Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 15:04:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Someone is a little full of himself  (läst 116947 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #180 skrivet: 2019.05.27 - 06:34:00 »

Men om du skriver in hela sökvägen med tag och allting, får du inte upp nåt då?
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #181 skrivet: 2019.05.27 - 09:44:27 »

Jo, tamefan! Efter lång väntan får jag faktiskt det. Men blog-mappen innehåller ju bara tomma mappar. Det måste vara nåt trix med mod_rewrite som döljer var filerna egentligen är. För DÄR är de inte.

Hela servern måste vara sjuk. Tar ju flera minuter innan hemsidan laddas också.
http://livinlavidalowcarb.com/
Han kanske är/var stor nog för att köra på en egen server som har fuckat upp.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #182 skrivet: 2019.05.27 - 12:48:05 »

Nej, det verkar tvärtom ligga jättemånga sajter på samma server (om man kan lite på spionverktygen) och de funkar.

Men titta här då! Nu botar han cancer också. Varför berättar ingen sånt här för mig längre?  :ninja:


* ketocure.jpg (90.32 KB, 392x488 - visat 277 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #183 skrivet: 2019.05.27 - 12:49:01 »

Och på omslagsbilden var det ju knappast HF...  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #184 skrivet: 2019.05.27 - 20:45:28 »

 :max-shock: Men oj oj oj, kan man inte bli stämt för sånt där i USA.
Inte ens i Sverige får man ju komma med såna där påståenden.  :shake_head:
Även om man inte blir stämd just.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2019.05.28 - 02:50:44 »

Det kan vara förlaget som ligger bakom. Om man bildgooglar boktiteln finns två omslag. Det vanligaste har inte den där blurben om cancer.

Svårt sånt där. Egentligen påstår de ju inte att keto botar cancer. Inte rakt ut.

Vad står D.O. för? Doctor of Osteopathic Medicine var det troligaste jag hittade. Osteopati är tydligen erkänt i USA. Om jag fattar det rätt har en D.O. läkarutbildning + osteopati. Här finns ingen legitimation och vem som helst kan nog kalla sig osteopat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #186 skrivet: 2019.05.28 - 06:38:14 »

Jag tror osteopat är samma som en kiropraktor i Sverige om jag inte minns helt fel.
Fast numera är det väl en egen utbildning i Sverige.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #187 skrivet: 2019.05.28 - 07:24:10 »

Inte enligt Wikipedia. Enligt samma källa finns varken legitimation eller formall utbildning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Osteopati_(alternativmedicin)#Titulatur_och_yrkeslegitimation
Verkar inte vara samma sak som kiropraktik heller, som väl är mer etablerat här, kan studeras på högskola o.s.v.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #188 skrivet: 2019.05.30 - 07:45:52 »

Jag såg förresten TT på stan igår iklädd i en hoodie och av allt att döma har han inte gått ner i vikt.
Jag läser i princip inte hans blogg heller numera men kunde inte låta bli att kolla några inlägg igår men han verkar inte uppdatera vikten längre.

Jag säger det verkligen inte för att håna honom för jag har lika stora problem att gå ner i vikt själv men jag är fascinerad av att man kan hålla fast vid något så länge när det uppenbarligen inte fungerar.

 :pippi:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #189 skrivet: 2019.05.30 - 08:50:41 »

Har han någonsin redovisat vikten? Började iofs kolla hans blogg sent.

Konceptet funkade ju för honom vad gäller att gå ner. Men han måste ju inse att han måste äta mindre nu. Hans uppskattning både av vad han tar in och sin förbränning måste ju vara helt åt skogen. Och underskattar han inte intaget jättemycket måste han ha otroligt låg förbränning för en man i hans ålder.

Nåt annat jag reagerat på är att det är mycket fleromättat och rätt mycket processat som slinker ner. Han lever inte direkt efter boken.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #190 skrivet: 2019.05.30 - 14:11:45 »

Jo han redovisade varje söndag relativt långt efter att han gått ner halva vikten.
Men då låg han och guppade nära sin lägsta vikt. Kommer du inte ihåg att fetsmart gjorde en graf över hans kaloriuppskattningar och hans viktredovisningar?
Fast tyvärr la han väl aldrig resultatet här på forumet?

