Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 13:34:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skada på tand  (läst 4309 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.12.15 - 20:29:58 »

Det verkar som om en bit har gått ur en framtand. Inte kanintänderna mitt fram, men en bredvid dem. Kände det för jag satt och drog med nageln längs tänderna. Det är en pyttebit nere vi tuggytan men på insidan av tanden. Det syns inte alls eller besvärar mig på minsta vis, känns inte med tungan ens. Måsta sådant åtgärdas? Är det risk att tanden fortsätter att tappa bitar om man skiter i det eller kan det bli kariesangrepp i hacket?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014.12.15 - 21:19:45 »

Ring tandvården o fråga? Jag har ingen aning...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2014.12.15 - 22:02:12 »

De rekommenderar säkert pensling med flour, som en intensivkur en gång och sen flourskölj. Men ring och fråga.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.12.15 - 22:07:59 »

Fluor?  :max-shock:

Jag trodde att de kanske slipade ner det eller nåt. Men det är verkligen pyttelitet, som ett litet hack bara. Märks det att jag försöker slippa undan här?  :biggrin1:

Ringa och fråga? Vart ska jag ringa? Finns det något mostvarande sjukvårdsupplysningen? För ringer jag en käftis vill de ju så klart att jag kommer dit och helst sätter in guldkronor i hela käften.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.12.15 - 23:44:07 »

Käka lite grus! Skölj! Glöm!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2014.12.16 - 02:40:41 »

 :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2014.12.16 - 05:41:36 »

Nä, ingen fara. Jag har ett sånt "hack" också, det görs inget med det. Om det besvärar dig kan du låta slipa bort det. Men det är ingen fara med dina tänder så vitt jag vet.

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2014.12.16 - 05:59:10 »

Tänk jag hade på känn att flour inte var ett alternativ.  :laugh:

Jag vägrar privata tandläkare. Min man går till såna och jag har en stark känsla att de hellre ser till sin privata ekonomi, än till min mans tandhälsa. Nä, folktandvården is da skit. Näst senaste besöket började tandsköterskan rabbla en inlärd harang om tandvårdsförsäkring. Till min tandläkare hummande avbröt henne med orden -Hon behöver ingen försäkring!  Till saken hör att jag inte har en enda lagning i käften. Och det beror inte på att jag vägrar laga. Det beror på tänder som ibland har misstagits för porslinständer. Jag har aldrig haft känslan att folktandvården vill skinna folk.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2014.12.16 - 06:09:28 »

Jaha, det kanske är ett tips då. Jag har faktiskt ingen tandläkare. När jag var liten så skydde man folktandvården, men jag antar att saker och ting ändras.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544