Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 01:15:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bookias icke sammanhängande språkliga uppkastningar  (läst 79689 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2008.11.17 - 16:38:11 »

Låter både gott och nyttigt.  :clapping:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #46 skrivet: 2008.11.17 - 16:46:17 »

Visst gör  det det.  :yay:
Och det smakar mumma.  :thumbsup:
Pojkvännen meddelar att jag inte snarkade alls inatt, så jag har redan fått lite förbättringar.  :w00t:
Bara att tuffa på vidare.  :cheers:

Citat
Frukost: Äggröra på 3 ägg, ca 50gr ost och 30gr smör, därtill ca 30gr majonnäs

Lunch: 1 portion köttfärssås

Middag:1 portion köttfärssås
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2008.11.17 - 18:00:22 »

 :clapping:

 :thumbsup:

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #48 skrivet: 2008.11.17 - 21:17:50 »

Bra jobbat Bookia!  :clapping:

Kämpa vidare, så ska du se att resultatet blir ännu bätre.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #49 skrivet: 2008.11.18 - 19:07:24 »

 :clapping:, du håller linjen BRA!
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #50 skrivet: 2008.11.18 - 19:38:24 »

Tackar tackar.  :worshippy:

Vägde mig imorse, vågen stannade på 95,2 kg, så det rör sig äntligen åt rätt håll.  :yay:  :w00t:


Citat
Frukost: Äggröra på 3 ägg, 50gr kycklinghjärtan, 30gr smör och 100g grönsaker

Lunch: 1 portion köttfärssås, 50gr grönsaker

Middag: Äggmjölk (1 ägg, 35gr smör, 3dl vatten, 1msk kakao, 1krm vaniljpulver, knivsudd stevia)
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #51 skrivet: 2008.11.19 - 07:45:39 »

Det blir lång dag på skolan idag. Både lunch och middag ska ätas där.   :blink:

Citat
Frukost: Äggröra på 2 ägg, 30gr smör och 115gr regnbågsfilé (förpackningen sa att det ska väga 125 gram :sad:)

Lunch: 1 portion köttfärssås, 50gr grönsaker

Middag: 1 portion kokt kyckling, 30g majonnäs
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2008.11.19 - 08:03:36 »

Just testing.  :tongue:

What did I do to be so black and blue?  :cry:

 :lick: :laugh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #53 skrivet: 2008.11.20 - 10:12:25 »

Fantasin tryter, och det är ont om tid med så maten är nästan samma som igår.  :look_down:

Citat
Frukost: Äggröra på 2 ägg, 35gr smör och 116gr regnbågsfilé (jävla lurendrejare)

Lunch: 1 portion köttfärssås, 50gr grönsaker

Middag: 1 portion kokt kyckling, 30g majonnäs
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #54 skrivet: 2008.11.21 - 19:02:31 »

Känner du dig hungrig ?
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #55 skrivet: 2008.11.21 - 19:51:26 »

Jo, av och till, men inte på långa vägar lika illa som det kändes i början. Man vänjer sig vid hungern. Ska väga mig om ett par dagar igen, hoppas jag har gått ner några hekton till då.  :smile:

Citat
Frukost: Äggröra på 3 ägg, 30gr smör och 50gr kycklinghjärtan

Lunch: 1 hamburgare, 30gr majonnäs, 30g smör, 50gr grönsaker

Middag: en kopp rooibos te (det blev sen frukost och sen lunch så det får räcka)
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #56 skrivet: 2008.11.22 - 16:11:32 »

Håller katten sällskap idag och då det blir sovmorgnar, sen frukost och lunch och ingen middag.

Citat
Frukost: Äggröra på 3 ägg, 30gr smör och 4 knaperstekta avvattnade baconskivor

Lunch: Varm choklad (äggmjölk på 2 omega-3 ägg, 2msk kakao, 2krm vaniljpulver, knivsudd stevia, 55g smör)

Middag: troligtvis inget
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #57 skrivet: 2008.11.22 - 17:28:56 »

varm choklad lätt intressant ... ett par frågor:
vispar du ihop allt och värmer upp ?
..Är det gott, jag menar, tror du att en 10-åring skulle tycka om det utan någon somhälst socker ?
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #58 skrivet: 2008.11.22 - 17:39:17 »

Tja, tveksamt att en 10åring skulle uppskata stevia, den kräver lite tillvänjing. Men köp Sukrin och ha 0,5-1msk av det i chokladen så kommer det nog gå bra.
Med lite sötning och så länge det är varmt lär nog den här äggmjölksvarmchokladen falla vem som helst på läppen, tror jag.  :flirting:
Jag är en sån person som föredrar skarp kakaosmak, med en aning bitterhet kvar. Så jag älskar supermörka chokladkakor av hög kvalité och jag föredrar min varm choklad stark och inte så söt. Så som jag gör den för mig, anar man bara stevian, den blir lite som en brytning.
Vanligtvis brukar jag ha i en skvätt rom i, men jag ska ju hålla mig kolhydratstrikt och helvit så romen får stå kvar i skåpet.  :whistle:

Jag gör så att jag kokar upp smör med vaniljpulver och stevia, sen häller jag i en skvätt kokande vatten (jag kokar upp det i vattenkokare) och låter det sjuda medan jag knäcker ägg(en) i en hög tillbringare (fick en när jag köpte stavmixern). Sen häller jag på kokande vatten och mixar äggen med stavmixern, därefter häller jag på chokladblandningen och mixar lite till. Klart att drickas.  :lol:

varm choklad lätt intressant ... ett par frågor:
vispar du ihop allt och värmer upp ?
..Är det gott, jag menar, tror du att en 10-åring skulle tycka om det utan någon somhälst socker ?
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #59 skrivet: 2008.11.23 - 17:56:20 »

Vågen visade imorse 93,6kg.  :yay:  (när jag började på denna strikta kur vägde jag alltså 98,3kg, som är det mesta jag någonsin har vägt)

Citat
Frukost: 2 kokta ägg, ca 1msk idalindas leverpastej

Lunch: 16 st hemgjorda köttbullar (kött, kryddor och finhackad lök), brunsås (som pojkvännen gjorde på stekskyn, kryddade och hade i 1msk creme fraiche), 100gr grönsaker stekta i mycket smör, 1msk sockerfri lingonsylt från Önos

Middag: troligtvis inget
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544