Jag hade tänkt skriva att jag tror han har svårt att gå under 90 men sen kollade jag och hans lägsta vikt är tydligen 83 och jag har svårt att tro att bara plus 7 kilo skulle ge den rondören han har nu. Men å andra sidan är det svårt att avgöra vid ett snabbt ögonkast och han har både stort skägg och bylsig tröja på sig.  Skulle försöka hitta en senare bild också men nu verkar hans sida helt packat ihop

Bild från Expressen när han precis hade gått ner


Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #191 skrivet: 2019.05.30 - 15:39:25 »

Där ser han ju smärt ut! Vad vägde han då?

Jo, jag minns fetsmarts graf, men själv har jag inte sett några siffror mer än nån enstaka gång.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #192 skrivet: 2019.05.30 - 22:47:03 »

Senaste bilderna från hans blogg

Kommer inte ihåg datum men man ser inte mycket av honom själv


5 december - inte mycket som syns här heller


16 november


Och här från den 14 november syns det rätt så bra
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #193 skrivet: 2019.05.30 - 22:53:47 »

Men nu när jag bläddrade igenom en massa inlägg bakåt så hittade jag faktiskt ett inlägg från i november där han faktiskt skriver om sin viktuppgång.

Citat
Jag lovade i en kommentar tidigare att visa viktkurvan. Vikten har faktiskt gått helt åt fel håll sedan i somras. De platta mot slutet är först New York och sedan Mallorca. Där hade jag inte tillgång till våg.

Ökningen har ökat så jag ligger nu en bit över 100kg. Så tresiffrigt igen. Vad beror detta på då? Bra fråga… Jag har pratat med en del kloka människor både via mail men också under konferensen på Mallorca. Själv tror jag det är en kombination av en del saker.

Jag har ätit lite mer än tidigare har jag en känsla av. Jag har hållit uppe fettnivån trots att det kanske inte är nödvändigt när man nått någon form av normalvikt. Jag har även druckit en hel del Cola Zero under den varma sommaren. Jag har dessutom druckit mycket mineralvatten. Vidare tror jag att jag varit ganska stressad inför maratonloppet och de gånger jag varit ute och sprungit har det varit för att jag ”varit tvungen” och inte för jag velat. Det tror jag stressat kroppen en del. Veckorna innan loppet var jag ganska stressad och besviken på mig själv för att vikten gått åt fel håll och att jag inte tränat som jag borde. Men nu när det är avklarat känner jag mig lugnare igen.

Vad ska jag göra nu då? Planen är att helt sluta med Cola Zero (igen) och försöka mer eller mindre nolla kolhydraterna och justera intagen lite så jag kanske ligger på 60% fett och 40% protein. Nu i det närmaste ska jag kickstarta med att fasta fram till onsdag eller torsdag tänkte jag. Bara dricka vatten och kaffe. Sen dra igång med min nya fördelning. Jag ska inte springa så långt jag gjort tidigare utan försöka promenera 3-5KM några dagar i veckan och kanske springa 3-4km då och då men inget ”tvingande”.

Vi får se hur det går. Jag har ju lyckats ”tappa” tidigare så det ska nog gå bra nu också.



Hela inlägget finns här
http://www.tommytappar.se/?p=15065
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #194 skrivet: 2019.05.31 - 08:13:32 »

Wow. Du har verkligen grottat ner dig.  :clapping:

Just ja. Jag minns att han rapporterade tidigare också när han vägde runt 95. Minns att jag sa att vi vägde ungefär lika mycket och åt ungefär lika mycket men han är längre, yngre och man och att det var konstigt.

Tråkigt när det inte håller. Jag vet ju ivf varför jag gick upp Jag slutade röra mig och åt lika mycket ändå, senare mera ändå. Hade dessutom, åtminstone i början, hm, giltigt förfall. Han verkar inte riktigt ha snurr på varför det hänt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544