Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:51:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 11   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bookias icke sammanhängande språkliga uppkastningar  (läst 77896 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2008.04.02 - 14:13:15 »

Jag har lekt med tanken att föra en dagbok. Få lite tips, skäll och konstruktiv kritik från folk som med andra ögon kan upptäcka var jag gör fel.

Som jag nämnde i en annan tråd så har jag gått upp 15kg sedan jag började med LCHF. Det är den enda nackdelen med kosten. Dock så har jag belönats med desto fler fördelar vilket gör att jag fortfarande är LCHFare.

Så jag ville bara kolla om intresset finns? Dumt att hålla på och skriva när ingen läser.

Varning utfärdas, jag kan INTE skriva bra så det blir inga bra skrivna inlägg i så fall.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.04.03 - 00:09:43 »

Ni ämnar regurgitera?  :goggle:

Kul att nån mer skriver här! Den här sektionen verkar ju inte så poppis annars. :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.04.03 - 20:08:55 »

Välkommen till dagboksavdelningen  Bookia  :wave:!

Det känns stundtals lite ensamt här ....

15 kg upp, och det är precis det som jag har gått ner ( njaa, just nu plussar jag 2-3 kg till det, ,men jobbar på det)
Märkligt fenomen, vill du göra något åt det, alltså vill du gå ner ?
var du under/normal / överviktig innan ?

Du har säkert resonerat kring det redan med andra, har du hittat någon förklaring ?
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #3 skrivet: 2008.04.03 - 21:41:57 »

Jag var överviktig redan när jag började med LCHF. Vägde runt 75kg, och jag ville gärna gå ner ca 10. Även 65kg är räknas som övervik för någon av min längd (160cm) men jag trivs med lite hull. Jag har aldrig trivts med att vara riktigt smal.

Jag vill absolut gå ner, min knän klarar inte av det. Men jag nöjer mig med att gå ner till 70kg. Har vant mig med att vara rund nu.   :cool:

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga. Funderar på att köra en långvarig fakir, men känner mig tveksam till om jag kommer stå ut med det.  :bang_head:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #4 skrivet: 2008.04.04 - 22:54:48 »

För mig verkar lite variation och ryckningar göra susen.
jag har läst på de finska LCHF-sidor om en variat, då man fastar och äter LCHF varierad.
Typ: fastar från måndag kl 12.00 till tisdag kl 12.00 och sedan äter LCHF från tisdag 12.01 till onsdag 12.00 för att sedan fasta igen ett dygn.
Skulle det vara något du känner för att testa ?
Jag kan inget om metoden och kan inte heller grunder till det, men ville bara nämna för dig ...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2008.04.05 - 08:43:21 »

Men DÖR man inte då?  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #6 skrivet: 2008.04.05 - 10:25:35 »

Det verkar vara många som håller på med detta och de verkar vara helt levande  :blink:.
Man dricker naturligtvis under fastan, och när man lägger perioden från mitten av dagen till mitten av nästa dag får man äta ändå varje dag ...

Om någon är nyfiken kan jag försöka hitta någon info om det , kanske på engelska ...
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #7 skrivet: 2008.04.05 - 10:27:33 »

Ja tack!  :bg:

Jag känner mig lite smått desperat här. Måste gå ner i vikt innan mina knän är helt söndertrasade. De ska ju hålla i par decennier till.  :neutral:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2008.04.05 - 10:53:57 »

Är det inte det som kallas Intermittent Fasting eller liknande? The Worrior Diet är väl en variant av det. Då äter man på kvällen, tror jag. Det var någon här som höll på med de förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #9 skrivet: 2008.04.05 - 11:06:46 »

Har googlat och hittat detta.

Låter som något för mig. När jag käkade SLV så gillade jag känslan att vara hungrig, det jag inte förstod då var ju att det jag gillade var ketosen och att känna mig hög, då jag kunde hålla igång i en hel dag, oftast fler, utan att äta någonting. Så detta borde passa mig.

Ska testa. Tack för tipset.  :thumbsup:

BTW....Hemul, vad är dessa 'smörklickar' som man tilldelas och stjärnor under ens nick?  :blink:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2008.04.05 - 11:32:20 »

Se där. En variant till. Jag tyckte det här var intressant.
"If primates don’t get enough cholesterol, they can actually become violent."
(Om primater inte får tillräckligt mycket kolesterol kan de faktiskt bli våldsamma)
Kan förklara ett samhällsproblem, kanske.

Citat
BTW....Hemul, vad är dessa 'smörklickar' som man tilldelas och stjärnor under ens nick?  :blink:
Det är det där vanliga alla forum har nu. Stjärnorna får man efter antal inlägg och smörklickarna är vår version av vad som brukar kallas "Karma".  :tongue:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2008.04.05 - 18:22:48 »

Kan du vara vänlig och förklara för en oförstående vad du menar med "Karma"
 :bang_head: :wave: :so_mad: :pippi:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2008.04.05 - 18:38:27 »

Det är ett slags poängsystem. Medlemmarna ger varandra ris eller ros. Vi bestämde att det fick vara kvar som en kul grej. Tror ingen här tar det på allvar, så då är det ju inte så farligt.

Karma hette det från början. Tror de flesta forumprogram kallar det så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2008.04.06 - 13:39:29 »

Så där jag nu fick du en till för svaret :wave: :flirting:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2008.04.06 - 13:56:37 »

Men igår försvann det en. Det var väl också du.  :angrywife: :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 ... 11   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544