Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 04:49:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förvirrad av amazon och lite skrockfull  (läst 1974 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.10.04 - 14:52:44 »

Jag har haft en turperiod ett tag. Allt har funkat, jag har fått gratisgrejer o.s.v. Bara småsaker, men sånt man blir glad av. :nod-yes:

Men sen vände det. Det började med att jag skulle köpa två engelska böcker. Den ena var billigare på Bokus, den andra på Amazon, så jag beställde från båda ställena.

Omedelbart efter att jag beställt hittade jag Amazonboken sådär 60-70 spänn billigare på en annan engelsk sajt. Skyndade tillbaks till Amazon för att avbeställa. Det brukar man kunna göra jättelänge, ända tills paketet verkligen går iväg, även om det är Marketplace som nu. Nähä, ordern var under "processing" 2 minuter efter att jag lagt den, mitt i natten. Jag var tvungen att fylla i ett formulär och be dem upphäva köpet och förklara varför (ljög ihop nåt om dubbelköp). Fick aldrig något svar, men några dagar senare fick jag mail från Amazon om att paketet hade skickats. OK, sånt får man ta.

Jaha, när jag var klar med att klaga min nöd för Amazon hade jag fått ett rabatterbjudande från Bokus. 10% i 72 timmar. Pilar dit för att avbeställa den ordern så jag skulle kunna beställa på nytt med rabatt. Det var givetvis också försent. Ruskigt vad de är aktiva mitt i natten på de där ställena. :goggle:

Sen i onsdags gick jag ifrån min praktiska hopfällbara svampväska halvfull med rödgul trumpet i skogen och hittade den inte.  :sadsad:
Det är inte första gången det händer, men jag har alltid hittat den förut. Har med den som extra. Väger ingenting och det är skönt att ställa ifrån sig ryggan och korgen och plocka av ett område med bara den lilla tygkassen att bära på. Men när man går omkring med korgen och sätter ner den för att plocka nån liten svamp är det lätt att glömma att man nu har två saker att bära på när man går iväg igen eftersom man började turen med bara en...

Nå, det med kassen löste sig, för jag hittade den för bara en hundring på shopping4net, så jag beställde en ny. Och mer är den faktiskt inte värd. Den klämmer sköra svampar och kommer med en slö och värdelös svampkniv, så jag hade inte velat betala fullpris (en 250:-) en gång till.

Nu till det förvirrande. Gick in på banken för att kolla en annan sak. Där hittade jag en återbetlning från Amazon. Det måste vara boken. Hade fått tillbaks 303,88 och betalade 316.32. Det stämmer säkert med olika kurser och bankens avgifter.

Så nu är frågan, har de gjort ett misstag och jag kommer att få boken också? Det vore ju finemang. Det är bara det att de uppskattar leveransdatum till 7 - 16 oktober så jag måste vänta till kanske den 20:e innan jag törs beställa igen. Och jag som ville ha boken NU!  :worried:   
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014.10.04 - 23:42:34 »

Alltså, det var visst jag som var mest förvirrad i mig själv. Jag hade faktiskt fått svar, men avsändaren var så spammig så jag la inte märke till det. 1½ timme efter att de meddelade att boken var skickad så krediterade de pengarna och mailade att de gjort så. Får väl anta att de hann nappa tillbaks boken från den utgående posten då. Chansade på det och beställde på det andra stället. Får jag två har jag ju ivf inte förlorat något, bara underlåtit att spara. :lol:

Nu får det vara slutshoppat på nätet ett tag. Det blir för rörigt att ha många saker på gång samtidigt. Min hemulhjärna pallar inte. Ingen hjärnkoll här inte. :shake_head:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014.10.05 - 10:05:44 »

oj vilken historia. Vi får se hur det bli. Glöm inte att meddela, det är ju ganska spännande nu!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.10.05 - 13:57:52 »

Var så klart skitdumt att beställa innan jag är säker, men jag blir så när jag är inställd på något. Ville ju inte skriva och fråga heller, så de skulle upptäcka sitt eventuella misstag.  Fast jag tror att jag lätt kan sälja boken om det blir dubbelt. Kan ju sätta ett bra pris då jag inte betalat något. I Sverige är den jättedyr.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 22 databasfrågor.