Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 07:46:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Träningsmål  (läst 41308 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.06.19 - 14:56:34 »

Har ni några träningsmål? Jag har just skaffat mig ett par.

Jag vill cykla minst 300 mil i år och det kommer jag nog att göra om vädret inte sätter stopp. Ligger på 107 mil nu. Det är 38 mil mer än samma tid förra året och då slutade det på 226 mil, så det känns rätt realistiskt tycker jag. Första året cyklade jag bara 110 mil, så det går ivf framåt på den fronten. Iofs berodde de futtiga milen ju delvis på att det var den där eländigt regniga sommaren, inte bara på mina kraftlösa små ben.

Och så vill jag göra ett par långturer som är längre än de jag gjorde förra sommarn. Den längsta då var drygt 52 km och då var jag bra slut på sluttampen. Jag cyklade 49.7 i helgen och var inte trött när jag kom hem, men lite segt i uppförsbackarna var det på slutet, så det verkar också ha förbättrats. Har en tur plottad som är drygt 7 mil. Kanske blir det den.

Mitt problem med längre turer är att jag är skitdålig på att ta paus. Jag inser att jag antagligen skulle orka längre om jag tog flera korta pauser och en eller ett par rejäla också. Jag gillar att cykla själv, skönt att glida fram i sin egen lilla bubbla, men det är urtråkigt att rasta själv! Blir bara ultrakorta kisspauser, inte en sekund längre än nödvändigt, och sen en matpaus om jag är ute tillräckligt länge för det. Då får jag tråkigt så snart matsäcken är slut. Behöver nog någon slags terapi för det här. Får hitta djup skugga någonstans och sätta mig och titta på Play kanske.  :whink:
Ska ivf försöka jobba på det också, att ta det lugnare på långa turer så jag på sikt orkar riktigt långa turer och kanske flera dar på raken, typ cykelsemester.

Och så vill jag ta upp styrketräningen igen till hösten. Cyklingen gjorde att jag kom av mig med den, men musklerna har jag konstigt nog kvar. Jag läste om att styrketräning lämpar sig väl för periodiserad träning. Typ träna normalt på vintern och bara underhållsträna på sommarn så man inte tappar. Så därför får det bli i höst. Ingen idé att börja nu om jag ska lägga upp det så.

Och jag ska försöka gå mer, rent allmänt. Det bli att jag bara cyklar. Åtminstone en långpromenad i veckan med hunden ska jag försöka. 1 timme så där. Men det förutsätter att det inte är så bra cykelväder.  :biggrin1:

OK. Få höra nu om ni har några planer!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014.06.19 - 18:06:35 »

Ja är skitdålig på mål... att nå dom alltså. Jag sätter upp ett mål, som snart blir en vision som förvandlas till en hallucination... Fast ja är ändå lite nöjd med att ha avverkat mina tre Göteborgsvarv i "övermogen" ålder efter att ha lastat av runt trettio pannor. Jag tror jag måste anmäla mig till nästa lopp också - det är mycket det som får mig att hålla mig någorlunda i skinnet / på banan om man säger... Som värst är det som nu; på en månad efter varvet har jag tränat noll, ätit nästan utan restriktioner (men inte ballat ut fullständigt!) och gått upp nästan fyra kg. (varav drygt två är vatten...enligt min omfattande erfarenhet :-) )
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Ary
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2014.06.19 - 19:49:03 »

Övermogna ålder?  :max-shock:

Cykla i flera dagar - vilken mardröm! (för mig vill säga, du kanske kan skicka ett vykort ;)

Mål: Att kunna springa mer än 7 min av 35 utan att nästan avlida.  :wacko: Gym vill jag också för att få tillbaka mina muskler från svunna tider - har helt enkelt inga längre, annat än i benen kanske men inte så starka längre. Bli liten och stark istället för stor och svag alltså!  :tongue:
Loggat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3 skrivet: 2014.06.19 - 20:46:45 »

Jag vill klara en riktig armhävning på tårna. Just nu klarar jag bara så att armarna är i 90 grader men jag vill kunna trycka mig upp från att ligga på magen på golvet.

Nästa mål är en chin och en pistol (enbensknäböj). Fast dit är det förmodligen längre än 5 år.

 :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.06.19 - 22:13:18 »

Ja är skitdålig på mål... att nå dom alltså.

Jag tror aldrig jag haft några förut.  :lol:
Jag brukar tänka att om jag gör vad det nu är jag gör ofta så blir jag nog bättre på det och kan kanske göra det där jag vill till slut, men jag tror aldrig förut jag haft någon plan eller tränat på ett ens i närheten av systematiskt sätt. Gör jag väl inte nu heller, jo, kanske i just i närheten, men jag tänkte jag skulle bli bättre på det området.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #5 skrivet: 2014.06.24 - 23:29:26 »

Framgångsrapport: Kan nu springa typ 7 meter mer per gång utan att svimma.  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2014.06.25 - 01:25:19 »

Jag kan inte ens springa 7 meter.   :blush:

Men nu inser jag ju att jag (delvis) har klarat av ett mål. Jag har cyklat en längre tur än jag gjort förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #7 skrivet: 2014.06.25 - 11:13:39 »

Det är inte orken utan att jag lutar. Allt som avviker från normen liksom gör att lutningen blir värre. Gå i trappen, springa, bära något... Det enda det blir bättre av är att gå i skogen, på mjukt och underlag som skiftar i höjd. Det är därför jag cyklar så mycket. Då spelar ju det där ingen roll.

<edit>
Detta skrev jag av misstag i Arys inlägg.
hemul
</edit>
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2014.06.29 - 01:43:52 »

Jag tror jag kommer att klara 300 mil också om vädret inte blir värre än det redan är. Uppe i 127 mil nu och det är 56 mil mer än samma datum förra året och det slutade på 226 mil.  :cheerleader:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2014.06.29 - 11:50:53 »

 :cheerleader: :headbanger: hemulen rocks!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2014.06.29 - 12:21:29 »

Inte när det gäller vikten.  :bang_head:

Fast det här är faktiskt viktigare. Men å andra sidan är ju vikten en stoppklots för vad man kan prestera fysiskt, så kanske vikten är viktigast ändå?  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #11 skrivet: 2014.06.29 - 12:26:04 »

Att träna så lite som möjligt  :flirting: :lmao:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2014.06.29 - 12:30:19 »

Jo, det är faktiskt bäst för vikten, det har jag konstaterat för länge sedan.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #13 skrivet: 2014.06.29 - 15:05:38 »

Men nu fattar jag inte... Inlägg #7 måste ju Hemulen ha skrivit, fast det står mitt namn. Jag har ju inte cyklat mycket, kan inte ens.... :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2014.06.29 - 15:17:38 »

Förlåt. Jag måste ha klickat på Edit istället för Reply och skrivit över ditt inlägg. Igen. Usäkta.  :shy:

Du skrev nåt i stil med att jag skulle säkert orka gå längre också med tiden. Det var det jag svarade på.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 ... 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544