpa färdigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2014.12.20 - 10:02:52 »

Om jag inte var i flytttagen skulle jag sy såna för dig. Ganska enkelt men då måste man ha "Halva sakerna" hemma. Jag har sånt band, klipper av gamla väskor och sånt.

Jag har förresten börjat tro att den där kopplet du visade kanske är värt priset ändå. Eftersom reflexband är ganska dyrt också.

Shimano säger inget för dom där grejerna. Dom köper ju hos en storhandlare som trycker reklam och var dom har köpt originalet....
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2014.12.20 - 10:05:48 »

Jo, det är klart. Men det borde ändå vara hyfsad kvalité.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2014.12.20 - 11:14:33 »

håller jag med om. Men det var det alltså inte...  bläh!
mejla o klaga, du kanske får en ny gratis :)
Loggat



Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544