Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 00:23:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bookias icke sammanhängande språkliga uppkastningar  (läst 79514 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #105 skrivet: 2010.03.18 - 18:40:07 »

tjaha, servern åt upp min tidigare inlägg.
men jag undrade ungefär samma sak , om du tror att candidan och allt det där skulle hänga samman med PCOS ?

Det är inte helt otänkbart. En frisk kropp behöver frisk hormoncykel. Är den defekt blir det lätt dominoeffekt av det hela. Jag har varit fri från svamp rätt länge nu (\o/), men jag har slarvat så mkt med maten. Lite kladdkaka här, lite hembakad pasta där, lite fika här, lite kokt ris där.  :sad:
Det räcker att jag tänker på hur gärna jag skulle vilja äta en kaka, för att extra par kilo ska bosätta sig permanent på valfri del av kroppen. Det mesta har dock senaste par åren lagt sig på magen. Så nu har jag mamma-mage. Sån där som många kvinnor som fött barn har kvar.  :sad:

Jag har jättesvårt med sötsuget, som stillas endast när jag äter alla typer av kolhydrater. Nu förstår jag att det är en typisk symptom av PCOS. Jag har hemska humörsvängingar när det närmar sig ägglossning. Inget aggressivt, utan jag blir mest jätteledsen och blir paranoid a la alla-hatar-mig-och-jorden-kommer-gå-under-imorgon-typen. Väldigt jobbigt, inte minst för pojkvännen som börjar bli trött på att trösta mig när jag för femitoelfte gången bölar eftersom jag är övertygad att han ska lämna mig. Det mest bisarra är att jag, längst in, vet att jag är paranoid, tänker helt orimligt och borde tagga ner. Men jag förmår inte, utan paranoian galopperar vidare. Skitjobbigt. Par dagar senare är jag mig normala själv igen.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #106 skrivet: 2010.03.18 - 19:13:52 »

Men kan du bli bättte då? P-piller lindrar väl bara symptomen, tänker jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #107 skrivet: 2010.03.18 - 19:59:53 »

Men kan du bli bättte då? P-piller lindrar väl bara symptomen, tänker jag.

Ah jo, jag har noll och intet intresse av att börja käka Cerazette. Istället funderar jag att börja med denna kräm. Läs berättelsen längst ner på den där sidan. Läs gärna all info på hela hemsidan.

Jag håller på och mejlar med Sylvia just nu. Det lutar åt en beställning å det snaraste.  :lol:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #108 skrivet: 2010.03.18 - 20:18:43 »

Nej men vad intressant att någon har redan gjort samma resa och verkar må bra.
Jag förstår verkligen att du är intresserad av salvan !
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #109 skrivet: 2010.03.18 - 20:21:50 »

Finns det inte progesteronsalva man kan få utskriven?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #110 skrivet: 2010.03.18 - 20:23:47 »

Finns det inte progesteronsalva man kan få utskriven?

Gör det säkert, men troligtvis innehåller det samma sak som cerazette. Syntetisk gestagen framställd ur hästurin.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #111 skrivet: 2010.03.18 - 21:45:36 »

 :flowers:

jag har inga ord ikväll

Men en blomma och omtanke

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #112 skrivet: 2010.03.18 - 21:46:41 »

Gör det säkert, men troligtvis innehåller det samma sak som cerazette. Syntetisk gestagen framställd ur hästurin.

Aha, jag förstår.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #113 skrivet: 2010.03.18 - 22:25:38 »

:flowers:

jag har inga ord ikväll

Men en blomma och omtanke


Tack Fjällmor, vad underbar du är.  :inlove:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #114 skrivet: 2010.03.19 - 00:10:23 »

Jaså! Hon är underbar, hon!  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #115 skrivet: 2010.04.29 - 13:35:59 »

Jag verkar ha fått diabetes!  :cry:

Hur i helvete får man diabetes när man redan äter LCHF sedan flera år tillbaka.  :cry:

Gick till VC eftersom jag har känt tryck över njurarna senaste par dagar och jag är smått livrädd att UVIn ska vandra hela vägen upp till njurarna så jag ville vara på den säkra sidan. Dessutom har mitt kiss inte luktat kiss senaste par veckorna, det har varit skitgrumligt och luktat endera äggigt, endera sött.

Lämnade kiss och blodprov. Kisset var helt normalt, inte minsta antydelse till att något skulle vara fel. Fast då hade jag druckit 2l vätska innan jag gick och la mig igår och sov endast 6h. Det blev väääääldigt utspätt kiss på morgonen, den luktade fortfarande skumt men den var inte grumlig. I alla fall, urinet fick OK. Blodprovet kollade de sockret på och det var 10. Läkaren sa att de räknar att man har diabetes om värdet är 11 och uppåt. Så imorgon ska jag dit igen och lämna blod igen så de kan kolla fastesockret.

Imorse åt jag äggröra med massa smör till frukost. Efter den frukosten hade jag alltså sockervärde på 10. För doktorn kanske det inte verkar så mycket men eftesom jag käkar LCHF är det nog fullt utvecklad typ2 diabetes jag har fått eftersom blodsockret är högt trots en frukost på avsaknad på kolhydrater. Så nu har jag panik.  :cry:

Hur i helvete får man diabetes medan man äter LCHF kost. Jag måste fan vara den enda som lyckats med det konststycket.  :frown:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #116 skrivet: 2010.04.29 - 13:59:59 »

Det trodde jag också var omöjligt!  :eek:

Har du berättat för doktorn hur du äter? Gör det annars!

Jag funderar lite. Kan man inte få högt blodsocker av andra orsaker, t.ex. infektioner? Du har ju gott och dragit med problem med kisseriet jättelänge. :goggle: Du borde fråga doc!  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #117 skrivet: 2010.04.29 - 14:02:20 »

http://www.uihealthcare.com/topics/diabetes/hyperglycemia.html
http://wiki.answers.com/Q/Will_infection_cause_blood_glucose_levels_to_increase_or_decrease
...
http://www.google.com/search?q=infections%20increased%20blood%20suagar

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #118 skrivet: 2010.04.29 - 14:45:17 »

Jo, stressad är jag allt. Exjobb och allt det där. Men det är inte första gången, så jag kan inte tänka mig att det endast är det.  :sad:

Hade jag haft en infektion hade det funnits förhöjd halt vita blodkroppar i urinet, men det fanns det inte. Allt var helt normalt.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #119 skrivet: 2010.04.29 - 17:44:26 »

Men hur kan det hänga ihop?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544